[9n] skręcona kierownica

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
caymann
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 20 wrz 2011, 11:44

[9n] skręcona kierownica

Post autor: caymann »

Witam,
Mam problem z kierownicą, otóż po wymianie swożnia kulistego na wahaczu przy kole prawym, łącznika stabilizatora z lewej strony oraz gum stabilizatora - lewej i prawej po założeniu kół(te same koła i opony na tej samej stronie) w polówce przekręciła się kierownica tzn, przy jeździe na wprost jest skręcona lekko w prawo. AUto dobrze się prowadzi nie ściąga tylko to że kieronica jest krzywo. JAk to skorygować co mogłobyć przyczyną takiego stanu bo w końcu w końcówki drążków kierowniczych nie ingerowałem. Przed tą wymianą wszystko było ok. Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Też miałem taki problem kiedyś. Naprawili mi to przy okazji ustawiania zbieżności.
c
caymann
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 20 wrz 2011, 11:44

Post autor: caymann »

[quote=""Nemesis""]Też miałem taki problem kiedyś. Naprawili mi to przy okazji ustawiania zbieżności.[/quote]
Ale autko w ogóle nie ściąga to co ma do tego zbieżność???
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote=""caymann""]to co ma do tego zbieżność[/quote]

Po wymianie sworznia trzeba sprawdzić zbieżność i ustawić kierę tym bardziej że wymieniona była tylko jedna strona , po prostu sworzeń może się minimalnie różnić od starego , a drugą sprawą jest to iż jest to tylko dużym szczęściem żeby ustawić nowy w otworach regulacyjnych tak jak był stary chyba że jest z tej samej firmy i po śladach go upchniemy . Co do ściągania to jak jest niewiele przestawione to niekoniecznie musi znosić , ale skoro kiera nie jest na wprost to jest coś nie tak .
Obrazek
T
Tajg3r
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 05 cze 2012, 21:46
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Tajg3r »

Jeśli wymieniasz sworznie na identyczne jak miałeś, to nie powinno być problemu, a jak chociażbym minimalnie się różnią, to musisz już ustawiać. Nie ma co gdybać, zobaczysz sam jak pojedziesz ustawić zbieżność. :)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Po wymianie sworznia trzeba robić zbieżność. Bo nigdy nie skręci się wszystkiego idealnie tak samo (pół milimetra tam pół tu i mamy kilka stopni na zbieżności). Typowy objaw po pracach z zawieszeniem kierownica nie jest prosto zbieżność do du... .
Co ciekawe w serwisie Skody (ASO auto firmowe) po wymianie właśnie sworznia do tego łożyska przy odbiorze auta zauważyłem że kierownica nie jest prosto. Powrót na serwis i mówię że zbieżność skopali bo kierownica nie jest prosto. A oni że zbieżność nie robiona bo nie ma w instrukcji napraw pt. wymiana sworznia. Na pytanie to jakim cudem kierownica nie jest prosto odpowiedzieli że widocznie przed wymianą musiała być krzywo. A nawet gdybym chciał to nie mają sprzętu aby ustawić zbieżność. Po sprawdzeniu na stacji 1.5 stopnia na plus.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”