[6R] Akcja serwisowa dla 1.2 TSI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Z tego co ja się dowiedziałem, od kolegi pracującego w centrali VMP, to w modelach 1.2 TSI z 2012 roku jest poprawiona obudowa łańcucha rozrządu. Nie jest ona wykonana z grubszej blachy, ale nieco inaczej ukształtowana. Praktycznie nie ma możliwości sprawdzenia obudowy bez jej zdejmowania i porównania ze starą.
W ASO najlepiej jak by porównać obudowę np. modelu z 2010 i 2013 roku, ale jak pisałem bez rozbierania nie do odróżnienia.
Druga sprawa, że skoro zdarza im się wymienić na stary łańcuch to identycznie może być z obudową :niewiem:
(jeśli w ogóle coś z nią robią ;) )

Poniżej fragment tekstu z tygodnika Auto Świat, który przeprowadził wywiad z dyrektorem działu technicznego VW.

"...Rozpoczęta niedawno akcja serwisowa (wewnętrzny kod: 15D8) polega na zamontowaniu nowego łańcucha o gruntownie zmodyfikowanej konstrukcji, który ma być wytrzymalszy i stabilniejszy. Dodatkowo modyfikowana jest też obudowa łańcucha rozrządu, tak żeby nie mógł on przeskoczyć..."
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

Opad p..... szczęki poprostu. Totalna olewka i tyle. :banghead:
Awatar użytkownika
cra3y
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 24 sie 2013, 21:01

Post autor: cra3y »

Hej

Pytanie do Aoox'a, Silver'a - byliście na kolejnej wymianie rozrządu? Jeżeli tak, to czy widzieliście nowy/stary łańcuch i czy rzeczywiście nowy jest nowy? (w sensie konstrukcji, poprawiony).
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
a
arturg
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 30 sie 2013, 11:35

Post autor: arturg »

Witam
Jestem nowy na forum. Przez ostatnie miesiące jedynie przeglądałem trochę wątków odnośnie problemów z 1.2 tsi. Dodam ze swojej strony że w kwietniu tego roku kiedy auto było jeszcze na gwaranacji tuż po przeglądzie (wymieniono olej i filtry) padł mi rozrząd :( Zaczął mocno hałasować, niestety drugi komplet który mam założony wg mnie znowu hałasuje a auto jest już 1.5 miesiąca po gwarancji. Dzisiaj byłem w ASO, powiedzieli że gdyby to był rozrząd to nie obejmuje go już żadna gwarancja i jedynie mogą go zrobić po innych cenach w ramach tzw. dobrej woli !!! Dla mnie to skandal. Gdyby u kogoś wymieniali dla przykładu cała skrzynię biegów i byłby dzień po gwarancji to co trzeba kupić kolejną ? !!! Widzę że nie tylko ja dostałem informację zwrotną o tzw. dobrej woli. Gość z obsługi serwisu twierdzi że to raczej nie może być rozrząd, bo nawet po np. 15 minutowym postoju kiedy auto jest ciepłe nie powinienem nic słyszeć. Znajomy mechanik też to osłuchiwał i mówił że to jednak rozrząd - przyłożył rurkę do obudowy łańcucha a drugą końcówkę do ucha by dobrze się wsłuchać skąd to pochodzi :)
Ja mam objawy następujące:
pierwsze odpalenie rano - silnik wchodzi na wyższe obroty i jak schodzi do normalnego poziomu nic nie słychać
kolejne gaszenie auta i odpalenia po niedługim okresie czasu powoduje hałas jak praca diesla, dopiero przejechanie kilkudziesięciu do kilkuset metrów uspokaja hałas.
Czy nie powinni robić tego w ramach dodatkowej gwarancji ?
Chyba udam się z tym do rzecznika praw konsumenta.

