POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
knmp
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2009, 18:08
Lokalizacja: Malbork

POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

Post autor: knmp »

Witam serdecznie

Mam problem z dziwnymi zmianami mocy w moim POLO 1,4 AEX, auto ma przejechane 117tys i do tej pory nie było wiekszych problemów z silnikiem... ostatnio czyczenie i adaptacja przepustnicy gdyż przygasało przy dojezdzaniu do skrzyzowania itp. Po zabiegu bylo ok, przy okazji wymienilem czujnik temperatury cieczy chłodzącej gdyż sprawdziłem, że tamten zanizał temperature silnika..

Obecnie jest tak, ze zmienia się czasami moc auta... zdarzały się okresy gdy auto miało rewelacyjne przyśpieszenie, od 2,1tys obrotów jakby dostawało kopa i szło energicznie... silna reakcja na pedał przyspieszenia autko wtedy toczyło się lekko silnik był cichy... teraz jest inaczej... jest jakby mulaste przyspieszanie z wrazeniem jakby zaciągnietego recznego ( oczywiscie z recznym wszystko ok :) ) niby ciągnie ale jakos ciezkawo, w zakresie 2-3 tys nie ma juz takiej rekacji na pedał gazu jednocześnie silnik jest jakby głośniejszy... , auto jest jakies senne ale pracuje stabilnie na wolnych obrotach i równo. Zauwazyłem już kiedys owe zjawisko, po jakims czasie np 2 tyg wracała moc ale zazwyczaj na krótko... i znów taki muł. Zmieniłem filtr powietrza olej swiece na VAGu zadnych błedów... juz nie wiem czy to moze filtr paliwa pompa wtryski... podejzelalem nawet juz paliwo tankowalem z tego samego dystrybutora pewnej stacji i moc zmieniala sie na tym samym baku bez dodatkowywania...

HELP :)

DZieki !
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

Hehe...też mam problem z mocą w AEX-ie i nikt nie jest w stanie mi pomóc ;) Dużo rzeczy mam powymienianych,wtryski czysciłem,przepustnicę...Ja się zastanawiam już,czy może czujnik temperatury i ciśnienia dolotowego jest dobry,albo czy mi lewego powietrza nie bierze...Dziwi mnie,że dookoła śrub mocujących przepustnicę do kolektora jest mokro,jakby olejowo.Co raz wycieram i to samo.Ktoś wie czemu tak?Moze u Ciebie pompa paliwa szwankuje..nie wiem :scratch: Jak na coś wpadnę,to dam znać ;)
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Mi troche mulil, jak mialem luzny kolektor wylotowy i dmuchalo spalinami na obudowe, z ktorej leci cieple powietrze do filtra, co powodowalo lekkie mulenie silnika. Tyle, ze to nie bylo bardzo odczuwalne, a obroty nie spadaly znaczaco (no dobra, w sobote 2 razy zgasl przy ruszaniu :P ).
Dokrecilem kolektor i silnik wrocil do normy. Sprawdz, czy tam masz wszystko szczelne (lacznie z tym, czy uszczelka jest na swoim miejscu).
Awatar użytkownika
knmp
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2009, 18:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: knmp »

Dzieki za zainteresowanie... rownież zastanawiam się nad czujnikiem temp. powietrza zasysanego, nie ruszałem go do tej pory.. ciekawe czy to sie czyści tak by nie poposuć :) u mnie było olejowo na samej przysłonie przepustnicy i w środku gardzieli, a na zewnątrz nie zauwazyłem oleju... przy srubach jest czysto... pytanie czy ten czujnik moze sie jakoś zaoleic ??? w sumie jest niżej w kolektorze ssącym moze z odmy olejowej olej go jakos przybrudza... chyba to jutro rozbiorę

Panowie jak wygląda ten czujnik temp powietrza, jakie ma on oznaczenie to znajde w necie fotkę i zerknę czy warto go wyciagać

Apropos kolektora wydechowego to nie widziałem tam nieszczelności ale... od jakiegos czasu obserwuję dziwne zjawisko... po lewej stronie kolektora wydechowego tam gdzie się łaczy z blokiem jest jakby olejowo (okolica sruby)... czarna plama czasami jakos tam wilgotno... oglądałem pokrywę zaworów i nie widac wycieku spływu itp... a z wydechu chyba to sie nie bierze... obserwuje ale nie wiem skąd to :)

Jak najprościej sprawdzic pompe paliwową ? chyba nie mam jak zmierzyc cisnienia paliwa...

pozdrawiam
KN
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

1. Czujnik temp. - VAG'iem sprawdź temperaturę powietrza zasysanego. Na rozgrzanym silniku nie powinna być mocno wyzsza od temp. otoczenia.
2. Pompa - możesz ją pośrednio sprawdzic przez pomiar pobóru prądu: czerwono-żółty kabel przy pompie. Prąd powinien być mniejszy niż 8A na biegu jałowym.
3. Jak wyglądały świece przy wymianie?
4. Ile dolewasz oleju?
Ostatnio zmieniony 18 sie 2009, 21:35 przez Cooyon, łącznie zmieniany 1 raz.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Sprawdźcie podstawę monowtrysku czy nie jest pęknięta. Zaolejenie przy kolektorze i spadek lub wahania mocy.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =25&t=4709

Sprawdźcie również odmę czy ma przepustowość.
Można jeszcze sprawdzić szczelność uszczelki pod deklem.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
knmp
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2009, 18:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: knmp »

Z ostatnich pomiarów przed czysczeniem przepustnicy pamietam, ze temp w dolocie wskazywana w VAG to ok 45stC troche dużo na zewnątrz było ok 20stC... jutro sprawdzę ponownie. Pamietam, że nie była wcale bliska otoczeniu od razu jakies 15st wieksza nawet...

