[6n2] wymiana ECU

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

[6n2] wymiana ECU

Post autor: cyklop22 »

musze wymienic kompa w moim aucie i mam kilka pytan co do tego:
-czy musi to byc magneti marelli tak jak moj stary ecu,bo ponoc byly tez boscha
-co z przebiegiem
-co musze zrobic po wymianie poza adaptacja immo i przepustnicy
-czy musi to byc dokladnie z wersji AUA jaka posiadam czy moze byc np z AUB
-czy jest jeszcze cos co musze wiedziec
dzieki za wszelkie sugestie mam nadzieje na szybka odpowiedz kogos kto juz wymienial bo musze to zrobic jak najszybciej
:grin:
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

a co sie stało ze starym ?
najlepiej przekładka wyjdzie na takiego jaki był - najmniej problemów , z AUB napewno czymś będzie się różnił conajmniej inne mapy - mógłby być problem z dograniem czegoś takiego pewno by to jeździło ale jak tego nie wiadomo
przebieg zapisany jest w zegarach także pozostaje
Obrazek
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

zepsul sie :grin: tak to juz jest jak sie spawa tlumik nie odlaczajac aku,niech to bedzie przestroga dla potomnych :acute:

a tak BTW Savic moglbysmi sprawdzic w etce nr.seryjny mojego ECU jak masz czas,bo ja jestem poza domem i nie moge sie dostac do podszybia :P bo autko jest pod domem z gory dzieki
K
Krzoq
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2013, 22:14
Lokalizacja: uk

Post autor: Krzoq »

Podepnę się pod temat bo nie chce zakładać drugiego o tej samej nazwie.

Mam Polo 6n2 2001r. 1.4 mpi AUD
ECU ME7.5.10 030 906 032 CG
Autko nie reaguje na pedał gazu błędy z vaga wskazywały na przepustnice jednak po wymianie problem nie zniknął.
Błędy wyświetlane przed wyminą na obydwóch przepustnich:

VCDS Version: Release 11.11.4
Data version: 20120807

Thursday,24,October,2013,09:52:37:55062

Chassis Type: 6N - VW Polo
Scan: 01 02 03 08 15 17 19 25 41 45 46 55 56

VIN: XXXXXXXXXXXXXXXXX Mileage: 55640km/34573miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 030-906-032-AUD.lbl
Part No: 030 906 032 CG
Component: ME7.5.10 3622
Coding: 00031
Shop #: WSC 00186
VCID: 51A2C22E9B3E2C90FEB

9 Faults Found
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
17987 - Throttle Actuator (J338)
P1579 - 35-00 - Adaptation Not Started
17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187)
P1542 - 35-00 - Implausible Signal
17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187)
P1543 - 35-00 - Signal too Small
16606 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
P0222 - 35-00 - Signal Too Low
16610 - Throttle Pedal Position Sensor (G79)
P0226 - 35-00 - Implausible Signal
16611 - Throttle Pedal Position Sensor (G79)
P0227 - 35-00 - Signal too Low
16705 - Engine Speed Sensor (G28)
P0321 - 35-00 - Implausible Signal
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal
Readiness: 0110 0101

Udało mi się dostać ECU o tych samych numerach po podpięciu przepustnica reaguje tylko, że auto odpala na 2 sekundy ze względu na blokadę immo.
Błędy wyświetlane po wymianie ECU:

Address 01: Engine Labels: 030-906-032-AUD.lbl
Part No: 030 906 032 CG
Component: ME7.5.10 3622
Coding: 00031
Shop #: WSC 00186
VCID: 51A2C22E9B3E2C90FEB

1 Fault Found
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 -
Readiness: 0110 0101

Address 25: Immobilizer Labels: 6X0-953-257.lbl
Part No: 6X0 953 257
Component: IMMO 0007
Coding: 00007
Shop #: WSC 00222
VCID: FDFACE9EF726F8F0CA3
XXXXXXXXXXXXXXXXX VWZ1Z0Y0745103

2 Faults Found
00750 - Warning Lamp
31-00 - Open or Short to Ground
01314 - Engine Control Module
65-10 - Unauthorized - Intermittent

I tu moje pytanie do znawców tematu jak zestroić nowy ECU do immo?
Nie potrafię obsłużyć vag commandera a vcds wymaga pinow do immo i ecu albo tego 7cyfrowego PIN/SKC, którego nie mogę zdobyć.
Dodam tylko, że mieszkam aktualnie w UK i po dzisiejszej wizycie u dealera VW dowiedziałem się, że pinu nie dostane bo oni nie mają do niego dostępu. Jedyne co mogą dla mnie zrobić to zamówić zapasowy kluczyk od producenta do którego i tak nie będzie przyczepiona zawieszka z kodem więc to mi nie pomoże.

Starałem się zczytać EEPROM z ecu ale coś chyba jest nie tak bo nie wyświetla poprawnej wartości "login" i "odometer"
print screen z vag commandera:
http://przeklej.net/image_details/147306.html

Jak by ktoś chciał popatrzeć na pliki .bin z EEPROMem to linki poniżej:
Stary ECU
http://przeklej.net/file_details/147309.html
Nowy ECU
http://przeklej.net/file_details/147310.html

Jakie jest wyjście z tej sytuacji? Dodam tylko, że szukam od miesiąca kompletu (ECU+puszka immo+pierścionek immo+pestka kluczyka) ale nie mogę dostać.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

klikałeś na Immo OFF?
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

podobno wystarczy zrobić adaptacje ecu z immoboxem
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html
K
Krzoq
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2013, 22:14
Lokalizacja: uk

Post autor: Krzoq »

Nie klikałem na immo off.
Co do tego spasowania to nie tak prosto. Czytałem ten manual ze strony Ross Techa ale wychodzi na to, że mam immo 3 tylko że nie widzę tej pierwszej części z immo gdzie jest napisany 17-cyfrowy VIN (mam w tym miejscu XXXXXXXXXXXXXXXXX). Gdyby udało mi się odczytać z immo ten kod i najpierw dał bym login to wyświetlało by mi win i po adaptacji by ruszyło :)
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""Krzoq""]Nie klikałem na immo off.[/quote]Jeżeli nie moższ odczytać PIN-ów, to warto kliknąć na ten przycisk, bo jeżeli operacja się uda, to odpalisz silnik i ewentualne problemy z immo będziesz mieć z głowy na wieki wieków...
Co do samego immo, to rzeczywiście jest on 3 generacji i dopasowanie nie jest takie proste jak przy immo 2. Aby dopasować sterownik do immo 3, należy mieć PIN z twojego auta, oraz z sterownika, którego chcesz dopasować. I tu jeszcze ważna informacja-PIN w immo jest ten sam co w sterowniku silnika
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
K
Krzoq
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2013, 22:14
Lokalizacja: uk

Post autor: Krzoq »

Problem rozwiązany!!! :)
Próbowałem w immo off ale nic nie dało. Ostatecznie zakupiłem ecu z immo off.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”