[6N2] Błędy 16726 i 16891 Pomocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

[6N2] Błędy 16726 i 16891 Pomocy

Post autor: zigino »

Mam pytanie odnośnie 2 kodów kasuję je a one się za jakiś czas pokazują znów jak się ich pozbyć na zawsze? co wymienić

1:
16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2-niskie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

opis z księgi kodów
Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 1 - niski sygnał

2:
16891 Regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

opis z księgi kodów
Silnik krokowy ISC - wysokie obroty

(z autem nic się nie dzieje albo ja nie zauważam )

I jeszcze zapytam o termostat wymieniłem czujnik płynu chłodzącego bo wskazówka leżała na 0 po wymianie pokazuje temp ale nie ma pełnych 90 tylko 75-85 odrobinę brakuje do środka. Czy trzeba wymienić termostat (jaki) jeszcze dodam ze ani razu od miesiąca jak zmieniłem czujnik nie pokazało mi 90 stopni.

Aktualizacja:

Zauważyłem że nieraz obrotomierz waha się nie dużo ale słychać to i widać na wskazówce..

Termostat wymieniony - działa
Ostatnio zmieniony 18 maja 2013, 12:07 przez zigino, łącznie zmieniany 1 raz.
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

Co do błędów to Ci nie pomogę, bo mam małe doświadczenie ale co do termostatu mogę coś powiedzieć, bo przechodziłem ten temat już.

Co do nie dochodzenia wskazówki do 90stopni C to termostat Ci nie domyka i dlatego temperatury nie może osiągnąć. Miałem tak samo jeździłem nawet po 50km i ledwo 80 było.

Podstawą wymiany termostatu jest wymiana termostatu na dobry zamiennik typu np. wahler. Przy wymianie termostatu musisz również wymienić króciec i oczywiście oring. Dopiero po takim zabiegu możesz być pewny, że temperatura będzie trzymać 90stopni C. Aby nie narażać się na dodatkowe koszty najlepiej króciec sprawdzić.

Jeżeli masz szczelny układ i dawno nie wymieniałeś płynu chłodzącego to możesz przy tej wymianie załatwić tą kwestię i zakończyć tematykę układu chłodzenia :]

Wnioskuję, że masz interfejs z oprogramowaniem to może na samym początku przeprowadź test zegarów.

Jaki kupiłeś czujnik temp.? i ile za niego płaciłeś?
Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zigino »

Test zegarów przeprowadzałem i wszystko śmiga dobrze, a czujnik płynu chłodzącego kupiłem oryginalny i nie dam sobie głowy uciąć ile za niego zapłaciłem, chyba 80 zł albo 90 zł z o ringiem.. po wymianie od razu zaczęło mi pokazywać temp.(bo było na 0) ale tak jak wcześniej napisałem nie 90C a 80C-85C..
To jeszcze spytam tak.. oryginalnego termostatu nie mogę kupić? tylko wahler? jest lepszy od oryginała? co do kodów vagu to może ktoś odpisze mam jakieś teorie związane z nimi ale chciałbym je potwierdzić..
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

Ja Ci nie napisałem, że musisz wahlera kupić. Chcesz to kupuj oryginał. Ja od grudnia 2011 mam termostat wahlera i czujnik temperatury febi(kosztował mnie 20zł) i wszystko działa jak należy:]
Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zigino »

a powiedz mi jeszcze czy w 6n2 jest problem wymienić termostat samemu? czy lepiej jechać do mechesa z tym?
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

Ja jestem laikiem i sam dałem radę wymienić. Trochę się musiałem pobawić z tą wymianą, bo nie miałem dobrych kleszczy i ściągnąć węża z chłodnicy nie mogłem, poza tym ciężki dostęp jest do tego termostatu ale na spokojnie dasz radę zrobić. Ja to robiłem w 6n ale 6n2 to prawie to samo.
Jeżeli nie masz czasu i nerwów do takich spraw i mechanik za 5 pak by to zrobił to zleć mu to. Ja więcej bym nie dał za taką wymianę:]

PS. jak będziesz sam robił to nie zapomnij założyć nowych oringów. Powinieneś do króćca i czujnika temperatury dostać oringi ale ja się spotkałem z praktykami u sprzedawców, że oringi sprzedawali za dodatkową opłatę:]
Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zigino »

ma ktoś zdjęcie w którym miejscu znajduje się ten termostat albo jakiś poradnik ze zdjęciami bo na tych obrazkach poglądowych z "sam naprawiam" nie mogę się ogarnąć ;/
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

Zlokalizuj sobie wąż chłodniczy(górny) który wchodzi do chłodnicy a następnie podążaj wzrokiem za tym wężem od chłodnicy do bloku silnika. Tam gdzie wchodzi ten wąż jest termostat. Najpierw mam króciec(kawałek rurki pod kątem, która wchodzi w obudowę termostatu, jest przykręcony dwoma śrubkami).

Tutaj masz moją relacje z wymiany termostatu viewtopic.php?f=178&t=37699&start=20
Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zigino »

Dzięki za podpowiedź :) może ktoś jednak wie coś na temat tych błędów
m
mariuszsal
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 lis 2011, 7:54

Post autor: mariuszsal »

Co do błędów toż przecież VAG ci napisał.

1) Czujnik wałka rozrządu (znajduje się pod plastikową osłoną silnika) - jeśli błąd sporadyczny to albo coś nie łączy albo siadł ci akumulator ostatnio. Możesz na wszelki wypadek przeczyścić styki. Jak nie to wymiana.

2) Regulacja biegu jałowego - sprawdź stan przepustnicy, kable, szczelność układu, wyczyść ją i przeprowadź adaptację. Jak nie pomoże to wymiana.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”