Krauziakowy Classic

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Krauziak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:19

Krauziakowy Classic

Post autor: Krauziak »

Jako ze poprzednie auto (punto mk2) "nie chcacy" rozbilem,musialem w ten sam dzien kupic cos w miare taniego ,rownoczesnie cos co przy okazji nie bedzie czyscilo mojego portfela przy kazdej mozliwej okazji.Po podliczeniu kasy i sprawdzeniu opinii w internecie zdecydowalem sie na Classic'a. Mial byc sedan max 1.4 ,z mozliwie najprostszym silnikiem. Kupilem go mozna powiedziec za grosze,gdyz juz w ogloszeniu bylo wyraznie napisane ze hydrualiczne popychacze w silniku sa do wymiany. Co sie okazalo swiece nie byly dokrecone,oraz zwyczajnie brakowalo oleju :E (irlandzcy mechanicy :lol2: ).Od pierwszego lutego zrobilem nim juz 10tys km ,z jednym postojem,kable wysokiego napiecia zwyczajnie odmowily posluszenstwa :).Poki co autko naprawde dobrze sie spisuje,jest w miare wygodne.Calkiem niezle sobie radzi jak na 60koni. Na 10tys km spalil mi 700ml oleju co uwazam za swietny wynik jak na 14 letnie auto .

Kilka suchych danych:

-1.4 8v 60koni
-CZYSTO TEORETYCZNIE 144tys km nalatane ,jednak na wyswietlaczu mryga "IN 02" podczas odpalania,co oznacza serwis po 200tys km ;)
-W miare zadbany lakierniczo ,kilka malych ognisk rdzy ,zderzak przetarty na kantach,tylne lewe drzwi oraz cale nadkole napewno musi byc pomalowane
-2x airbag
-elektryka lusterek
-kierownica oraz fotel kierowcy z regulacja wysokosci

To co juz wymienione/zrobione:
-Olej,filtry
-swiece wraz z kablami WN
-Czujnik temperatury (auto jezdzilo na ssaniu,w trasie bylo w stanie lyknac 8 litrow ledwo przekraczajac 3tys obrotow)
-Przepustnica wraz z czujnikiem podcisnienia
-Zaplon wyregulowany tak jak sie nalezy ,pola nie trzymala obrotow,gasla,dusila sie w trakcie jazdy ,do czego swoje 5 groszy dolozyly przepustnica oraz swiece
-Duperelki typu zbierznosc ,wywazanie kol etc ;)

Co do zrobienia:
-Jako ze przednie zawieszenie daje o sobie odczuc ...auto jest z przodu strasznie miekkie ,kolysze sie ,na 100% wjedzie gwint,gdyz wymiana fabrycznych amorkow + sprezyn wyjdzie mnie drozej niz zakup zawieszenia gwintowanego :)
-Katalizator out ,fabryczny posypal sie (dzieki Bogu :E) tydzien po przegladzie i strasznie grzechocze EDIT . Kat polecial out...wraz z oryginalnym silnikiem z poczatku czerwca :E. Obecny silnik ma sie dobrze,gumki zaworowe wymagaja wymiany
-Chce zajac sie lakierem,maska ma kilka odpryskow ,na drzwiach lapie go delikatnie rdza i jak pisalem wyzej trzeba ogarnac te drzwi gdyz wyglada to conajmniej zle ;)

Car audio: generalnie to co bylo w Punto i Lagunie czyli
-Jednostka sterujaca ALPINE CDE 120rr
-Przod Vibe Slick Comp 16Cm (furtki czekaja na maty),glosniki do wymiany gdyz w lewym padl tweeter :(
-Kenwood KFC W3012 400Watt rms 12 cali ,obecnie w budzie bass reflex
-Wzmacniacz VIbe Slick A3 4x150 rms lub 2x 325 rms. Po wymianie koncowek,zwoju oraz innych duperelek na mocniejsze ,duzo lepsza kontrola przodu jak i samego Subwofera.Wedlug kolesia ktory to robil moc w mostku teoretycznie oscyluje w okolo 440-450watt rms na dana chwile
-Okablowanie VIBE ,kabel pradowy 4 AWG ,RCA z domieszkami miedzi etc,generalnie dosc dobre kabelki

KILKA FOTEK :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 17:02 przez Krauziak, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Polo Classic 6KV 1999r 1.4 8v
Awatar użytkownika
bednar676
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:23

