Podczas trzymania pedału gazu na jednym poziomie samochód zaczyna zwalniać na 1-2 sek po czym znów wraca do poprzedniej predkości i przyspieszenia. Tak jakby przez na 1 sek ktoś mu odciął paliwo. Paliwo dochodzi do pompy, bo przed pompą mam przeźroczysty filterek i jest w nim paliwo ( czyste). Tak działo się przez ostatnie dwa tygodnie. Dziś zauważyłem, że podczas rozruchu jak trochę postoi Polo zanim ruszy to jak odjadę robi się plama z wydechu koloru czarnego. Dotychczas podczas rozruchu zawsze delikatnie okopciło kostkę brukową, ale teraz wylatuje z tłumika sadza. Tłumik mam prawie nowy, niedawno wymieniany to napewno nie jest zanieszczyszczony. Jedyny bład jaki pokazuje VAG i który powraca po wykasowaniu to 1168 czyli Zawór zwiększania obrotów biegu jałowego - N177. Czy te 3 zaobserwowane czynności moją być powiązane i wyraźnie wskazać co jest uszkodzone ?
prawdopodobnie masz problem z EGR mi sie cos takiego działo w zimie. Wez sciagnij wezyk z egr-a i go zaslep z obydwu stron i pojezdzij tak kilka dni to zobaczysz czy jest roznica. Jak tak to egr do czyszczenia.
Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Zaślepiłem EGR- dostał mocy, nie przerywa podczas jazdy i nawet nie zakopcił jak to na 2 biegu pociągnąłem na wyższe obroty. Ale za to częściej bez dodatnia gazu obroty same wskakują na powyżej 3000 i spadają jak lekko przygazuje badz wrzuce bieg. Wcześniej raz na jakiś czas się to działo, teraz częściej.Dzieje się to najczęściej jak wyhamowuje np przed swiatłami- wówczas obroty wskakują do góry jakbym naciskał gaz i głośniej zawyje silnik. Co mogę jeszcze samemu sprawdzić ?