[9n3] Tempomat...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

8
89orzel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 lut 2013, 17:35

Post autor: 89orzel »

No to teraz inne pytanie, jaki numer mogę do siebie wrzucić i czy ciężko te cudo wymienić ? Mechanicznie to tylko przepiąć wtyczki, no problem... Ale w komputerze ? Robił to ktoś ?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""89orzel""]Jak możesz to zrób u siebie taką próbę: przełącz na wyłączonym silniku tempomat na ON i włącz zapłon... I czy na chwilkę mrugnęła wtedy kontrolka tempomatu ?
No i kiedy u Ciebie świeci kontrolka, w momencie utrzymywania prędkości czy tylko na ON manetki ? Bo widziałem że tez masz dołożony...[/quote]Zapomniałem napisać:

U mnie pali się cały czas. Nic nie miga itp.

[quote=""89orzel""]No to teraz inne pytanie, jaki numer mogę do siebie wrzucić i czy ciężko te cudo wymienić ? Mechanicznie to tylko przepiąć wtyczki, no problem... Ale w komputerze ? Robił to ktoś ?[/quote]

Na pewno trzeba będzie zakodować BSI pod twoje auto i jego wyposażenie.
8
89orzel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 lut 2013, 17:35

Post autor: 89orzel »

Już trochę o tym poczytałem, jest to wykonalne i chyba nawet nie ma z tym dużo roboty: przepięcie samego modułu i kodowanie BSI na takie jak było na starym i wsio... Tylko jak ustalić jaki BSI mogę sobie wrzucić ?

Znalazłem np. taki 6Q1937049B w przyzwoitej cenie... Ale skąd mam wiedzieć, że będzie hulał ? Może znaczenie ma ta literka na końcu ?
Ogarnia to ktoś ?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja tylko mógłbym powiedzieć jaki jak mam. U mnie wszystko działa poprawnie.
Z tym, że dopiero po południu.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Najlepiej jak kupisz z początkiem 6Q0 lub 6Q1 i resztą jak u ciebie literka to wersja części (pasuje zamiennie z jeśli numer jest zgodny różni się budową w środku i/lub oprogramowaniem.
Lenistwo drogą do postępu
8
89orzel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 lut 2013, 17:35

Post autor: 89orzel »

To w takim razie ten powinien być dobry 6Q1 937 049 B ? różni się tylko literką na końcu no i oczywiście 6Q1 a nie 6Q2.
Albo 6Q1 937 049 D ? Podobno najwięcej obsługuje to mam pewność, że wszystko by działalo...
8
89orzel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 lut 2013, 17:35

Post autor: 89orzel »

Jest w stanie ktoś odpowiedzieć ?
Nie znalazłem żadnego watku na forum o tym :beg:
8
89orzel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 lut 2013, 17:35

Post autor: 89orzel »

[quote=""Marianoo""]Co do tempomatu ma on byc podpiety pod przewod gdzie napiecie jest po przekreceniu kluczyka w stacyjce. cZyli nawet na postoju jak masz manetke na ON to kontrolka bedzie sie swiecic.[/quote]

Nie wiem czemu, ale nie mogę odpowiedzieć na Twoją pw. Napisz mi tutaj swojego maila jak można to podeślę Ci instrukcję, według której montowałem całość.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Hmmm domyslam sie jesli kupiles kompletna wiazke z wtyczka do bcm od kogo i ten poradnik znam, ale na pw poszly dane do mnie i jak chcesz mozesz go podeslac:)
Jesli msz modul 6Q2 t ona milion % nie bedzie to dzialac, tylko 6Q0 lub 6Q1, ale kurde nie mam rozpiski ktory modul wg numerow ma wiecej funkcji.
Mi jedynie swita ze im wyzsza koncowka to wiecej funkcji, ale pewny nie jestem:(
[size=12px][/size]
8
89orzel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 lut 2013, 17:35

Post autor: 89orzel »

Witam ponownie,
Przez czas wyłączenia forum udało się w pewnym sensie zakończyć problem tego wątku. Może ktoś kiedyś będzie potrzebował to napiszę.
Niestety nikomu nie udało się dojść jaki moduł BSI będzie dla mnie dobry, dlatego metodą prób i błędów zainstalowałem moduł o nr 6Q1 937 049 D, który nawet bez przekodowania obsługiwał wszystkie urządzenia w mojej polówce. Tempomat oczywiście także ruszył. Po przekodowaniu pod moje wyposażenie (wcześniej pokazywał kilka błędów pod vagiem) wszystkie błędy skasowałem, ale jeden powraca - od czujnika skrętu, którego polówka chyba w ogóle nie ma. Błąd ten jednak w ogóle nie przeszkadza, bo na zegarach nic nie wywala, a jedynie na vagu. Ponadto kolega Marianoo próbuje znaleźć sposób, żeby jakoś ten błąd zlikwidować, za co serdeczne dzięki ! :)

Podsumowując zmiana modułu 6Q2 937 049 F na 6Q1 937 049 D jest realna i wszystko działa jak należy. Gdyby ktoś kiedyś stanął przy takim dylemacie to ma odpowiedź.

Dzięki wszystkim za pomoc !
Awatar użytkownika
httes
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: httes »

Z tymi modułami komfortu jest wiele zamieszania. Osobiście mam moduł 6Q0 959 433 G i mówią, że centralnego na pilot i domykania szyb z klucza nie obsłuży, a jednak mam taką opcje. Mógłby mi ktoś powiedzieć co ten moduł obsłuży w mojej polówce? Szukałem jakiegoś wykazu ale nic takowego nie znalazłem. Zastanawia mnie skąd niektórzy wiedzą takie rzeczy. Np jhosef wie wszystko :-D
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Po pierwsze to liczy się tylko numer litera na końcu to wersja części (A najstarsza ,Z najnowsza po poprawkach ). Moduł z końcówką 433 obsługuje pilota (sam mam 433e i mam pilota). Sprawdź czy przy zamykaniu auta kluczykiem jak przytrzymasz kluczyk w pozycji zamknij to po 2 sek szyby powinny się zamknąć (przekręcając w zamku i trzymając w tej pozycji). Co do domykanie z pilota to programowo ,przekodowując nie ma na razie rozpiski jak to zrobić (trzeba grzebać w eepromie i brak info do tego modułu które bity zmienić). Trzeba dokładać mały moduł w drzwi który domknie szyby.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
httes
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: httes »

Tak da się domknąć szyby z pilota. Tylko głównie chodzi mi o to czy tempomat obsłuży bo już kupiłem wszystkie graty z tym związane i nie umiem się za to zabrać od pół roku. A teraz naszła mnie wątpliwość odnośnie modułu komfortu.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Tylko moduł z początkiem 6Q2 nie obsługuje manetki tempomatu .
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Ale modul komfortu nie ma nic do tempomatu. Modul centralnej elektryki musi miec poczatek oznaczen 6Q0 lub 6Q1, a 6Q2 jak kolega wspomniałnie gada z tempomatem. Ale nie komfort, a bordnetz, tzn modul centralnej elektryki. Jak podepniecie auto pod koma i w vag-com jest pod numerem 09-cent. elect. bodajze. Tylko ze moze byc maly zonk, bo jak pamietam 1.2 silnik to i czasem bylo tak iz tempomat niby zalapal i dzialal, ale lubil sie wylaczyc jak wlaczylo sie np wycieraczki przod. Nie lubil skokow napiecia, cos w aso tez o tym gadali, ale to juz lata i nie pamietam dokladnie:(
[size=12px][/size]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”