Post autor: bednar676 »

Bardzo fajne polo :D widomo kazdy samochod wymaga poprawek :D powodzenia w modech :D A co do IN 02 (Dodatkowe czynnosci serwisowe) co 60000 km
Polo Classic i Leon 4x4 ARL
Awatar użytkownika
Krauziak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:19

Post autor: Krauziak »

Priorytetem jest dla mnie doprowadzenie go do stanu mozliwie jak najlepszego :). Sprawuje sie bardzo dobrze (odpukac) jak na swoje latka,i nie wydaje sie zeby cos mialo mu zaraz sie posypac...:). Jak ogarne w miare mechanike zderzak i drzwi zajme sie reszta.


Wiem ze powatrzam pytanie ,ale czy ktos moglby mi powiedziec czy gwint od cordoby podpasi do classica?
VW Polo Classic 6KV 1999r 1.4 8v
Awatar użytkownika
bednar676
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:23

Post autor: bednar676 »

Co to zawiasu to powinien pasowa w 95% :D przeciez classic i cordoba to ta sama buda ze zmienionymi znaczkami ;)
Polo Classic i Leon 4x4 ARL
Awatar użytkownika
Krauziak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:19

Post autor: Krauziak »

Wysyalem maile do roznych firm zajmujacych sie sprzedaza sportowych zawiech.Facet jednej firmy znalazl w katalogu weitecha informacje ze gwint do 6n i classic jest ten sam,zobaczymy :). Najwyzej kupie i jak nie bedzie pasowac,odesle
VW Polo Classic 6KV 1999r 1.4 8v
Awatar użytkownika
Gepard
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:14
Lokalizacja: Zabrzeg SBI

Post autor: Gepard »

Darek-vw stworzył istną kopalnię wiedzy na temat naszych wozidełek :)
viewtopic.php?f=185&t=26509&p=244680&hilit=modyfikacje+polo+classic#p244680
POLO CLASSIC - Maluch wsród Limuzyn
2012 Ślesin
2013 Ślesin
2014 Ślesin
Awatar użytkownika
Krauziak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:19

Post autor: Krauziak »

Update :
Pola dostala "nowe" oponki, tj. tzw. secondhand. Jednak opony z przodu prawie 5mm bierznika ,tyl ok 4.5 . Na przod polecialy barum bravurius ,a na tyl continental supergrip 4.5 . Przy okazji ze 185/65 zlazlem na 195/60 i roznice czuc ;). Z poczatku miesiaca wlecialy tarcze + klocki na przod. W okolicach wrzesnia powinien zawitac gwint ,z tego co si edowiedzialem jest to to samo co w 6n,roznia sie jedynie dlugoscia sprezyny. Nastepnym etapem bedzie maly remont silnika tj wymiana zaworow wraz z gumkami (chleje olej),prawdopodobnie bedzie obrabiana takze glowica .

Mysle nad przepustnica od 1.6 .Widzialem takiego golfa mk3 ktory mial do tego zmieniony walek i musze powiedziec ze odpychalo sie to to ;).
VW Polo Classic 6KV 1999r 1.4 8v
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

hmmm chyba gwinty są inne, ja od mapeta kupowałem co classic/variant :)

powodzenia w modach
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
N
Noix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2013, 13:19

Post autor: Noix »

[quote=""kolo""]hmmm chyba gwinty są inne, ja od mapeta kupowałem co classic/variant :)

powodzenia w modach[/quote]

jestem 100% pewny, że do Varianta nie pasuje gwint od 6n.
Awatar użytkownika
Krauziak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:19

Post autor: Krauziak »

Pisalem do roznych firm,czy nawet do producenta ,do sprzedawcow na ebay'u i wszedzie numerami katalogowymi sie pokrywa . Katalog czesci VW z kolei mowi ze classic ma dluzsza sprezyne na tyle ,i to niby sa cale roznice w zawieszeniu miedzy 6N a classic'iem.
VW Polo Classic 6KV 1999r 1.4 8v
Awatar użytkownika
Krauziak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:19

Post autor: Krauziak »

