[6R] Paliwo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

[6R] Paliwo

Post autor: R0w3rs »

Wybaczcie, może zaśmiecam forum, ale chciałem spytać, jakie paliwo lejecie do swoich polówek? 95 czy 98? Dodam że mam silnik 1.4 85km. Czy macie odczucia jakiś różnić?
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Ja w swoją polówkę 86c leje 98 różnica jest niewielka w spalaniu pomiędzy 95. Przede wszystkim odczujesz różnicę jeśli będziesz tankował na dużych renomowanych stacjach gdzie paliwo często więcej kosztuje ale jakość jest o wiele lepsza. Jeśli chodzi np. o gaz tankując na byle jakich stacjach można wymieniać filtry co chwile.
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

Sprawdź co jest napisane na nalepce po wewnętrznej stronie klapki od wlewu. Jeżeli producent jednoznacznie napisał tam o paliwie 95 (podejrzewam, że tak jest), to lanie 98 stricte dla większej liczby oktanowej nie ma żadnego sensu, bo widocznie silnik nie ma aż tak wysokiego stopnia sprężania, żeby wymagał paliwa o zwiększonej odporności na spalanie stukowe, a tym samym wyższej liczby oktanowej.
Pozostaje jedynie kwestia tzw. uszlachetniaczy, ale na rynku są też paliwa 95 z tego typu marketingiem :)

Na pewno sama wyższa liczba oktanowa nie powoduje różnicy w spalaniu, a tym bardziej mocy silnika, który równie dobrze zadowala się 95.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do vw benzyniaków zalecane minimum to 92 oktany można lać 95 a 98 jak mamy nadmiar pieniędzy w portfelu możemy lać.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

U mnie na klapce i w instrukcji pisze min. 95 oktanów. Ja do swojego leję 98 (BP Ultimate lub Verva), raz czy dwa zatankowałem 95 Shell V-Power.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Należy lać takie paliwo jakie zaleca producent i często pisze na klapce jakie zaleca. Jeśli zatankujesz zamiast 95 oktanów a 98 to nic Ci to nie da, jedynie marnujesz pieniądze.
Awatar użytkownika
Pita_600
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 14 lut 2013, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pita_600 »

dokładnie tak jak koledzy wyżej piszą, bez sensu wydawać kase na 98.
Tym bardziej, że masz mały silniczek, te kilka oktanów nie robią dla niego zbytniego sząłu.
Gdybys miał benzynowy silnik 2.0 to co innego ; )
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Ja u siebie na klapie mam 91/95 ;-)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Nie do końca mogę zgodzić się z przedmówcami. Otóż silniki TSI lubią 98. Nie bez powodu jest tam napisane nim 95.
Przy paliwie 95 ECU zmienia nieco program pracy aby uniknąć spalania stukowego. Obniża to nieco moc.

Lanie do starych aut paliw 98 nic nie daje.
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Coś w tym jest jak pisze kolega jhosef. Znalazłem katalog Golfa VI z 2010 roku i tam w danych technicznych przy rodzaju paliwa dla 1.2 i 1.4 TSI jest min.95/98 okt. Dodatkowo jest "gwiazdka", która opisuje:
"Przy zastosowaniu benzyny bezołowiowej (min.95 oktan) w miejsce benzyny bezołowiowej 98 oktan należy się liczyć z obniżeniem osiągów silnika"
Tyle z ori katalogu VW :grin:
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

Hmm... niemiecka broszura Polo "Technik und Preise" podaje min. 95 RON/ROZ, z dodatkową informacją, że przedstawione tam osiągi i wyniki spalania zostały określone właśnie dla takiego paliwa (co wyklucza ewentualnie obniżoną moc).

Instrukcja z kolei odnosi się do nalepki na klapce od wlewu (tam też widnieje napis "min. 95 RON/ROZ") i dodaje: "Zbiornik w samochodzie można zatankować benzyną, która ma wyższą liczbę oktanową, niż wymaga silnik. Nie przynosi to jednak żadnych korzyści w odniesieniu do zużycia paliwa albo mocy silnika".

W artykule o silnikach benzynowych VW na Wikipedii dla 1.2 TSI (CBZB) też wymienione jest jedynie 95 RON.

Przydałoby się definitywnie rozstrzygnąć, które paliwo jest zalecane, ale powyższe informacje wskazują jednak na 95. :scratch:


P.S.
Wg Wikipedii, w przypadku 1.4 TSI paliwo 98 RON zalecane jest tylko dla wersji 110-125 kW i tam jest informacja o obniżonej mocy przy użyciu 95 RON.
j
jerzymatyka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2011, 20:46

Post autor: jerzymatyka »

Koledzy! paliwo o L.O 95 na stacjach ma w rzeczywistości najczęściej ok.90 a paliwo o L.O 98 ma ok. 94. Tak wygląda rzeczywistość.Lepiej tankować 98 bo jest bliżej normy.
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

[quote=""jerzymatyka""]Koledzy! paliwo o L.O 95 na stacjach ma w rzeczywistości najczęściej ok.90 a paliwo o L.O 98 ma ok. 94. Tak wygląda rzeczywistość.Lepiej tankować 98 bo jest bliżej normy.[/quote]
A skąd masz takie informacje ?
j
jerzymatyka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2011, 20:46

Post autor: jerzymatyka »

[quote=""Pawel""][quote=""jerzymatyka""]Koledzy! paliwo o L.O 95 na stacjach ma w rzeczywistości najczęściej ok.90 a paliwo o L.O 98 ma ok. 94. Tak wygląda rzeczywistość.Lepiej tankować 98 bo jest bliżej normy.[/quote]
A skąd masz takie informacje ?[/quote]
Wpisz w google: Kontrola jakości paliwa-liczba oktanowa. I poczytaj.
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

Zakładam, że chodzi Ci o badania UOKiKu i opierające się na nich artykuły.
OK, odsetek stacji z paliwem nie trzymającym norm wzrósł na przestrzeni ostatnich 3 lat, ale ciągle są to raczej pojedyncze przypadki, zwykle pod szyldem lokalnych przedsiębiorstw lub małych sieci. Poza tym, w zastrzeżeniach do badanych próbek dość rzadko wymieniany jest problem z liczbą oktanową, więc nie widzę powodów do zmartwień - przynajmniej na podstawie tych danych.

Jeżeli miałeś na myśli inne materiały to daj bezpośredni link, chętnie poczytam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”