[6N] Drążek biegów jest zbyt blisko popielniczki.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
light24
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2013, 10:30

[6N] Drążek biegów jest zbyt blisko popielniczki.

Post autor: light24 »

Witam. Mam pytanie nie dawno kupiłem polo 1.4 16V 100KM. 1997r. i gdy jest wrzucony któryś z biegów R. 1. 3. 5. to drążek jest przy samej popielniczce a zaś gdy jest 2. lub 4. to jest prawie na środku. Czym może byc to spowodowane?
Awatar użytkownika
Czarek-lca
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 18 wrz 2013, 23:44

Post autor: Czarek-lca »

Witam,

pozwolę sobie podpiąć się pod temat, gdyż również mam problem z drążkiem zmiany biegów.
Pacjent: Polo III 1.0 AEV

Mój polega na tym, że jego pozycja neutralna nie jest na środku, tylko przesunięta w prawo (widać to patrząc na niego przez tylną szybę)

Wsteczny jest w miejscu jedynki, za to piątka ucieka gdzieś daleko na bok. Dodatkowo po wbiciu wstecznego i szybkiej próbie wybicia biegu i wbicia jedynki, z powrotem wskakuje wsteczny (mimo niedociskania lewarka w dół). Dopiero wybicie biegu i odczekanie chwili sprawia, że wskoczy nam jedynka

Co może powodować takie efekty??
Miałem kiedyś Cordobę GTi i pamiętam, że tam lewarek pracował bardzo precyzyjnie, z dużo mniejszym luzem niż tutaj, a lewarek stał na środku
VW Polo 95\' 1.05 AEV
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

To zależy czy masz mechanizm na linki czy na cięgno/pręt.
Trzeba zobaczyć czy elementy pośredniczące typu np. łączniki nie są w dobrej kondycji- wyrobione, będą miały luzy co uniemożliwi precyzyjne ustawienie mechanizmu zmiany biegów.
:arrow: viewtopic.php?f=163&t=45244&start=0
Musisz wejść pod auto i obadać, być może sama regulacja wystarczy
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Dodam jeszcze, ze na samej dźwigni (mechanizm na drążek i linkę, przedliftowy) jest taki plastik na mimośrodzie blokowany małym imbusem na drążku. Obracając nim można regulować położenie drążka zmiany biegów.
Awatar użytkownika
Czarek-lca
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 18 wrz 2013, 23:44

Post autor: Czarek-lca »

[quote=""krzychu20""]To zależy czy masz mechanizm na linki czy na cięgno/pręt.[/quote]
Z tego co widziałem to cięgno/pręt (widoczne po zdjęciu mieszka)
[quote=""Jacoo""]Dodam jeszcze, ze na samej dźwigni (mechanizm na drążek i linkę, przedliftowy) jest taki plastik na mimośrodzie blokowany małym imbusem na drążku. Obracając nim można regulować położenie drążka zmiany biegów.[/quote]
Zaraz idę do garażu to obadam, jak to wygląda :)
VW Polo 95\' 1.05 AEV
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Czarek-lca
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 18 wrz 2013, 23:44

Post autor: Czarek-lca »

(przepraszam za post pod postem, ale inaczej się nie wyróżni, a mam nowe informacje)
Dłuższa przejażdżka pozwoliła mi wyczuć co się dzieje z lewarkiem. Zachowuje się trochę jakby cała konstrukcja była przesunięta, przez co chwilę zajmuje zanim się odnajdzie co gdzie jest. Wsteczny wchodzi, mimo że lewarek nie łapie się nawet tej lewej krawędzi (biały plastik, coś jak prowadnica dla lewarka w pozycji wstecznego).

Tak wygląda pod mieszkiem:
ObrazekObrazek
A tak przy skrzyni:
ObrazekObrazek

Co mogło spowodować takie zachowanie??
VW Polo 95\' 1.05 AEV
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Czarek-lca
Rzeczywiście ten cycek jest trochę za daleko od tej prowadnicy. Próbowałeś kręcić tą regulacją o której pisałem. Co prawda jest to regulacja, która zmienia położenie lewara tylko o trochę ale może pomoże.
Obadaj jeszcze tą linkę stabilizującą, która trzymie wózek lewara (pod mieszkiem) i jest połączona ze skrzynią (wystający trzpień). Ona lubi się rozciągnąć w pancerzu, bo nie jest to typowa linka pleciona tylko zwijana.
Kolejną rzeczą może być mechanizm przy skrzyni, ten "zespół dźwigni" który łączy pręt od lewara, z wybierakiem (tym świecącym prętem wchodzącym do skrzyni). Może tam się coś oberwało...
To tyle co przychodzi mi do głowy :closedeyes:
Awatar użytkownika
Czarek-lca
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 18 wrz 2013, 23:44

Post autor: Czarek-lca »

[quote=""Jacoo""]Kolejną rzeczą może być mechanizm przy skrzyni, ten "zespół dźwigni" który łączy pręt od lewara, z wybierakiem (tym świecącym prętem wchodzącym do skrzyni). Może tam się coś oberwało...[/quote]
Ale to muszę już podejść od kanału prawda?? Możesz zarzucić jakieś przykładowe zdjęcia jak to wygląda??

Pytanie 1:
Skąd tam tyle oleju?? W corbi nie miałem tam nic.

Pytanie 2:
Czy ta obejma wskazana strzałką nie ma za dużo luzu?? widać że nie trzyma prosto, tylko pod lekkim kątem. Może tutaj jest problem??
Obrazek
[quote=""Jacoo""]Próbowałeś kręcić tą regulacją o której pisałem. [/quote]
Tak, ale to nic nie daje, nadal biegi się trochę szuka :(
[quote=""Jacoo""]Obadaj jeszcze tą linkę stabilizującą, która trzymie wózek lewara (pod mieszkiem) i jest połączona ze skrzynią (wystający trzpień). Ona lubi się rozciągnąć w pancerzu, bo nie jest to typowa linka pleciona tylko zwijana.[/quote]
Jakieś foto, ewentualnie na co zwrócić uwagę?
VW Polo 95\' 1.05 AEV
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”