[6n2] 1.4 Mpi szarpie na niskich obrotach na gazie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pablo22071990
Początkujący
Początkujący
Posty: 127
Rejestracja: 04 gru 2011, 12:45

[6n2] 1.4 Mpi szarpie na niskich obrotach na gazie

Post autor: pablo22071990 »

gdy obroty podczas jazdy spadna tak okolo do 1.5tys to auto zaczyna szarpac, ogolnie jak chce dodac gazu to jet taki jakby chwilowy spadek mocy i po chwili zaczyna szarpac przy wyzszych obrotach rzadziej to wystepuje co to moze byc panowie
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do dobrego gazownika jedź na korektę mapy regulację mieszanki lub ciśnienia w reduktorze, jedno z tych rzeczy może się rozregulować, a jeszcze przed tym obadaj zapłon zwłaszcza świece i ustaw odstęp elektrod na 0,9 mm lub 0,95 mm ( potrzebny szczelinomierz)
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Witam

Do tego co napisał kolega powyżej, napisz czy sprawdziłeś to co podstawowe : świece , kable. Mam też pytanie czy silnik jest zagazowany i czy to dzieje się w przy dużej wilgoci (deszcz, mżawka), Napisz jeśli możesz więcej szczegółów. I jeszcze jedno co mi przyszło do głowy - czy tankowałeś tam gdzie zwykle paliwo czy też coś się zmieniło w temacie. Czasami gorszej jakości paliwo lub gaz mogą powodować dziwne efekty. Zwłaszcza jeśli elementy zapłonu mają swoje przejechane.

Napisz , to jeśli będzie taka możliwość pomożemy radą.
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
p
pablo22071990
Początkujący
Początkujący
Posty: 127
Rejestracja: 04 gru 2011, 12:45

Post autor: pablo22071990 »

zauważyłem ze przy ujemnych temperaturach zjawisko to jakby ustępuje, natomiast jak jest cieplej a co za tym idzie większa wilgotność auto zaczyna tak szarpać, także coś mi się wydaje że to wina świec i przewodów może być, ale pewien nie jestem.
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Jeśli chcesz sprawdzić kable i świece poradzę to co mi doświadczony mechanik pokazał doświadczalnie na swoim samochodzie. Wziął spryskiwacz - taki jak z płynem do mycia szyb - i w ciemnym miejscu przy pracującym silniku spryskał delikatnie kable i cewkę. Jeśli nic się nie będzie działo - nie będzie widać przeskakujących iskier lub silnik zacznie pracować nie równo - to znaczy że masz kable i cewkę w porządku. Będzie widać niebieskie iskry wyładowań.

Możesz też sprawdzić świece - czy mają olej lub nagar oraz tak jak pisał kolega RAT przerwę na elektrodzie , oraz cewkę - demontaż dosłownie 5 minut - pamiętaj tylko aby nie pomylić kabli. Obejrzyj ją bardzo dokładnie pod radiatorem, który można zdjąć i na spodniej stronie czy nie ma pęknięcia. Jeśli jest, to cewka do wymiany.
Tyle mi teraz przychodzi do głowy co mógłbyś sprawdzić samemu.

Pozdrawiam
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
tofel3
Początkujący
Początkujący
Posty: 133
Rejestracja: 07 lip 2013, 8:40
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: tofel3 »

Czy szczelina musi być koniecznie 0,9 lub 0,95 ?
Nie może być standardowo 1.1 ?
http://www.kompozyty-polimerowe.pl Art Composites, Kompozyty Polimerowe, Usługi Szkutnicze
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Ja szukałem informacji to znajdowałem że na gazie to lepiej mieć mnieszą przerwe.
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
tofel3
Początkujący
Początkujący
Posty: 133
Rejestracja: 07 lip 2013, 8:40
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: tofel3 »

Problem rozwiązany już jakiśśś czas temu, powodem była padnięta Cewka Zapłonowa (przebicie) wymieniłem na nową, Beru, i już jest wszystko ok.
http://www.kompozyty-polimerowe.pl Art Composites, Kompozyty Polimerowe, Usługi Szkutnicze
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”