Zawieszenie znalezione :) . Bedzie to Kit TA-technix obnizajacy 6cm z przodu i 4 z tylu. Do tego wleca wszystkie nowe gumy,praktycznie cale zawieszenie bedzie zmienione na nowe,tak aby auto prowadzilo sie jak nalezy. Wszystko wyniesie mnie ok 340euro za same czesci ,wiec nie jest zle. Panowie co sadzicie o oponach Uniroyal Rain Expert? Interesuje mnie rozmiar 195/60/14 ..taki jak mam teraz .
VW Polo Classic 6KV 1999r 1.4 8v
Awatar użytkownika
zazu
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 05 sty 2010, 18:07

Post autor: zazu »

[quote=""Krauziak""]Zawieszenie znalezione :) . Bedzie to Kit TA-technix obnizajacy 6cm z przodu i 4 z tylu. Do tego wleca wszystkie nowe gumy,praktycznie cale zawieszenie bedzie zmienione na nowe,tak aby auto prowadzilo sie jak nalezy. Wszystko wyniesie mnie ok 340euro za same czesci ,wiec nie jest zle. Panowie co sadzicie o oponach Uniroyal Rain Expert? Interesuje mnie rozmiar 195/60/14 ..taki jak mam teraz .[/quote]


Ja jeżdżę na Uniroyal Rain Expert 185/60/14 trzeci sezon i są bombastyczne - polecam.
Atiwe proceeding
Awatar użytkownika
Krauziak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:19

Post autor: Krauziak »

Podziekowal za opinie :)
VW Polo Classic 6KV 1999r 1.4 8v
Awatar użytkownika
Krauziak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:19

Post autor: Krauziak »

W koncu Pola dostanie wyczekiwany porzadny "mini" remont silnika.Mialem sprzedawac,ale jednak z rok jeszcze pojezdze ;). Przyzwyczailem sie ,a i koszty serwisowania sa smieszne,wiec zostaje. Do malej generalki zamowilem nastepujaco

-Kopulka rozdzielacza BOSH
-Kable wysokiego napiecia Quinton Hazell
-Swiece NGK
-Pompe wody (gdyz przy wymianie rozrzadu tamta nie pasowala :beee: )
-Uszczelke pokrywy zaworow
-Komplet filtrow (paliwowy,powietrza,olejowy,wszystko bosha)
-Uszczelka pod glowice Elringa
-Olej Castrol GTX 15W-40 A3/B3
-Gumki na zawory.
-Plyn chlodniczy TOTAL Yellow

Mechanik bedzie musial dokupic jeszcze pierscienie olejowe ,gdyz nie wiem jakie zamowic.Drugi miesiac czekam na zawieszenie i ciagle jestem zbywany,wiec awaryjnie wleca amory + sprezyny obnizajace,chyba ze dostane PEWNY cynk na gwint .W trakcie remontu pod maska Pola bedzie doglebnie sprawdzona pod spodem,w poszukiwaniu wymeczonych czesci zawieszenia .Do tego dochodzi remont hamulcow z tylu + nowy plyn hamulcowy ...a i pewnie olej w skrzyni. Mysle ze po takim serwisie posluzy mi jeszcze dluugo :). Bede zdawal relacje na bierzaco z remontu .Pozdrawiam :)

EDYTA:
Silnik wyremontowany.Calkiem inna jazda,dostal troche mocy ze wzgledu na lepsza kompresje. Swiece wygladaly straaasznie po 5tys km. Uszczelniacze twarde jak kamien ,pierscienie tez nie za dobrze wygladaly. Generalnie silnik w srodku bardzo zdrowy co mnie cieszy . W maju wleci gwint firmy JOM i zostanie wymieniona reszta zawiechy.Stay tuned ! :)
VW Polo Classic 6KV 1999r 1.4 8v
Awatar użytkownika
Krauziak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:19

Post autor: Krauziak »

Projekt ruszyl dalej ;). Pola dostala Gwint Firmy JOM blueline. Siadla jakies 6-7 cm z przodu,cos podobnie z tylu.Bardzo fajna sprezysta zawiecha,zero taczki ! :). Zachowany komfort,a jakie trzymanieee.. :agree: :D. Za kilka tygodni bede polowal na jakies BBS'Y 15" i opony 195/45/15 . Co do zrobienia na teraz w sumie jeszcze to tylne bembny,jako ze reczny slabo trzyma i czuc ze generalnie heble sa slabsze ;)

Fotka pogladowa (poki co jedna) :)

Obrazek


Stay tuned !
VW Polo Classic 6KV 1999r 1.4 8v
ODPOWIEDZ

Wróć do „Classic/Variant”