Spory ten pobor prądu az 8A... czy jest wygodny dostep do pompy czy trzeba zdjąc zbiornik?

Świece były ciemnografitowe.

AEX to MOTRONIC9.0 BOSHa czyli wielopunktowy wtrysk... brak podstawy monowtrysku.

Od ostatniej wymiany oleju nie dolewam mam 3/4 bacika nie zauwazylem ubytku... znaczącego.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2009, 22:11 przez knmp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

Czyściłem ten czujnik temperatury zasysanego powietrza,ale raczej to nic Ci nie da,aż tak bardzo się nie brudzi,na kompie sobie sprawdź tą temperaturę. Coś mi świta,że u mnie chyba było z 40 stopni...nie wiem czy w awaryjnym trybie jakimś mi nie działa.

Przed obudową filtra powietrza jest taki trójnik http://img41.imageshack.us/img41/2372/zdjcie0090.jpg (fotka AbCs),zdejmij przy nagrzanym silniku tą górna rurę i zobacz czy masz zamkniętą klapkę od ciepłego powietrza,jeśli jest otwarta,to może Ci przez to troszkę mulić.

Co do monowtrysku,to my go nie mamy w Aex-ie,wielopunkt

Jesli u mnie poci się uszczelka pod deklem,to może tam być szkodliwa nieszczelność?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

No nie macie monowtrysku ale coś musi być za przepustnicą? Mi się w ogóle pofandzoliło.
[quote=""Compot""]Jesli u mnie poci się uszczelka pod deklem,to może tam być szkodliwa nieszczelność?
[/quote]
Hmm u mnie suchutko - wymieniałem. Był mały przesiąk (jakiś 1 cm) po 2 m-cach przesiąkało już na 1/3 obwodu. Może tracić ciśnienie. To tak jak odpalenie silnika z odkręconym korkiem oleju - ktoś opisywał symptomy.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
knmp
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2009, 18:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: knmp »

OK, sprawdze również tą klapkę.

Panowie a tak z doświadczeń jak jest z odczywalnym przyspieszeniem w waszych AEXach, tzn. czy odczuwaliście większy moment obrotowy tak pomiedzy 2-3tyś obrotów ? czy jest tak ze az tego tak nie czujecie i w calym zakresie jest podobnie... u mnie gdy bylo super to tak jak pisalem powyzej 2,1 tys wciskalem mocniej pedal i od razu pojawial sie gwaltowne przyspieszenie (niczym turbo :) )... pozniej w okolicach 4 tys juz słablo ale 170km/h dalo sie pojechac... a teraz... eh szkoda gadac :)
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

Kiedyś lepiej mi się rozpędzał,teraz dopiero jakoś od 3000 zaczyna się namyślać...Brat też ma Aex-a i u niego już od 2000 się zabiera.Porównywaliśmy bloki w vagu i tylko różnila nam się ta temperatura zasysanego powietrza ,on mial 23,a ja 40 stopni.Gdzieś czytałem,że jeśli czujnik pokazuje 40, albo 45 stopni, to nie działa prawidłowo,tylko w jakimś trybie.Z tego co się orientowalem,to nie taka tania sprawa ten czujnik ;)

Coś takiego wyszperałem w necie:
"Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza. Jest to czujnik kombinowany. Jest on wkręcony w ściankę kolektora dolotowego. Sygnały z obu czujników służą do ustalenia ilości powietrza. Na jej podstawie dobierany jest czas wtrysku i moment zapłonu. W razie uszkodzenia czujników centralka wykorzystuje wskazania czujnika uchylenia przepustnicy, a w miejsce utraconych wskazań podstawiana jest wartość 45 st. C"
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

kolego w na którym kanale w VAGu jest ta temperatura zasysanego powietrza, bo coś mi się zdaje, że widziałem właśnie u siebie taką wartość? trzeba obadać temat. :scratch:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
knmp
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2009, 18:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: knmp »

no ale to juz jakis trop... jutro przebadam ten czujnik... no trudno jeżeli będzie wadliwy to trzeba wymienić... widze ze cena koło stówki...u mnie teraz tez dopiero przy 3000 coś zaczyna chcieć robić... podobne objawy...

Dzieki dam jutro znać co i jak :)

Spokojnej nocy ! :)
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

Nie wiem dokładnie na którym kanale byla ta temperatura,podłączałem u sąsiada na kompie.Jutro ma mi przyjść kabelek,to posprawdzam.Zrobię przerzutkę z drugiego Aex-a tego czujnika do mojego,podepnę pod kompa,porównam wskazania i pośmigam,zobaczę czy mu się poprawi.

Wolę się upewnić,że to bedzie to,bo 100zł kosztuje używany czujnik,a nówka w granicach 300-400zł...więc nie ma co na darmo ładować się w koszty ;)
Awatar użytkownika
maly1988_16
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 0:03

Post autor: maly1988_16 »

Witam.. Miałem podobny problem.. Z tym,że Mi samochód jeszcze syczał, jakby gdzieś wypuszczał powietrze.. Pojechałem do mechanika. Okazało się,że mam zapchany cały tłumik ! Wymieniłem tłumik i auto jest nie do poznania.. Jeździ, tak jak oczekiwałem, a nawet lepiej.. Pzdr.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”