Model samochodu: Polo 86c2f
Rocznik: 1993
W niektórych przypadkach po montażu licznika z obrotomierzem występuje problem z migającą i piszczącą kontrolką oleju, która spowodowana jest ilością czujników. Przy zlutowaniu 2 i 8 pinu kontrolka działa tak jak w oryginale - informuje o niskim stanie oleju.
Potrzebne materiały:
- śrubokręt krzyżakowy
- mały śrubokręt płaski
- cyna + lutownica
- cieniutki przewód (3 cm)
Czas wykonania: ok. 30 minut
Przewidywany koszt: 5 zł ?
Sposób wykonania:
Odkręcamy 6 śrubek z tyłu licznika, można odkręcić tylko cztery, choć lepiej operuje się pokrywą, gdy wszystkie są odkręcone.

Gdy wyjmiemy, lewą większą część ukazuje się nam taki widok:

Tarczę obrotomierza, wskaźnik temperatury i poziomu paliwa delikatnie podważamy np. śrubokrętem i odkładamy na bok, po czym odczepiamy zaczepy boczne trzymające całą płytkę (zaznaczone strzałkami). Po poluzowaniu zaczepów, przekręcamy płytkę na drugą stronę i odczepiamy wtyczkę od obudowy:

Są to dwa zaczepy, najlepiej odciągnąć je małym śrubokrętem płaskim i wcisnąć wtyczkę - płytka powinna wyjść z obudowy.
Kiedy mamy już luźna płytkę, rozgrzewamy lutownicę, przygotowujemy drucik i lutujemy piny zaznaczone na zdjęciu, uważając by cyna nie spadła na inne elementy licznika.

Po wystygnięciu montujemy całość i sprawdzamy działanie w samochodzie.
[size=99px]Ewentualny plik pdf/doc dodam w wolnej chwili, choć zdjęcia są umieszczone na serwerze, z którym nigdy nie było problemów ze znikającymi zdjęciami.[/size]