Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Adrian_Malbork
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:27

Post autor: Adrian_Malbork »

Korzeń, kijaszek go wie jaki wypust, ale jeżeli to GTI to wydaje mi się, że od stu kilkunastu szły.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

W Golfach drugiej generacji GTI instalowano jednostki 1.8 generujące: 107KM (RD, RV, PF), 112KM (PB, DX), 16V 129KM (PL), 16V 139KM (KR). (w nawiasach kody silników/a).

Zorientuj się jaki to silnik oraz jego stan- GTI 16V były produkowane od 1985 do 1992, żeby nie wydać kasy i trupa wsadzić....
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
B
Ben
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 23 maja 2011, 15:43
Lokalizacja: Wąpielsk/Toruń

Post autor: Ben »

To 112 konny silnik o oznaczeniu PB. Silnik w dobrej kondycji, nie brał oleju. Jeździłem tym golfem i w tej budzie robił niemałe zamieszanie :D a w Polo powinno być jeszcze lepiej :)

Odnośnie swapu, silnik posiada poduszkę z przodu, ale polo nie ma belki do której ta poduszka byłaby przykręcona. Czy można dopasować od czegoś belkę i czy Polo ma może jakieś otwory do jej zamocowania?

Skrzynkę z bezpiecznikami miałbym od dawcy. Jak wygląda podłączenie tego? przypuszczam, że trzeba będzie każdy kabel ciąć i dorabiać wiązkę.
K
Kazi polo
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 27 sty 2013, 21:35

Post autor: Kazi polo »

Mam pytanie czy z jedno punkta 1,0 aev na wielopunktowy można przełożyć chodzi mi o kolektor ssący z przepustnicą silnik krokowy listwa wtryskowa instalacja silnika pompa paliwa komp sterownik czy będzie pasować z jakiego silnika wziąć graty czy macie inne propozycje by dodać troche mocy.
Z
ZarazWracam
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 wrz 2013, 10:58

Post autor: ZarazWracam »

Mam pytania jestem tu nowy i chce zrobic swap silnika na mocniejszy

Posiadam Polo 6N 97r SDI


Pytania:
1.Jaki mogę umieścić w nim silnik o największej mocy?
2. Co bym potrzebował oprócz silnika?
3. Ile by to kosztowało?
4. Jak dużo czasu potrzebował bym na zrobienie takiego czegoś?
5. Czy da rade po zrobieniu swapu zrobić coś jeszcze żeby miał większą moc? ( tak jak w benzyniaku montuje się turbo)


(Nie piszcie że to nie opłacalne, bo wiem ale chce zrobić polo 6n, a nie posiadac golfa IV)
S
Sanchez77
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 21 paź 2012, 22:21

Post autor: Sanchez77 »

Orientuje się ktoś ile bym musiał mniej więcej liczyć za wszystko, co potrzebne na swap z 1.6 AEE na 1.8t (AGU ?) Wiadomo, silnik i turbina muszą być w dobrej kondycji...
A druga sprawa to jak sądzicie, ile mogę w przybliżeniu dostać swój kompletny swap AEE (przebieg nieznany; na budziku obecnie 69k, całość sprawna) ?

Póki co będę mieć do wydania jakieś 3k + to, co dostanę za swoje graty i nie wiem, czy z takim budżetem można w ogóle myśleć o swapie :P Chodzi mi oczywiście o ceny samych części..
Ostatnio zmieniony 01 paź 2013, 23:44 przez Sanchez77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""Sanchez77""]Póki co będę mieć do wydania jakieś 3k + to, co dostanę za swoje graty i nie wiem, czy z takim budżetem można w ogóle myśleć o swapie [/quote]
Za 3K ciężko będzie kupić silnik z osprzętem. Silnik + skrzynia AEE to jakieś 1,2-1,3k, więc na jakakolwiek robociznę ani grosza. A z tego, co ostatnio się orientowałem, to swap robiony przez profesjonalistę kosztuje od 4 do 8k, w zależności, co przy okazji jest robione. Do tego musisz doliczyć cenę części, które trzeba wymienić, płyny eksploatacyjne itp.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
S
Sanchez77
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 21 paź 2012, 22:21

Post autor: Sanchez77 »

Nie no o robociźnie nie wspomniałem nawet, bo wiadomo, że to inna bajka. Póki co chcę się zorientować, ile hajsu musiałbym odłożyć na same części, bo nie wiem, czy gra jest warta świeczki.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Taka gra nigdy nie jest warta swieczki.To tylko zapaleńcy tak robia.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
m
marcinkot
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2013, 17:49

