[6N1] Zapowietrzanie układu paliwa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
d3vil0
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 09 kwie 2013, 21:25

[6N1] Zapowietrzanie układu paliwa

Post autor: d3vil0 »

Witam,

Sprawdziłem opcją szukaj po forum, i niestety nie znalazłem rozwiązania.

Polo 6N1 Diesel 1.9 98r 64KM
Problem:

Zapowietrza się układ paliwowy. W przezroczystym wężyku który prowadzi z
filtra paliwa do pompy widać bardzo dużo powietrza. Aktualnie filtr jest
nowy (wymieniony niedawno). Testowałem na starym filtrze i to samo.

Testowałem układ podłączając dwa wężyki z jednej strony na wejście do
filtra z drugiej do bańki z ropą - Chodzi bez problemów! Żadnych baniek z
powietrzem. Ropa się nie cofa. Filtr sprawny. Pompa sprawna.

Z tego wynika że coś jest nie tak z przewodami od zbiornika paliwa aż do
filtra paliwa. Próbowałem przedmuchać przewód doprowadzający paliwo
(niebieski) zatykając go z jednej strony i dmuchając płucami z drugiej. Jak
by była nieszczelność wyczuł bym. Sprawdziłem przewód z dołu pojazdu -
wszędzie sucho. Po kilku godzinach (samochód stał na suchej powierzchni)
nie zauważyłem ani kropli ropy pod autem.

Zbiornik paliwa - zalany do ponad połowy. Wymieniłem wszystkie wężyki przy
pompie paliwa, zwrotne i doprowadzające. Sprawdziłem filtr znajdujący się w
baku, ale na moje oko to nie ma się w nim co uszkodzić ...

Gdzieś natknąłem się na rozwiązanie z blokadą powrotu paliwa, chodzi o
zaworek. Wie może ktoś o co chodzi?
Jakieś pomysły co do tego problemu? Byłbym bardzo wdzięczny za każdą
podpowiedź.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""d3vil0""]Jak
by była nieszczelność wyczuł bym. Sprawdziłem przewód z dołu pojazdu -
wszędzie sucho. Po kilku godzinach (samochód stał na suchej powierzchni)
nie zauważyłem ani kropli ropy pod autem.[/quote]

Nie koniecznie musi być taka nieszczelność, że bedzie uciekać powietrze, bądź cieknąć ropa.
Być moze na odpalonym silniku podczas drgań przewody wpadaja w wibracje i dostają minimalnej nieszczelności oraz widać wtedy bąble powietrza w przewodzie- miałem tak w golfie 1.6D
Sprawdź dokładnie wszelkie połączenia przewodów paliwowych zarówno zasilających jak i tych od "powrotu".
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Ja mam u siebie też czasami powietrze w tym przewodzie. Zauważyłem, że po zgaszeniu auta pompa robi "cyk cyk cyk" i bąble wchodzą od silnika w kierunku filtra.

Mam tak od ponad roku. Żadnych problemów z tego powodu nie ma, nie licząc problemów z odpalaniem w zimie, ale jestem na etapie naprawy rozrusznika, bo jest padnięty.
Pozdrawiam
d
d3vil0
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 09 kwie 2013, 21:25

Post autor: d3vil0 »

Hej, wymieniłem zawór zwrotny na filtrze paliwa. Oraz zamieniłem miejscami zasilanie - powrót na filtrze paliwa w baku ( nie ma tam pompy paliwowej)

Na wylotach filtra z baku pod siedzeniem są oznaczenia v i r. Ktoś mógłby mi je zinterpretować ? Domyślam się że r - od return czy innego niemieckiego.

Teraz mam
powrót do - V
zasilanie do - R

I wszystko gra ... 0 powietrza.

Może jaja zaczną się na w baku pojawi się mniej paliwa?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”