[9n] 1.2 12v dużo pali, możliwe, ze przez egr?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
michuleszno
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:58

[9n] 1.2 12v dużo pali, możliwe, ze przez egr?

Post autor: michuleszno »

Witam. I znowu cos się dzieje. Autko zaczęło wciągac duże ilości paliwa, stanowczo za duże, także nie pisac mi tu ze za cięzka noga na 1.2 :grin: Czy przyczyną może byc szwankujacy zawór egr? Pytam ponieważ kilkukrotnie podłączałem pod kompa i za każdym razem wyskakuje błąd w silniku dotyczacy pracy egr, nie pamiętam teraz dokładnie jaki, ale w każdym razie coś tam się dzieje. innych błędów nie ma. Jak sprawdzic zawór po jego demontazu? Znacie jakis skuteczny środek do czyszczenia takich rzeczy? Już tam zaglądałem i mocno brudny nie był, jednak nie miałem akurat żadnego środka żeby to przepłukac, ani pojęcia jak elektryczny zaworek sprawdzic w pojedynkę. Prosze o rady:)
Jeśli macie jakies inne doswiadczenia ze zwiększonym apetytem 1.2 to chętnie je poznam.
Awatar użytkownika
HaNsiN
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 13 kwie 2009, 18:16

Post autor: HaNsiN »

sonda lambda wpływa też na nadmierne spalanie, ale skoro VAG Ci tego nie pokazał to nie wiem. Nie wydaje mi się, żeby to było przez EGR.
m
michuleszno
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:58

Post autor: michuleszno »

Własnie tylko ten jeden błąd wyskakuje nic wiecej...
r
robi333
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:35
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: robi333 »

jeśli byłby uszkodzony zawór egr to miałbyś ogromne problemy z odpalaniem silnika
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Mozesz miec walnieta sonde ktora nie wyrzuca beldu ale daje taka ilosc paliwa ze robi sie sadza. EGR sie zapchal i wywala blad EGR. Proponuje zdjac kupic zmywacz uniwersalny i poczyscic.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
m
michuleszno
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:58

Post autor: michuleszno »

Dzisiaj miałem trochę czasu żeby się pobawic moim problemem. Podłączyłem vagcom`a i zrobiłem test silnika. W grupie 1 wartośc dla sondy lambda ulegała zmianie w zalezności od obrotów i obciążenia, natomiast w grupie 6 wartośc dla lambda wynosiła stale -0,8% (nawet przy niepracującym silniku) . Czy to oznacza że jedna z sond nie pracuje? Prosze o wskazówkę czy sonda z grupy 6 to ta przed katem czy za katem?
Poniżej fotka o co mi chodzi

Obrazek

-- Pią Wrz 25, 2009 8:50 am --

Nikt nie wie? :niewiem:
s
szach11
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:00

Post autor: szach11 »

Witam
a ile powinien spalać ten silnik w mieście a ile w trasie?
K
Keenzoo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 sty 2010, 19:51

Post autor: Keenzoo »

Witam

Dołączę się do tematu. Moje polo 1.2 benzyna pali teraz przy tych mroźniejszych dniach pali 9L/100km w mieście. Poruszam się tylko po mieście, ale i tak chyba 9L to dużo.
Myślałem, że będzie palił około 7-7,5L.

Ile wasze autka palą (głównie mam myśli właścicieli polo 1.2 benzyna) ?

Dzięki
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

co do sondy to najlepiej jej pracę podglądnąć na rozgrzanym silniku w blokach pomiarowych w wersji graficznej
widać wtedy czy sonda zarysowuje charakterystyczną sinusoidę, w Vagu to opcja VAG scope albo graph,
co do kanału to nie wiem bo nigdy nie podpinałem się pod tak nowy samochód trzeba samemu to obadać, to się różni zależnie od modelu auta. Prawidłowe wartości podane są w Voltach od 0-1V jeśli nie będzie tej sinusoidy lub wartość będzie się utrzymywała na jednym poziomie to znaczy że uwalona
Kuknij na te fotkę:
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
szach11
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:00

Post autor: szach11 »

to w takim razie jakie powinno byc spalanie realne dlatego silnika w mieści
p
pablosrc
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 13 maja 2010, 10:06

Post autor: pablosrc »

Te typy tak chyba mają.
Znajomy miał wlaśnie 1.2 12V i 9-10l w mieście to byla norma.
Sprawdzał go nawet w ASO, po sprawdzeniu powiedzieli tylko że
ten silnik nie może tyle palić... A 450-500 km na baku jednak na to wskazuje.
K
Kicek25
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 paź 2009, 12:07

Post autor: Kicek25 »

Moje pali obecnie na zimowych oponach (trzeba je dojechać :grin: ) kolo 5,5-6 litrów rzadko kiedy wyskoczy poza 7 jedynie jak cisne na autostradzie ile sie da to paliwo znika w oczach.
Awatar użytkownika
Radoslavv
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2009, 11:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Radoslavv »

[quote=""pablosrc""]Te typy tak chyba mają.
Znajomy miał wlaśnie 1.2 12V i 9-10l w mieście to byla norma.
Sprawdzał go nawet w ASO, po sprawdzeniu powiedzieli tylko że
ten silnik nie może tyle palić... A 450-500 km na baku jednak na to wskazuje.[/quote]

Zgadzam sie. Jezdze rowniez tylko po miescie - u mnie spalanie to 8,5-9l takze widac, ze po prostu do eko ten silnik nie nalezy. (mam te wersje 64KM). Tez sie tym martwilem, ale widze, ze to nie tylko z moim tak sie dzieje. O dziwo kolega ma Fabie, ponocz tym samym silnikiem od VW i pali mu max. 7l z tego co pokazuje mu komputer. Ja tankujac za 100zl przejezdzam srednio 280km (gdy benzyna tak, 4,3-4,4zl kosztowala, teraz musze sprawdzic, ale az sie boje :D ) Z tego powodu po raz kolejny gaz mnie kusi :)
Obrazek
D
Donia
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:37

Post autor: Donia »

bo ja wiem... ja kiedyś wyliczyłam, że poza miastem moja polóweczka pali tak ok 5,5 -6 litrów a w mieście koło 7. Do 9 to dochodziłam tylko w te najmroźniejsze dni. ale fakt - wtedy paliwko ginęło w oczach
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”