[6n] Regulacja obrotów silnika 1.4 benzyna - VW Polo III

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
otsio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2013, 18:38
Lokalizacja: Smok Wawelski

[6n] Regulacja obrotów silnika 1.4 benzyna - VW Polo III

Post autor: otsio »

witajcie,

czy przez łącze diagnostyczne można podnieść wolne obroty ???
jeśli tak to czy osobno tylko przy włączonej klimie można je podnieść?

przy włączeniu klimy obroty spadają mi na około 500-800 i pływają więc motorek czasem się dusi i gdy do tego kręcę w miejscu kierownicą czasem gaśnie bo wspomaganie też zabiera trochę obrotów

jest to 1.4 benzyna + gaz 60 koni, z tego co wiem nie ma ręcznej regulacji obrotów bo ma wtrysk stąd moje pytanie
LPG, klima, elektryka
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie da się, tylko możesz zrobić adaptację przepustnicy VAGiem i ewentualnie poprawić punkty masowe np od aku do silnika od silnika do budy.
Co do spadających obrotów to możesz delikatnie naciągnąć linkę gazu, jest na takiej zapadce, to możesz zrobić samemu.
Polecam ci jeszcze obadać kopułkę i cały zapłon, zapłon masz za bardzo opóźniony i już będziesz mieć takie jaja jakie opisujesz, o 2mm kopułka w prawo i zakręcić imbusy.
Przed operacją zaznacz oryginalne położenie kopułki.
Druga operacja to zwiększenie o 0,5 mm odstępu pomiędzy elektrodami świec.
U mnie pomogło bo sprawdzałem na różnych ustawieniach.
Jaką masz instalkę LPG? brc stag?
Czy problem pojawia się na PB/LPG czy nie ma to znaczenia, rozumiem że pod obciążeniem klimatyzacji takie jaja się dzieją.
Obadaj elektrykę, sprawdź jakie masz ładowanie, musi być wzorowe bo klima potrafi zjeść spory amperaż.
Pisz jak będziesz mieć jeszcze pytania.
pozdrawiam
rat4
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mike84
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2013, 16:41

Post autor: mike84 »

Mam podobny ale nie do końca taki sam problem u siebie. Jestem posiadaczem Polo(6N) Variant 1,4 60(KM) benzyna + od dwóch miesięcy gaz sekwencyjny "Lovato".
Rano gdy silnik jest zimny i odpalam go ( na benzynie oczywiście) obroty są bardzo niskie, potrafi czasem zgasnąć. Gdy zaczynam ruszać to na jedynce przy pedale gazu wciśniętym do połowy, brakuje mu mocy, jadę tak parę metrów i nagle obroty przy takim samym nacisku na pedał gazu nagle dostają "kopa", to samo dzieje się przy drugim biegu ( przy zimnym silniku). Kiedy silnik jest rozgrzany, te problemy nie pojawiają się, w momencie przełączenia na gaz również tego problemu nie ma. O co kaman? :/

Zaznaczam, że mechanik ze mnie kiepski i moja wiedza jest raczej uboga, dlatego możliwe, że przyczyna jest banalna dla większości klubowiczów, ale mimo wszystko będę wdzięczny za pomoc :)
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

Te silniki niestety nie posiadają regulacji obrotów. Wolne obroty przy ciepłym silniku wynoszą od 750-850 obr/min. natomiast najczęstszą przyczyną falowania i gaśnięcia jest zabrudzona nagarem przepustnica. Zdejmij filtr powietrza i zajrzyj do gardzieli przepustnicy, powinna być czysta jeśli nie jest wyczyść jakimś wd40 lub benzyną i szmatką. Po tej opreacji powinno się zaadoptować ustawienia podstawowe VAGiem, ale komputer zrobi to sam po jakimś czasie (2-3dni jazdy).
rat4
...klima potrafi zjeść spory amperaż.
Klima nie zjada prądu. Sprężarka klimy pędzona jest z paska tak samo jak alternator, ale stawia duży opór mechaniczny sprężając czynnik chłodniczy zabierając tym samym moc silnika (ok 2-3 koni mechanicznych).
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”