Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Jeśli zalałeś przedtem silnik 10W40 nie możesz już wrócić do 5W40, a jeśli go wlejesz silnik zacznie klekotać jak stary gruchot
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""krakers2207""]Jeśli zalałeś przedtem silnik 10W40 nie możesz już wrócić do 5W40, a jeśli go wlejesz silnik zacznie klekotać jak stary gruchot[/quote]
Bzdury opowiadasz.
H
Harun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 11 wrz 2012, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Harun »

Oczywiście, że może przejść na syntetyk. Sam początkowo zalałem swoje polo półsyntetykiem Castrol Magnatec 10W40, a teraz przeszedłem na Castrol Edge 5W40. Przejechałem już tak z 5 tys. km. Wszystko jest super, żadnych wycieków ani problemów z silnikiem.

Co innego, gdyby chodził wcześniej na pełnym mineralnym. Wtedy miałbym wątpliwości.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""Harun""]Oczywiście, że może przejść na syntetyk. Sam początkowo zalałem swoje polo półsyntetykiem Castrol Magnatec 10W40, a teraz przeszedłem na Castrol Edge 5W40. Przejechałem już tak z 5 tys. km. Wszystko jest super, żadnych wycieków ani problemów z silnikiem.

Co innego, gdyby chodził wcześniej na pełnym mineralnym. Wtedy miałbym wątpliwości.[/quote]
Z minerała też można.
H
Harun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 11 wrz 2012, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Harun »

Można, zgoda, ale też niektórzy przestrzegają przed wypłukaniem nagarów z silnika i powstaniem nieszczelności. Inna sprawa jest taka, że jak samochód jest już dość zaawansowany wiekowo + ma duży przebieg + bierze olej, to czy warto wtedy inwestować w syntetyk. Moim zdaniem nie warto.
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

[quote=""jhosef""][quote=""krakers2207""]Jeśli zalałeś przedtem silnik 10W40 nie możesz już wrócić do 5W40, a jeśli go wlejesz silnik zacznie klekotać jak stary gruchot[/quote]
Bzdury opowiadasz.[/quote]

Zrobiłem tak w moim poprzednim aucie więc wiem co mówię, poza tym powinieneś wiedzieć że syntetyk ma właściwości płuczące (czyszczące) i może rozszczelnić silnik.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Co do lania minerała do auta proponuje mały eksperyment. Wsadzić małą próbkę do zamrażarki i zobaczyć co zwykły coroczny mróz (- 22 C) robi z tym olejem. Jeśli chodzi o wypłukiwanie nagaru to wystarczy po przejściu zmienić olej wcześniej tak po 1000-2000 km. A co do wycieków na syntetyku to kolejna bzdura jak są wycieki to się je likwiduje wymieniając uszczelki a zmienia olej bo tylko zmiejszy problem a nie rozwiąże go. Dla mnie przy obecnych cenach (minerał 4L- 50 PLN półsyntetyk 4L 65 PLN) oszczędność 15 pln przy corocznej wymianie, nawet dolewce nie rekompensuje wad. Co innego syntetyk 120 PLN za 4 L choć dalej przy założeniu że 4-5 L starcza na rok nie bardzo się kalkuluje (w zasadzie to koszt jednego tankowania ).
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Bzdury. Minerały mają wysokie parametry tbn. Poza tym teoria umiera głównie przez lepkość ciepłą oleju, 15w40 i 5w40. Teorie jakoby nagar miał uszczelniać olej pod ciśnieniem też jest wątpliwa.

Jeśli się kupiło silnik uprzednio zalany motodoktorem to owszem można się trochę zdziwić. Ale to po prostu silnik kupa. Innej możliwości nie wiedzę aby od LEPSZEGO oleju silnik miał się "rozklekotać" Ja mk2 country mam zamiar zalać syntetykiem, nawet nie wiem co było poprzednio.
Kwestia podstawowa to nie zalewać olejami 0w40 oraz 5w30 itp. Bo to nie oleje do starych silników.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

5w30 z racji małej lepkości w wysokiej temperaturze i z tym związanej niskiej odporności na wysokie temperatury nie nadaje się do starszych silników (wymagana chłodnica olej-woda). Natomiast 0w40 jak najbardziej (niska lepkość ale przy niskich temperaturach ). Pomaga chronić silnik przy krótkich trasach gdy olej jest nierozgrzany.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Wolga, 0W40 to zdecydowanie przesada do starych silników. My nie mamy mrozów po -30, 40 stopni.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No niby tak ,choć czasem te -30 się zdarzy. Z drugiej strony 0w40 nie zaszkodzi .
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Witam, jaki olej zalać do silnika 1.4 16V 80KM BUD przebieg 90kkm
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

Mam pytanko odnosnie tematu bo zalewam swoje polo 1.2 12v olejem 5 w 30 castrola 144 tys

i moje pytanie bo z tego co pamietam 1 litr kosztuje okolo 60 zł

na tej aukcji

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/olej-castrol-edge-5w30-5l-2013-oryginalny-gratis-i3520347134.html

Skad niby taka niska cena za 5l ?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""tornado""]Mam pytanko odnosnie tematu bo zalewam swoje polo 1.2 12v olejem 5 w 30 castrola 144 tys

i moje pytanie bo z tego co pamietam 1 litr kosztuje okolo 60 zł

na tej aukcji

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/olej-castrol-edge-5w30-5l-2013-oryginalny-gratis-i3520347134.html

Skad niby taka niska cena za 5l ?[/quote]
Chyba Ci się pomyliło z SLX PowerFlow LLIII
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

[quote=""jhosef""][quote=""tornado""]Mam pytanko odnosnie tematu bo zalewam swoje polo 1.2 12v olejem 5 w 30 castrola 144 tys

i moje pytanie bo z tego co pamietam 1 litr kosztuje okolo 60 zł

na tej aukcji

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/olej-castrol-edge-5w30-5l-2013-oryginalny-gratis-i3520347134.html

Skad niby taka niska cena za 5l ?[/quote]
Chyba Ci się pomyliło z SLX PowerFlow LLIII[/quote]


Mozliwe ze masz racje ale z tego co widze ten tez sprzedaja w granichac 140 zł za 4 l to nie jest w koncu 180 za 3 :x
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”