[9N] 1,2 6v Szarpie ,spadek mocy.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

[9N] 1,2 6v Szarpie ,spadek mocy.

Post autor: daniel0515 »

Witam.Mam problem z moim polo (1,2 6V)jako ,że dziś jest 1 listopad wszstkich świętych to diagnostyka nie jest czynna.Moja historia to taka ,że gdy jechalem do kina postawilem auto na parkingu wszystko bylo ok.Po obejrzeniu filmu i odpaleniu auta pierwsze co zobaczyłem to nierowna praca silnika ,obroty lekko skakały ,gdy nacisnąłem lekko gaz powoli ,slychac przerywanie w wkręcaniu się ale im większe obroty np(trzymanie go na 3tyś) chodził normalnie.Podczas jazdy ruszając z 1 biegu gdy na maxa wbijam pedał szarpie ale jak leciutko to nie.Rozpędzając go juz na 3 biegu jadąc 60 km/h i trzymając bardzo leciutko pedał czuć było ,że jechał normalnie ale jak mocniej nacisnąłem juz nie tak jak by go coś blokowało nie wiem zalewał by się czy jak.Check oczywiście się pali.Prosze o pomoc.Jak wspominałem wczesniej auto jedzie ale TYLKO jak delikatnie przyspieszam.Gdy mocniej podszarpuje i dlugo sie rozpędza.Jechać się da ale nie ma takiego przyśpieszenia jakie miał.Stało się to dosłownie w 1,5 godzinki.Nie mogą to być zawory to raczej elektryka ponieważ czasami czuć ,że jedzie normalnie naciskając lekko na pedał gazu jadąc na 2 czy 3 biegu.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Prosze o jakieś sugestie.Pracuje jako mało doświadczony mechanik ,po mojemu zachowuje sie jakby miał problem z wtryskami.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Sprawdź cewki, jeśli masz taką możliwość i ciśnienie sprężania w cylindrach
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Zdarzy sie ,że jak lekko przyspieszam delikatnie naciskajac na pedal gazu jego moc wraca ale jak bardziej wcisne to niestety lekko poszarpuje.Sprawdze w vagu co jest na silniku.Czy stawiacie na wypalony zawor? wolal bym aby tak nie bylo znowu koszty...trzymajac go na wyższych obrotach wydaje sie być ok i tak jak wspomnialem wczesniej moc potrafi wrocic ,wiec wydaje mi sie ,ze jakby to byl zawor nie wracala by moc no i to sie stalo doslownie nagle zgasilem go potem odpalilem i nierowno zaczol pracowac.Co to moze byc ?Jak go odpalilem gdy to sie stalo check silnika zapalal sie i gasl i tak w kolko w parominutowych odstepach czasu potem sie zapalil i juz tak sie pali.Tak jak by wlasnie nie pracowal jak nalezy na ,ktorys z cyl.Czy to moze byc cewka?to moga byc objawy cewki?
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

Post autor: mr_t1 »

jeżeli zapala się check i gaśnie to najprawdopodobniej wina leży po stronie zapłonu/cewki jak masz vaga to odpalaj i zczytaj kody błedów.
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Siema koledzy jako ,że wczoraj nie sprawdziłem bo nie chcialo mi sie i bylo ciemno dzis zajrzałem pod maskę sprawdzic cewki i gdy odpinałem wtyczki od cewek by sprawdzic ,na ktory cyl nie chodzi auto no i jedna cewka nie reagowała postanowiłem ją zamienić miejscami by sprawdzic czy to wina cewki badz zaworów czy świec i co sie okazało wyciągnąłem pół cewki dosłownie ;) i to raczej jest problem pracy mojego silnika oczywiscie wsadzilem inna cewke na ten cylinder i okazalo sie ze inna na tym chodzi wiec jest to raczej w 100% wina cewki.Poniżej jej zdjęcie ;D


Obrazek
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Można jeździć z uszkodzoną cewką ? chce przejechać z 5 km do pracy.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Jeśli pali się check engine informuje on nas że komputer ogranicza nam moc i możemy dojechać do najbliższego serwisu. Mi w fabii rok temu padła jedna cewka i jeździłem cały dzień dopóki nie kupiłem nowej cewki i nic się nie stało, gorzej było jak 3 lata temu padły mi od razu dwie to niestety nie dało rady jeździć.
Pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

[quote=""daniel0515""]Można jeździć z uszkodzoną cewką ? chce przejechać z 5 km do pracy.[/quote]
Nie. Możesz uszkodzić katalizator, z drugiej strony do odważnych świat należy :grin:
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Cewka zmieniona jest dobrze. ;)
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

Post autor: mr_t1 »

tak jak koledzy pisali nie powinno się jeździć, ale w nagłych wypadkach co zrobić wypnij. Wtrysk na wszelki wypadek, ale mnie się wydaję, że w tych samochodach komputer sam odłącza wtrysk na danym cylindrze gdzie nie ma iskry ale 1oo% nie jestem pewien.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”