Pozdrawiam
Artur
s
snakemen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 24 wrz 2012, 17:25

Post autor: snakemen »

Moim zdanie, jeżeli samochód został kupiony na osobę prywatną, to masz prawo zgłosić reklamację na ten rozrząd przez okres dwóch lat (od momentu wymiany). Gwarantuje Ci to ustawa o niezgodności towaru z umową. Trzeba tylko udowodnić, że to rozrząd.
A jak nie to rzecznik praw konsumenta.
Obrazek
Awatar użytkownika
Silver
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41

Post autor: Silver »

Witam. Dawno nie zerkałem na forum więc nie zauważyłem pytania cra3y. Temat rozrządu będę męczył w serwisie w grudniu bo mam zapowiedzianą wizytę – wymiana płynu hamulcowego. Warunek to serwisant musi usłyszeć terkot łańcucha przy odpalaniu co jest trudne. Dzieje się to podobnie jak u kolegi arturg. Czyli po ponownym uruchomieniu silnika po dłuższym postoju. Ale u mnie jest 2 - 3 sekundowy terkot i wszystko wraca do normy. Sam jestem ciekaw czy ktoś już wymieniał coś w ramach tzw „dobrej woli producenta” i jak wygląda podział kosztów. Przy pierwszej wymianie widziałem tylko ksera zdjęć porównujących łańcuchy. Reszta była ściśle tajna;) Teraz jeśli uda się wywalczyć wymianę tego elementu poproszę by najpierw pokazano mi co i za co montują … tym razem ja za to płace, w całości albo w części. Co do pytania cra3y z innego wątku czy warto kupić TSI z DSG? nie wiem. Nie wiem czy obecnie produkowane modele mają ten problem. Na pewno mieli dużo wadliwych łańcuchów i pozbyli się wszystkiego montując w samochodach licząc na to że jakoś to będzie. Trzeba by zapytać kogoś kto ma model z 2012-13 i z 20-30tyś km przebiegu. Na pewno nie ma co demonizować i panikować. Osobiście nie słyszałem żeby komuś silnik padł bo łańcuch przeskoczył czy pękł całkowicie ale sprawa jest drażniąca. Gdyby nie to, samochód był by prawie doskonały … bo frajda z jazdy z silnikiem TSI jest :)
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

[quote=""Silver""]Trzeba by zapytać kogoś kto ma model z 2012-13 i z 20-30tyś km przebiegu. Na pewno nie ma co demonizować i panikować. Osobiście nie słyszałem żeby komuś silnik padł bo łańcuch przeskoczył czy pękł całkowicie ale sprawa jest drażniąca. Gdyby nie to, samochód był by prawie doskonały … bo frajda z jazdy z silnikiem TSI jest :)[/quote]
Mam TSI z końca 2011 roku, przebieg nieco ponad 26000 km i rozrząd pracuje bez zarzutu.

[quote=""Silver""]Co do pytania cra3y z innego wątku czy warto kupić TSI z DSG? nie wiem. Nie wiem czy obecnie produkowane modele mają ten problem. [/quote]
Nowe silniki TSI (EA211) mają tzw. bezobsługowy pasek rozrządu (szacowany na 150 000 km), tylko nie wiem, czy są już montowane w Polo.
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Mój TSI jest z kwietnia 2011 (czyli teoretycznie stary typ) i też nigdy nie słyszałem rozrządu. Te silniki 1.2 z łańcuchem dalej są montowane w Polo oraz np. w A1, Rapidzie czy Ibizie. I chodzi tu o rok modelowy 2014.
Te z rodziny EA211 (pasek) są w kompaktach grupy VAG (m.in. Golf 7, Octavia 3)
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Właśnie jestem ciekawy jak to faktycznie jest z tą tabelą dobrej woli.Osobiście stoję przed dylematem czy serwisować w Aso.Silnik 1.4 wiec sprawdzony,a koszta przeglądów nie małe.Longlife co 2 lata+przeglad podstawowy w aso+przegląd rejestracyjny.Gdyby z tego zrezygnować i robić wszystko zgodnie z zaleceniami vw w nieautoryzowanym zakładzie to wyjdzie na to że ubezpieczenie ac+oc wychodzi za bezcen.Jeżeli miałbym TSI to bezwzględnie bym serwisował.
Awatar użytkownika
cra3y
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 24 sie 2013, 21:01

Post autor: cra3y »

Silver, daj znać jak tam po wymianie i czy rzeczywiście wymieniono Ci na nowy model (poprawiony).
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”