[6n2] co zmienić aby z AUA było AUB

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

[6n2] co zmienić aby z AUA było AUB

Post autor: sabled »

Czy w silniku AUA wystarczy zmienić kolektor, przepustnice i wtryski aby uzyskać taką lub zbliżoną moc jak w silniku AUB?
Taki kolektor będzie pasował?:
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-skoda- ... 07925.html
Taka przepustnica?:
http://allegro.pl/oryginalna-przepustni ... 12021.html
Takie wtryski?:
http://allegro.pl/wtrysk-wtryskiwacz-sk ... 04071.html

Czy podany komplet będzie działał i pasował bez modyfikacji w kompie?
Czy coś da, jak tak to co zmiana samego kolektora?
Obrazek
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

Podpytaj Wojciechu lub Tofika
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Ja dołączam się do pytania.
W garażu luzem leży przepustnica, wtryski, listwa wtryskowa, kolektory z GTI (AVY).
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Dzieki tym gratom mozesz uzyskac od 90 do 100 KM lecz bez strojenia słabo je odczujesz ale ECU same sie podstroi tak by to było bezpieczne dla silnika.

101 od 75 rozni sie walkami, programem, kolektorem ssacym, wtryskami, przepustnca i wydechem.

turzol

Ja bym sie nie zastanawiał i ładował te graty. Co do ssacego to jesli nie bedziesz robił ECU to lepiej dac od 101. Ale jesli bedziesz robił chipa i przesuwał odciecie jak ja to obowiazkowo od GTI , dzieki nie mu mamy bardzo wysoko ciągnący sie wykres z mocą powyzej 6000 rpm, przy tym kolektor od 101 od 6000 rpm moc drastycznie spada ale lepszy jest dół. Ja obecnie jeżdżę na tym od GTI i ciągnie cały czas do 6800 rpm :D hy hy hy w obecnej chwili to jestem blizej mocy GTI :D ale musze pojechac na pomiar :P i tak chyba mam najszybsze 75 N/A hehehe

Wykres na kolektorze wtryskach i przepustnicy od 101
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 lis 2010, 16:10 przez TOFIK_6n2, łącznie zmieniany 1 raz.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

A wymiana samego kolektora coś zmieni?
Obrazek
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Nie jestem w stanie ci odpowiedziec bo nie wiem. Ale moze dac nie duzo gdyz roznica pomiedzy przepustnicami jest duuza a to ma duze znaczenie ile powietrza wpuszczamy do takiego kolektora.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
bogu7020
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 07 maja 2010, 20:56
Lokalizacja: Żołynia

Post autor: bogu7020 »

Witam :)
Mam pytanie troche z innej beczki a mianowicie co trzeba wymienić w polo 6n2 1.4 8V 60km aby podnieść trochę moc?
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""bogu7020""]Witam :)
Mam pytanie troche z innej beczki a mianowicie co trzeba wymienić w polo 6n2 1.4 8V 60km aby podnieść trochę moc?[/quote]silnik :grin: w sumie półżartem, półserio, tego silnika nie warto dłubać, tak czy siak i tak za wiele byśmy nie wycisnęli, tańszą alternatywą jest wymiana silnika, tańsza i pewniejsza :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
P
Phobos
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:49

Post autor: Phobos »

Panowie trochę odgrzewam kotleta, ale kończą mi się pomysły a być może ktoś miał podobny problem. W moim AUA 75 KM zamontowałem kolektor od silnika AUB (101 KM) oraz przepustnicę od polo GTI od silnika AVY. Na początku miałem trochę problemów z dopasowaniem EGR, potem z podciśnieniami, których przepustnica od GTI ma więcej. No ale ostatecznie udało mi się dojść do ładu ze wszystkim z tym że auto dziwnie się zachowuje. Od razu wywala kontrolkę EPC i check engine. Chodzi różnie - raz nawet całkiem sensownie, a po zgaszeniu i odpaleniu znowu zaczyna wariować i np. nie ma wolnych obrotów i przygasa, albo nie chce się w ogóle wkręcać na obroty. Nie zakładałem wtryskiwaczy większych bo nie chcę wchodzić w większe koszty dopóki nie ogarnę tego co mam. Ma ktoś jakieś pomysły co posprawdzać? Podciśnienia wszystkie są, lewego powietrza nie łapie - nie wiem co robić dalej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”