[9N3] Brak wspomagania po mrozie!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

[9N3] Brak wspomagania po mrozie!

Post autor: dacjano »

Witam,
mam problem z wspomaganiem w polo, cały czas pali mi sie kontrolka wspomagania robiłem skan vagiem i wyszło ze do wymiany jest czujnik skretu bo wspomaganie działało pompa pracowała normalnie tylko przy gwałtownych skretach na parkingu stawiała opór i nie usztywaniała się z wzrostem predkości jazdy czyli standardowe objawy jak przy uszkodzonym czujniku skrętu. Ale ostatnio autko stało w garażu (blaszak) 5 dni nieuzywane i były dosyć duze mrozy do -15 w nocy a w dzien po -10 dzis było jakieś -3 wchodze do auta odpala wszystko ok ale chce wyjzdzać z garazu i zonk nie ma wspomagania baa chodzi o wiele ciezej niz w autach bez wspomagania coś stawia wyraźny opór z trudem dwoma rekami da sie skręcić kołami czy możliwe zeby płyn w pompie zamarzł? co mogło sie stac? aha ile płynu i jaki jest w pompie wspomagania?

Edit:
Jaki bezpiecznik jest od pompy?
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Bezpiecznik jest w skrzynce na akumulatorze chyba trzeci od lewej. Brak wspomagania może być spowodowany wodą w pompie-przymarza wirnik itd.(ja bynajmniej tak kiedyś miałem) lub woda w płynie do wspomagania ; spalony bezpiecznik(ale w to wątpie) . Skan vagiem pomoże kanał 44
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Teraz oprucz błedu czujnika skretu wywala błąd 0566, pompa wogole sie nie włącza obstawiam ze przy mrozach i potem odwilzy woda sie dostała do elektroniki pompy tam przy tych kostkach pompe juz wykreciłem z auta ale nie zdażyłęm jej jeszcze rozebrac ale na pierwszy rzut oka widać, ze te kostki sa luźne! i po bokach mogła dostać się tam woda pod ta uszczelka :cry:

Edit:
rozebrałem pompe i faktycznie była woda w srodku tam przy elektronice cała płytka mokra i krople wody na sciankach aktualnie susze pompe na grzejniku heh elektronika wyglada na nieruszoną moze uda się ja jeszcze uratować :?
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Mam nadzieje że ruszy. Wymiana pompy na drugą to niemały wydatek. Jaką masz pompe KOYO czy TRW. Jeśli pompa zadziała to wszystkie kostki i połącznie odtłuść rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym i złóż je najlepiej na klej do szyb.Generalnie zrób tak aby woda nie miała prawa się tam dostać nawet jakbyś wjechał w kałuże metr głęboką :grin: Oczywiście to żart. Powodzenia. Jakby co to pisz. Mam jedną pompe na zbyciu ale niewiem czy jest dobra
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

pompa została wyczyszczona osuszona zalana nowym płynem i nic! dalej nie działa wogole sie nie załacza, przez VAG-a sie nie łączy wogole do sterownika 44 brak komunikacji z sterownikiem! tak jakby nie była wogole podłaczona sprawdzałem bezpieczniki i sa ok jak sprawdzić czy dochodzi prąd do pompy? mam multimetr pozyczyłem od kumpla ale jak tego sie uzywa? co w nim ustawić? ile voltów prad stały? i jak mierzyc napiecie w tej kostce? sorry ale pierwszy raz mam takie urządzenie :shock:

Edit:
pomierzyłem i napecie i dochodzi do pompy okazało sie ze poprostu kostka była zabrudzona i nie stykało teraz juz jest OK pompa działa! ale nie ma dalej wspomagania w Vagu skasowałem błędy i juz sie nie pojawiaja ponownie takze na zegarach kierownica zgasła i niby wszystko ok pompa pracuje gdy krece kierownica obroty pompy wzrastaja niby wszystko ok 0 błedów ale wspomagania dalej niema o co biega? czy to mozliwe zeby gdzies tam wtych przewodach w przekładni cos zamarzło i płyn sie dalej nie pompuje? samochód stał teraz jakies 3 tyg w mrozach.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Kurde kiedyś mialem rozpiske odnośnie tych przewodów do pompy ale gdzieś zaginela... Środkowa kostka to wiadomo zasilanie +- . Jaką masz pompe? KOYO czy TRW? Tak wogole to sory że tak późno odpisuje. Kolejna kostka tylko nie pamiętam lewa czy prawa. Napewno z trzema przewodami jeden brązowy i pomarańczowy z bialym paskie i drugi pomarańczowy z czarnym paskiem. Na jednym powinno być +12 po stacyjce a na tamtych dwóch po okolo chyba +4. Jakbyś wstawil tu foto pompy z kolorami kabelków to wtedy bym dokladniej opisal. Jeśli te napiecia są tak jak opisalem to pompa do wymiany.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Pompa to Koyo silnik i elektronika jest ok sprawdzone! widocznie hydraulika w pompie padła załatwiłem ze szrotu druga pompe (spalona) ale hydraulike ma w lepszym stanie przełoże ta hydraulike do mojej i zobacze musi działać wtedy!.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

A czy vag pokazuje teraz jakieś błędy?
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Po przełożeniu hydrauliki z drugiej pompy wspomagnie działa! musze sie jeszcze jutro pobawic siła wspomagania bo teraz wspomaga za mocno.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Kto kombinuje ten potrafi dużo zaoszczędzić. Gratuluje udanej naprawy :) Pozdrawiam
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Kurcze niby ustawiona siła wspomagania w kodowaniu na 00110 czyli tak jak było fabrycznie ale moim zdaniem chodzi aż za lekko przedtem chodziła troche cieżej hmm moze teraz jest własnie prawidłowo, pewnie to przez nowy płyn w układzie.
e
ector
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 09 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Białachowo
Kontakt:

Post autor: ector »

gdzie znajdę kodowania pomp?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”