[86c] Problem z obrotami i moca na gaźniku Pierburg 1B

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

[86c] Problem z obrotami i moca na gaźniku Pierburg 1B

Post autor: Maciej »

Witam
Potrzebuje pomocy bo moje kombinacje i wiedza chyba są już na wykończeniu, otóż w moim polo 86c na gaźniku silnik 0.9 mam problem z obrotami na zimnym są takie ze prawie gaśnie na ciepłym trochę za wysokie, poza tym na zimnym silniku samochód ciężko się rozpędza brakuje mu mocy, przerywa jak odpuszczam pedał gazu zaczyna przyspieszać lepiej po rozgrzaniu jest troche lepiej ale tez bez szału lubi zgasnąć np na światłach.
Co zrobiłem:
Gaźnik wymyty w myjce ultradźwiękowej, podstawka pod gaźnikiem sprawdzona nie ma pęknięć ani nieszczelności, kręcenie śrubka regulacji składu mieszanki nie przynosi większych zmian, układ rozrządu i zapłonu ok nowe świece kable kopułka itd.
Mam pytanie, prośbę do was o jakieś pomysły, instrukcje co mogę jeszcze zrobić
pozdro
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Miałem podobne objawy jakiś czas temu, kupiłem zestaw naprawczy i mechanik powymieniał. Diagnoza mechanika to zacięty pływak.
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

A gdzie można dostać zestaw naprawczy?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na pewno nie w warzywniaku :-P
polecam znaleźć dobry sklep z częściami do koncernu VW, nie byle autocars
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

Tak się składa ze pracowałem w sklepie motoryzacyjnym dwa lata i nigdy takich rzeczy nie znalazłem
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

firma ETER-MOT prowadzi części do większości gaźników, ja tam kupowałem i jestem zadowolony
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

Elo
Wojaży z gaźnikiem ciąg dalszy, gaźnik jest po wymianie zestawu naprawczego ale nadal są z nim problemy największy to, na zimnym bardzo niskie obroty na ciepłym za wysokie przy ustawieniu na niższe śrubkami regulacyjnymi po dodaniu gazu i odpuszczeniu spada na chwile do niskich obrotów prawie gaśnie a następnie dopiero się stabilizują. Co mogę jeszcze sprawdzić czy szukać przyczyny poza gaźnikiem ? Proszę o pomoc pozdrawiam
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

[quote=""Maciej""]Elo
Wojaży z gaźnikiem ciąg dalszy, gaźnik jest po wymianie zestawu naprawczego ale nadal są z nim problemy największy to, na zimnym bardzo niskie obroty na ciepłym za wysokie przy ustawieniu na niższe śrubkami regulacyjnymi po dodaniu gazu i odpuszczeniu spada na chwile do niskich obrotów prawie gaśnie a następnie dopiero się stabilizują. Co mogę jeszcze sprawdzić czy szukać przyczyny poza gaźnikiem ? Proszę o pomoc pozdrawiam[/quote]

Radzę wymienić również czujnik temperatury wody odpowiedzialny za ssanie, ja to dzisiaj uczyniłem różnica kolosalna.
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

A kolego mógłbyś mi powiedzieć który to? Bo są dwa obok siebie w obudowie termostatu
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

[quote=""Maciej""]A kolego mógłbyś mi powiedzieć który to? Bo są dwa obok siebie w obudowie termostatu[/quote]

Od lewej stojąc przed autem niebieski bądź czerwony, kup taki żeby był z uszczelką wtedy można wymienić to szybko bez utraty sporej ilości płynu ;)
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

Dzięki za info jutrom wymienie i zobacze co bedzie sie działo
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Przerabiałem ten temat w swojej polówce, zacznij od wymiany podstawy gaźnika.
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

[quote=""Maciej""]podstawka pod gaźnikiem sprawdzona nie ma pęknięć ani nieszczelności[/quote]

Nie widzę sensu żeby ją wymieniać skoro autor pisze że jest sprawna
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

[quote=""krakers2207""][quote=""Maciej""]podstawka pod gaźnikiem sprawdzona nie ma pęknięć ani nieszczelności[/quote]

Nie widzę sensu żeby ją wymieniać skoro autor pisze że jest sprawna[/quote]

Nie doczytałem, mój błąd, ale dodam że jeżeli podstawa siedzi pod gaźnikiem dłużej niż rok rozważył bym jej wymianę. Organoleptycznie nie można stwierdzić czy jest w dobrym stanie, lewe powietrze znajdzie sobie drogę i tyle.
Co możesz jeszcze zrobić: sprawdź czy klapka przed filtrem powietrza działa jak należny tzn na zimnym silniku wężyk podciśnienia ustawia ja tak ze zasysa powietrze znad kolektora wylotowego, wraz ze wzrostem temp. silnika klapka się domyka i na rozgrzanym silniku łapie powietrze z otoczenia czyli zimne.
Czy masz założony giętki przewód z kolektora do obudowy filtra powietrza?
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Maciej daj znać jak tam z autem u mnie jest aktualnie jeszcze gorsze szarpanie;/ Myślałem że sytuacja się poprawiła ale jadąc na przejażdżkę strasznie szarpie przy przyspieszaniu

siwkins jak moje polo przyjechało z Niemiec to ta klapka była blachowkrętem zablokowana żeby nie była zamknięta, już dawno to naprawiłem ale różnicy nie widać.

To co ja zrobiłem:
-wymiana świec z kablami
-wymiana kopułki i palca rozdzielacza
-wyprzedzenie zapłonu
-wymycie gaźnika
-regeneracja poprzez kupno zestawu naprawczego
-wymiana podstawy gaźnika
-wymiana czujnika temp wody


Chciałbym się dowiedzieć gdzie jest w 1.0 HZ krokowiec o ile w ogóle jest? wyczyszczę go bądź kupię nowy. Proszę o pomoc ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”