Witam, nastał czas wymiany płynu hamulcowego w mojej polówce, nigdy tego nie robiłem, więc jestem zielony w tym temacie... jaki płyn kupić, żeby pasował do mojego modelu? prosiłbym o jakaś instrukcję wymiany... jeżeli taki amator jak ja jest w stanie samemu wymienić... z góry wielkie dzięki za pomoc.
Co potrzebujesz:
-Płyn hamulcowy DOT4. Kup najlepiej 1L.
- klucz płaski oczkowy 11
- osobę do pomocy
- lewarek
- klucz do odkręcenia koła
- strzykawka
- wężyk do paliwa fi 6 albo 8(nie pamiętam)
Możesz zacząć od najdalszego koła od pompy czyli prawy tył(strona pasażera).
Otwierasz maskę->odkręcasz korek zbiorniczka z płynem hamulcowym->odciągasz strzykawką stary płyn ze zbiorniczka->dolewasz świeżego płynu->odkrecasz koło tylne prawe->zdejmujesz gumowy kapturek z odpowietrznika i luzujesz go kluszem 11(uwaga żeby nie ukręcić odpowietrznika)-> zakładasz klucz na odpowietrznik, następnie weżyk i wkładasz go do jakiegoś naszynia, aby stary płyn hamulcowy miał gdzie zlatywać-> jedna osoba musi w aucie pompować hamulcem(postępujesz jak przy odpowietrzaniu)-> postępujesz tak długo aż w węzyku pojawi się czysty płyn hamulcowy
I tak po kolei każde koło. Nie zapomnij także kontrolować stan płynu hamulcowego w zbiorniczku
dzięki za pomoc... mam jeszcze pytanie... jak zdejmę kapturek od odpowietrznika i poluzuje lekko odpowietrznik kluczem to co dalej? nie rozumiem tego opisu: "-> zakładasz klucz na odpowietrznik, następnie weżyk" odkręcić odpowietrznik całkowicie i w to miejsce włożyć wężyk?
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2013, 9:29 przez kolasek, łącznie zmieniany 1 raz.
[quote=""kolasek""]dzięki za pomoc... mam jeszcze pytanie... jak zdejmę kapturek od odpowietrznika i poluzuje lekko odpowietrznik kluczem to co dalej? nie rozumiem tego opisu: "-> zakładasz klucz na odpowietrznik, następnie weżyk" odkręcić odpowietrznik całkowicie i w to miejsce włożyć wężyk?[/quote]
zakładasz oczkową 11 na odpowietrznik, po czym nakładasz wężyk na odpowietrznik.
Przed próbą luzowania odpowietrznika polecam oczyścić miejsce szczotka drucianą i spryskać preparatem penetrującym typu WD-40.
W moim 6KV5 przy wymianie poszło coś koło 0.7 chyba, także przy 1L powinno wystarczyć śmiało dobrze jeszcze jest zdemontować zbiorniczek i dokładnie go wyczyścić