[9n/9N3] tarcze + klocki co kupić?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

ostatnio zakladalem klocki i tarcze TRW i daja nawet rade a stare mi sie skrzywily kurde
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
J@ro
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:26

Post autor: J@ro »

Witam.
Nie mam możliwości zmierzenia, więc pytam: jaka jest średnica tarczy hamulcowej z przodu??? Silnik 1,9SDI 2003r Basic.
Pomoże ktoś??
L
Lemo
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 03 maja 2013, 18:41

Post autor: Lemo »

Jełsi ktoś potrzebuje zestaw na przód to mam do sprzedania komplet z BOSCH (tarcze + klocki z czujnikiem) - cena 300zł
Awatar użytkownika
Zioło69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 03 maja 2014, 12:40

Post autor: Zioło69 »

Siema :) Chciałbym założyć w moim polo 9n 5d (1.2 12V 64KM) Tarcze i klocki brembo (Brembo MAX 09.7011.75 oraz Brembo P 85 072) Jak bardzo skuteczne będzie hamowanie w porównaniu z fabrycznym(raczej taki mam teraz założony) zestawem ? Nie ukrywam, że fajnie by było mieć ceramiczne tarcze i klocki :D Słyszałem że sprawdza się je jakoś inaczej niż te standardowe. Podobno się je waży :niewiem: Są jakieś lepsze zestawienia tarcz i klocków ? Podobno z Brembo staje się w miejscu, ale chciałbym poznać wasze opinie. Myślałem też nad zakupieniem tarcz wentylowanych. Jakie są plusy i minusy założenia takich tarcz ? Czytając forum widziałem jedną z wypowiedzi, w której użytkownik mówił, że strasznie pylą.

Teraz trochę laickie pytanie, gdyż nie znam się jeszcze na tego typu sprawach :niewiem: Czy inwestując w bardzo dobre klocki i tarcze, muszę liczyć się z tym, że jakaś część zawieszenia będzie się szybciej zużywała ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

po co ci ceramiczne tarcze w aucie z dychawicznym silnikiem 1.2? :D
Awatar użytkownika
Zioło69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 03 maja 2014, 12:40

Post autor: Zioło69 »

Czasem chciałbym aby moje hamulce działały skuteczniej, nie to, że te, które mam działają źle :) Ale czasem przydałoby się szybciej wyhamować, zważywszy na to co się dzieje na naszych drogach :agresyw: wylezie Ci jakiś człek, który nie patrzy gdzie idzie, a co gorsza co sie dookoła niego dzieje itd.
Po prostu chce mieć lepsze hamowanie :grin: Wiem że 1.2 osiągami nie poraża. Mimo to, takimi hamulcami nie pogardziłbym :D
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jakie tam są tarcze?
pełne czy wentylowane?
z tyłu bęben?

jak pełne to dowiedz się z jakim silnikiem wychodziły wentylowane + wentylowany tył i montu taki zestaw + do tego nacinane i nawiercane tarcze (na pewno było tak w gti)
Awatar użytkownika
Zioło69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 03 maja 2014, 12:40

Post autor: Zioło69 »

Z przodu mam pełne, chyba 256mm, a przynajmniej tak pokazuje w katalogu brembo. -> http://www.bremboaftermarket.com/En/Car ... ster=28348
Z tyłu tradycyjnie bęben :)

Można to sprawdzić za pomocą jakiegoś programu/katalogu, oprócz tradycyjnego wpisywania w google ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

etka na kompa albo etka on-line ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 wejdź w carprog2
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote="Zioło69"]Myślałem też nad zakupieniem tarcz wentylowanych.[/quote]innych do Twojego polo nie kupisz, wszystkie 9N mają z przodu tarcze wentylowane. może masz na myśli nawiercane?
[quote="Zioło69"]Po prostu chce mieć lepsze hamowanie[/quote]zainwestuj w dobrej jakości tarcze i klocki, albo poszukaj zestawu hebli 288mm lub 312mm. można jeszcze dorzucić tylną belkę na tarczach - możliwości masz wiele.
Awatar użytkownika
Zioło69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 03 maja 2014, 12:40

Post autor: Zioło69 »

krzyDOLAR masz racje, chodziło mi o nawiercane. :grin: Podobno przy wymianie tarcz na 288mm trzeba wymieniać jeszcze jakąś zwrotnice. :niewiem: Jeśli nie ma tam czegoś takiego to mnie popraw. Dopiero się ucze co i jak :grin:
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote="Zioło69"]Podobno przy wymianie tarcz na 288mm trzeba wymieniać jeszcze jakąś zwrotnice.[/quote]owszem, bo masz u siebie zwrotnice numer 8, a potrzebowałbyś 8a (z odkręcanym jarzmem):
Obrazek

takie rozwiązanie posiadają mocniejsze wersje:
audi a1
cordoba / ibiza 6L + 6J
fabia 1/2
roomster
rapid
polo 9N/6R
h
homar
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2014, 14:19
Lokalizacja: UK

Post autor: homar »

Moja polowka 9n3 2008 przebieg 67 tys potrzebuje nowych klockow i tarcz. Chciałem kupić komplet ATE ale z tego co wiem strasznie pyla...
Jest coś podobnej jakości ale mniej pylace ?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote="homar"]z tego co wiem strasznie pyla[/quote]skąd takie info? jeśli TRW jest średnio miękkim klockiem, to ATE na pewno zalicza się do grupy średnio twardych. btw. klocek musi trochę pylić - to świadczy o jego ścieralności - a to zapewnia skuteczne hamowanie. miękkie klocki nie nie niszczą tarcz, ale szybciej się kończą. twarde lubią piszczeć, starczają na dłużej ale tarcze wówczas zużywają się szybciej. jeśli zależy Ci na czystości felg, pomyśl o takich opcjach:

1: tarcze ATE + ceramiczne klocki ATE
2: tarcze zimmermann + ceramiczne klocki ebc red stuff
3: tarcze hella pagid + ceramiczne klocki jurid white

tarcze naturalnie w podstawowych wariantach, bez nacięć, rowków i dziurek :oki:
Awatar użytkownika
BArt76
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 13 sie 2014, 10:48
Kontakt:

Post autor: BArt76 »

Z mojej strony na spokojnie mogę polecić Zimmermann+Ferodo z serii FDB lub FDS
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”