[86c2f] zmiana oleju z 15w40 na 10w40

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
majorr92
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 04 lip 2009, 17:42

Post autor: majorr92 »

[quote=""Marcin86c""]czy ktoś już to robił i czy nic się nie stało?
i jaki olej najlepiej zalać? waham sie miedzy motulem i castrolem[/quote]

Ja tak zrobiłem i jeżdżę nic się nie dzieje wszystko jest ok.
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

zalezy od stanu silnika.
15 jest gesta wchodzi w mikroszczeliny, uszczelnia... 10 moze byc za rzadka na stary silnik.
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Ja lałem Fuchs Titan 10W40 i nic się nie działo teraz zmieniam na olej Valvoline Maxlife wszyscy co zaczęli bardzo sobie go chwalą
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zmieniłem z oleju 15w40 Gulf na 10w40 Valvoline Maxlife i jestem zadowolony, nic nie cieknie, a silnik lepiej pracuje
auto jeździło wiele lata na mineralnym (co najmniej 4)
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

ja tez mam go w swoim aucie i silnik o wiele ciszej pracuje i nie wiem czy to mozliwe ale zauwazylem ze rowniez lepiej sie zbiera ;)
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

Ja też leję Mobil 1 Super 2000 i jakoś nie widze żadnych problemów. Poza tym auto jeździło dłuższy czas na 15w10 i też przeszedłem na 10w40.
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Przedtem kupowałem Fuchs myślałem że lepszego nie ma ale gdy wlałem MAXLIFE już innego bym nie wlał do silnika. Kto miał z tym olejem do czynienia wie o czym mówię ;D
M
Matteo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 sty 2012, 19:37
Lokalizacja: EPI

Post autor: Matteo »

Wszystko zależy od stanu silnika, wiadomo że rzadszego oleju będzie więcej ubywać, jeżeli silnik go lubi :)
Jestem za tym żeby lać dobry olej, w moim polo też zmieniłem na 10w i wszystko gra, jako że silnik ma niski przebieg myślę że i 5w40 byłby dobrym wyborem.

To prawda olej półsyntetyczny jest robiony na bazie mineralnej.
Awatar użytkownika
czarodziejka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2012, 23:21
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: czarodziejka »

Witam.
W poprzednich autach zawsze miałem 10w.
W maluchu- było ok, latał jak szatan, w ibizie 021a- niestety po znianie oleju zaczęła klepać, remoncik silnika i latała.
Teraz w obu swoich autach mam zalany 10W40 i jest wszystko ok. Scirocco jeszcze kiedy miało silnik JH miało 10w bez problemów i teraz na G60 też 10w daje radę. Oba silniki już po dobrych 250 tys.km.
Do polo 1.4D z 92 i prawie 300 tys.km przebiegu też wlałem 10w i nie widzę skutków ubocznych.

Co do marki oleju. wypróbowałem już wiele, Lotos, Mobil, Castrol... Wg. mnie nie ma specjalnych różnic, przecież wszystkie muszą spełniać jakieś tam normy i przez 10 tys.km od wymiany do wymiany dają radę te normy spełnić a olej w dieslu jak i zresztą w moim sciro nie ma lekkiego życia :cool2:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Większość oliwek to oleje mineralne hydrokrakowane, na opakowaniu piszą co chcą i praktycznie są bezkarni.
Polecam wybrać sobie olej i poczytać w internecie kartę produktu tam wszystkie dane są na tacy.
U mnie oleju nie bierze nic, próbowałem minerała 10W40 API:SJ (szklanki grają z rana przez moment) próbowałem 5W30
wg mnie zbyt rzadki dla polówki jakoś dziwnie silnik na nim chodził, najlepiej i najciszej na półsytnetykach 10W40.
Co do marek to próbowałem naprawdę wiele i póki co tylko olej GM odradzam bo zostawia niezły szlam.
Z tańszych polskie oleje, czy inne które kosztują w granicach 50-70 zł/4L z normą SL/SM sprawują się świetnie.
Mam już ponad 220 kkm i nie będę już wlewać 5W bo nie ma sensu.
Przy zdrowym silniku zmiana oleju na jakikolwiek inny nie powinna przynieść żadnych efektów negatywnych.
Wiadomo nie robi się tego bo i po co ale tragedii nie będzie.
Z minerała na półsyntetyk (czyli 70% mineralnej bazy) można spokojnie zmienić i nic się nie stanie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”