Post autor: marcinkot »

Witam Wszystkich.
Jestem posiadaczem polówki 6n z 95 r z silnikiem AEE.
Muszę, go reanimować i w grę wchodzi jedynie wymiana motoru, osprzęt do silnika jak i cała reszta jest na 100% sprawna..
1. Czy silnik ze skody felici o symbolu AEE będzie pasował??? Doczytałem że są chyba inne mocowania???
2. Czy silnik o symbolu ALM może pasować do osprzętu od AEE (myślę że nie ale pytać warto)
3. Czy ktoś może polecić coś lub kogoś z lubelskiego (firma, szrot itp?)
4. Czy warto kupować w ciemno silnik za te np 800 zł + koszt transportu, bez odpalenia i posłuchania??? Bo nawet gdy jest gwarancja rozruchowa to w razie co i tak jest sie te 200 lub 300 zł do tyłu.
Bardzo proszę o poważne podejście do tematu.
Pozdrawiam i dziękuję.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

marcinkot
Ja jestem na etapie remontu AEE. Za plus minus 2 tygodnie odstawiam auto do mechanika na reanimację - wymiana pierścieni, uszczelniaczy, panewek na korbowodach, obróbkę głowicy i jakieś tam inne pierdoły. Koszt takiej operacji to ok 1500 zł i moim zdaniem bardziej się to opłaca niż szukanie silnika w ciemno, bo możesz trafić na jeszcze większe G niż masz teraz. Kupując motor za 800 zł, ok 600 wydasz na robociznę mechanika, do tego ok 800 na części takie, jak rozrząd itp.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
m
marcinkot
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2013, 17:49

Post autor: marcinkot »

Doskonale to rozumiem i zdaje sobie sprawę co potencjalnie mnie czeka.
Jednak sytuacja mnie do tego zmusza. W przypadku mojego silnika nie ma możliwości robienia remontu...
Jak pisałem, jestem zmuszony! wstawić "nowy" motor :cry: . Dlatego też ponawiam pytania.
Awatar użytkownika
damianese
Początkujący
Początkujący
Posty: 129
Rejestracja: 13 sie 2013, 21:42

Post autor: damianese »

[quote=""ZarazWracam""]Mam pytania jestem tu nowy i chce zrobic swap silnika na mocniejszy

Posiadam Polo 6N 97r SDI


Pytania:
1.Jaki mogę umieścić w nim silnik o największej mocy?
2. Co bym potrzebował oprócz silnika?
3. Ile by to kosztowało?
4. Jak dużo czasu potrzebował bym na zrobienie takiego czegoś?
5. Czy da rade po zrobieniu swapu zrobić coś jeszcze żeby miał większą moc? ( tak jak w benzyniaku montuje się turbo)


(Nie piszcie że to nie opłacalne, bo wiem ale chce zrobić polo 6n, a nie posiadac golfa IV)[/quote]


1,8 T skręcone na 200-220 koni z kompletną robotą ok. 12tys zł plus jakąś sensowną machine do hamowania
m
marcinkot
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2013, 17:49

Post autor: marcinkot »

[quote=""marcinkot""]
Bardzo proszę o poważne podejście do tematu.
[/quote]
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""marcinkot""]W przypadku mojego silnika nie ma możliwości robienia remontu...[/quote]
Dlaczego? Tłok wyszedł bokiem?
[quote=""marcinkot""]1. Czy silnik ze skody felici o symbolu AEE będzie pasował??? Doczytałem że są chyba inne mocowania???[/quote]
Powinien pasować. Jeżeli masz ori łapy od swojego silnika, nie ma problemu.
[quote=""marcinkot""]2. Czy silnik o symbolu ALM może pasować do osprzętu od AEE (myślę że nie ale pytać warto)[/quote]
Ciężko powiedzieć. Nie słyszałem o takim silniku.
[quote=""marcinkot""]4. Czy warto kupować w ciemno silnik za te np 800 zł + koszt transportu, bez odpalenia i posłuchania??? Bo nawet gdy jest gwarancja rozruchowa to w razie co i tak jest sie te 200 lub 300 zł do tyłu.[/quote]
To tak, jak kupować kota w worku. Nigdy nie wiesz, co zastaniesz po otwarciu.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”