[6n2] 1.4 MPI Immobiliser Problem - Rozwiązanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Vrpona
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:37
Lokalizacja: Poznań

[6n2] 1.4 MPI Immobiliser Problem - Rozwiązanie

Post autor: Vrpona »

Witam drogich forumowiczów.
Na początku chciałem powiedzieć iż to forum, stało się bardzo przydatne w rozwiązaniu mojego problemu, mianowicie wątki w których mowa jest o układach które blokują niepowołane odpalenie samochodu (immo)

Mój problem polegał na tym, iż zakupiłem sobie centralny zamek STIG z allegro. Wszystko ładnie pięknie, dopóki doputy nie zacząłem kombinować z przekładaniem tego cudeńka jakim jest immo. (Teraz wiem że trzeba z tym obchodzić się baardzo ostrożnie)
Po zmianie immo z oryginalnego (okrągłego) kluczyka do zakupionego scyzoryka(stiga) Auto śmigało ślicznie, nic kompletnie nic się nie działo. Nie zapalały się kontrolki check, oraz ESP, auto odpalało czy zimne czy gorące. Parę dni później złamał mi się "dorabiany" klucz u fachowca który nazwał materiał z którego został wykonany za "nie do zdarcia". A jednak.
Na skutek upałów które teraz nas dręczą (wielkopolska i nie tylko) po zostawieniu auta na słońcu (przed czym przestrzegam!!) Stacyjka z metalu, i inne elementy uległy "zniszczeniu" poblokowały się zapadki, przez co nie mogłem przekręcić kluczyka. Pech chciał że zrobiłem to zbyt topornie, no i kluczyk pękł. na szczęscie nie w środku a tuż przy obudowie kluczyka. tak że swobodnie go wyjąłem. Dorobiłem nowy, ale już w okrągłej obudowie (powiedziałem sobie że w scyzoryki nie będe się bawił) i przełożyłem immo. Oczywiśćie przy przekładaniu ze scyzoryka do okrągłego kluczyka immo uległo delikatnemu pęknięciu powłoki. Od tego momentu zaczęły dziać się niesamowite niewyjaśnione rzeczy jakimi było np zapalanie się i gaśnięcie kontrolki check, ESP, oraz nie możność odpalenia auta choć występowało to tylko i wyłącznie na gorącym dobrze nagrzanym silniku po długiej trasie, na zimnym odpalał wyśmienicie. Czyściłem przepustnice, wymieniałem czujniki -temperatury, czujnik spalania stukowego,czujnik położenia wału filtry, węże podcisnienia odmy,filtr paliwa, sondę lambda wydałem naprawdę sporo pieniążków.
AUTO-COM wykazał następujące błędy przed i po wymianie w.w części:

-16502 czujnik temperatury silnika- sygnał za wysoki
-17978 elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany (immo o czym dowiedziałem się z forum skody z jednostką 1.4MPI)

Po czym stwierdziłem iż warto jest zajrzeć do kluczyka ponownie do immo który mnie tak dręczył.
Immobiliser był pęknięty, porobiłem zdjęcia, lecz pęknięcie jest naprawdę tak malutkie, że mój aparacik nie mógł zbytnio tego zarejestrować.
Po długich telefonach,szukania w internecie, kto co wie na temat dorabiania immo oraz ile to kosztuje odwiedzili mnie koledzy z Poznania którzy dorobili mi immo na miejscu. Koszt był spory. Auto działa jak należy.Jeździ, na razie jestem w fazie testów, i nic póki co się nie zapaliło,auto odpala gorące (ODPUKAĆ)

Tak więc drodzy koledzy, jeżeli tylko zakupicie zamek centralny STIG, i chcecie przekładać immobilizer, róbcię to bardzo ostrożnie, wydłubując go czymś bardzo delikatnym. Ja niestety byłem głupi i sam sobie jestem winien.

POZDRAWIAM PIOTR
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”