[6n2] Ciśnienie oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
Bill3000
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2009, 13:20

[6n2] Ciśnienie oleju

Post autor: Bill3000 »

Witam.
Nie co ponad rok temu wymieniałem rozrzad wraz z olejem. Po pewnym czasie (ok 3 miesiacach), gdy na dworze zrobiło sie chłodniej pojawił sie problem z ciśnieniem oleju. Otóż przy porannym rozruchu, nic sie nie dzieje, dopiero przy jeździe i dojściu do ok 2 tys. obrotów zapala sie kontrolka ciśnienia oleju i zaczyna pikać. Wtedy jednak ustepowało to po ok 1 min. Po zimie problem jakby znikł, a były to jedynie spontaniczne przypadki. Jednak w ostatnim czasie, problem sie nasilił i silnik potrzebuje znacznie wiecej czasu aby ciśnienie było na dobrym poziomie (ok 10 min). Nieiwem jaka może być tego przyczyna. Bardzo prosze was o pomoc, bo praktycznie wszyscy mechanicy w okolicy nie maja pojęcia o co chodzi. Z góry bardzo wam dziekuje. Pozdrawiam
r
roman cbr
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:38

Post autor: roman cbr »

Piszesz,że olej wymieniłeś pond rok temu,to już jest czas na ponowną wymianę filtrów i oleju. Ważne jest ile twoje auto ma przebiegu i jaki olej stosowałeś przedtem a jaki na ostatnią wymianę.Może wlałeś za dobry i wypłukał z nagaru.Może jest wszystko dobrze tylko poszedł Ci czujnik ciśnienia oleju. Najlepiej jest sprawdzić ciśnienie oleju i będzie wszystko wiadomo. Musi ono wynosić ponad 0,1 MPa przy ciepłym silniku i około 2 tyś obrotów.Posłuchaj pracy silnika przed pikaniem kontrolki i w trakcie pikania. Jeżeli silnik nie będzie miał smarowania , to będziesz słyszał różnicę. Powodzenia :vinsent:
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Bill3000
moze czujnik albo poprostu juz powinienes zmienic olej na gorszej jakosci ?
B
Bill3000
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2009, 13:20

Post autor: Bill3000 »

Polówka ma 112 tyś. przebiegu. Olej na który wymieniałem to mobil1 10W40. Jaki olej był przedtem trudno stwierdzić ponieważ auto kupiłem w komisie, a koleś sprowadzał je z zagranicy. Czujnik też już wymieniałem ale nic nie pomogło. A gdy silnik jest zimny to strasznie klekocze, ale kontrolka włancza sie dopiero gdy obroty dojdą do 2 tyś. Dopiero gdy silnik uzyska temp. 90 stopni to stuki po woli ustają, i kontrolka przestaje świecić. Jeden mechanik gdy odkrecił kurek wlewu paliwa to zauważył jakieś zanieczyszczenia. Spróbuje dziś wymiane filtrów i oleju. Dam znać jakie są tego efekty. a jeśli macie jakieś pomysły to piszcie dalej. Dzięki za odpowiedz :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”