problem na benzynie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

problem na benzynie

Post autor: Anonymous »

Eh i znów awaria ostatnio gaz się popsuł wiec szybko naprawiłem bo wiadomo trzeba czymś do roboty jeździć ale do rzeczy
gdzieś tydzień temu jak wracałem od mechanika odebrałem samochód pojechałem zatankować gaz bo mi się skończył a trzeba było go jeszcze wyregulować wiec przy okazji wlałem za 70 zł benzyny na orlenie paliwo chyba było jakieś trefne bo następnego dnia jechałem do Sandomierza i po paru kilometrach nie moglem na benzynie w ogóle jechać dusiło go jak dodaje gazu to pedał w podłogę żeby jechał ale takie szarpanie okropne na luzie nie trzyma obrotów schodzi na 450 i gaśnie cholera mnie trafia przyjechałem dziś do dziewczyny w połowie drogi mi się gaz skończył a ze mam polowe baku to na benzynie chciałem pojechać ale nie da się na tym jechać czasami pod górkę to 15 na godzinę i więcej nie pójdzie na gazie jest wszystko ok cholera wie w czym leży problem jak tydzień temu tankowałem to kupiłem preparat na wtryskiwacze dolałem go troszeczkę no nie wiem możne muszę dolać 10 litrów paliwa tylko na jakiej stacji żeby znów nie zatankować jakiegoś syfu...
filtr paliwa wymieniałem ponad miesiąc temu.
koledzy pomocy !!!
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Przyczyn może być kilka. od marnego paliwa poprzez przytkany filtr. Może przepustnica brudna. wróżymy z fusów. Jeżeli na gazie jest wszystko ok, to zacząłbym od obadania układu paliwowego.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

mam nowe poszlaki podczas przeszukiwania forum ktoś napisał żeby odłączyć akumulator na trochę no i faktycznie jak podłączyłem po chwili to ze strzała na benzynie odpalił i chodził odłączyłem na parę godzin i jakby problemu nie było przejechałem 45 km na benzynie bez żadnych problemów potem znowu na gazie 10 km i z powrotem na benzynie i jest wszystko ok wiec coś mi się wydaje ze jakiś błąd komputer złapał tylko jaki? teraz jest dobrze ale zapewne za jakiś czas problem znów powróci... może jest ktoś z okolic Opatowa czy Sandomierza kto ma kabel i może zdiagnozować problem ?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Hmm... jeżeli odłaczenie aku pomogło to ja bym stawiał na niezaadaptowaną przepustnicę. ale to tylko poszlaki. jak podłączysz autko pod kompa to będziesz wiedział co było.
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Dokładnie, zobacz czy dobrze masz instalacje ustawioną bo możliwe ze LPG rozjechało adaptacje ECU PB. Oczywiście możliwe że nastąpiło to zanim pojechales do gazownika naprawić LPG, wtedy nastąpiło rozjechanie ECU. Odpinając aku masz skasowaną "nowe" ustawienia ECU które są juz prawidłowe do ustawin LPG. Mogłem troche zagmatwać :P
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

czaja mam silnik 1.4 AEX przepustnice czyściłem w styczniu a robiłem auto-adaptacje na internecie pisali ze ta przepustnica się sama adaptuje i mieli racje od tamtej pory było wszystko ok
Archeo co to jest te ECU?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""bigmisiek2008""]
Archeo co to jest te ECU?[/quote]

Engine Control Unit - czyli tak zwyczajnie po polsku "komputer" :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dzięki :grin:
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Aha wracając jeszcze do pierwszego postu, odepnij jeszcze raz aku. Jeśli na PB zacznie chodzić ok to znaczy ze wtryski PB sa dobre a wina leży w zle zestrojonej instalacji LPG. Polega to na tym mniej wiecej ze ECU wprowadza caly czas korekty mieszancki aby nie była uboga jak jezdzisz na LPG czy PB. Zwiazku z tym ze jezdzisz prawie caly czas na LPG , ECU uznaje te korekty (które mogą być bardzo duże w stosunku do PB przez zle ustawiona istalacje LPG) jako standard przez co po jakimś czasie przełączając na PB mozesz mieć zabogatą mieszanke/zalanie silnika i komp znów musial by sie przestawiać na nowy rodzaj paliwa. Podczas resetu ECU korekty wracają do standardowych i auto moze spokojnie jechac na PB. Oczywiście to nie potwierdzone bo na forum to sobie można, takie gdybanie. Jak byś mial kabek do istalacji to moża by bylo podejrzeć czasy wtrysku PB podczas jazdy na PB oraz LPG. W praktyce na obu paliwach czas wtrysku PB w danej chwili przełączenia ma byc taki sam lub niewiele sie rożnić.
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jadę 3 km na benzynie jest ok
Potem 9 na gazie jest ok
Przełaczam na benzynę i dławi go nie chce jechać nie trzyma obrotów na luzie gaśnie
Na gazie na rozgrzanym silniku mam niskie obroty 650 jak kupiłem auto były 850 więc spadły... Jak będę wracać z pracy to rozlacze aku i mam nadzieję że pomoże jutro pojadę do mechanika podepne pod kompa
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

chcesz pod kompa podpiac ja mam adres firmy w sando jak chcesz napisz esa to puszcze ci co gdzie :D :D
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Archeo miałeś dużo dużo racji samochodzik już śmiga jak nowy :D :D :D :D :D
t
t_omcio7
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 14 lip 2011, 18:07

Post autor: t_omcio7 »

Witam,

Ja mam bardzo podobny problem,
Na benzynie dławi się/szarpie - a na gazie wszystko jest ok. Po pewnym czasie problem się rozwiązuje po czym sam powraca.

Mam zmierzone czasy wtrysku dla benzyny i gazu. Zauważyłem że czasy otwarcia wtryskiwacza się ok. o połowę mniejsze zarówno dla benzyny i gazu gdy silnik nie pracuje poprawnie.

W czym tkwi problem?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”