Mułowaty-rozrząd

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Mułowaty-rozrząd

Post autor: Compot »

Witam.Gdy miałem robiony rozrząd,to mechanik powiedział,że był przesunięty pasek o 1 ząbek względem znaków.Przestawił mi tak,jak należy,ale teraz auto jest bardziej mułowate,szczególnie na niskich obrotach,gorzej sie rozpędza niż wcześniej.Czemu tak jest?Czy jak powrócę do starego ustawienia,to nie będzie to szkodzić silnikowi?A może juz się coś z nim porobiło?Oprócz tego, to silniczek ładnie się sprawuje.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

na dzien dobry sprawdz jak sa teraz ustawione zeby sie nie okazało ze gosc ci własnei przy wymianie pzrestawial.znaki w tym silniku sa bardzo ładnie widocznie ;)
jak bedziesz potrezbował schemat to sie odezwij:D
generalnie jak masz przestawiony rozrzad to moze byc taki objaw jak piszesz
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

w sumie u mnie wygląda to trochę inaczej bo musiałem ustawiać na dwóch wałkach, ale przyznam szczerze, że chyba ze 2-3 razy pasek ściągaliśmy bo nie byliśmy pewnie czy jest ustawione ok (ze względu na to że silnik jest zamocowany w lekkim ukosie a znaki miały być ustawione symetrycznie do środka wałków), o pomyłkę o 1 ząbek uwierz nie jest trudno, my już prawie tak chcieliśmy złożyć, ale dla pewności ściągnęliśmy jeszcze raz i kolejny raz okazał się dokładniejszy :) a robiłem to w warsztacie i paru mechaniorów rzuciło na to okiem i też sądzili że jest ok :)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

dumle 1,4 afh jest 16 v a 1,4 aex 8v wiec tam jest duzo prosciej ;)
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

Sprawdzałem właśnie znaki i wszytsko jest dobrze ustawione.To teraz skąd ta mułowatość? :) Może przez to ,że wczesniej było źle ustawione,to teraz coś sie pogorszyło?Lambdy,filtry,świece i takie inne posprawdzane,wymienione,nie wiem do czego można się przyczepić ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

niewiem czy ci dobrze doradze ale sprawdz pompe paliwa albo niech sie inni wypowiedza na ten temat pompy
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

a na vagu byłes :?:
pompa powinna dawac 3 bary, mozna to w łatwy sposob sprawdzic zdjac przewod paliwowy przy listwie wtryskowej i zmierzyc ile daje
skoro po wymianie rozrzadu auto zaczelo mulic to pan mech musiał cos spartolic
czy oprocz rozrzadu cos jeszce ten koles wymienił ci w silniku :?:
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

To taki zaufany,dobry mechanior;) Wtedy był zmieniany pasek,pompa wody,rolka,pasek alternatora i filtr paliwa,nic wiecej nie robił.Na vag-u na szybko miałem sprawdzaną lambdę,temperaturę,wszytsko gra.Moze jakoś dzisiaj dogłębnie posprawdzamy na kompie no i tą pompę paliwa.Możecie napisać na co zwracać uwagę badajac go na Vag-u?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmmm chwila jak ci pasek przestawial to czy grzebał cos w zapłonie bo chyba powinien nie ? w koncu ustawienie zapłonu sie zmienilo stad ta mułowatosc.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

Jesli chodzi o zapłon,to trochę się bawiłem- jeśli przyspieszony,to lepiej się rozpędza,ale szarpie,opóźniony lepsza praca silnika,ale muł ;)

Więc...na vag-u zero błędów.Spisaliśmy więc wartości silnika,a później podłączyliśmy drugie polo z identycznym silnikiem AEX,lepiej rozpędzajace się i porównywaliśmy.Ogólnie wszytskie wartosci były podobne,tylko ilość zasysanego powietrza się różniła.W moim było 40 (nie pamiętam jednostki),a w tym drugim 23..prawie połowa mniej.A co myślicie o czujniku temperatury zasysanego powietrza?Może on coś tu broi?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

czyli problem jest gdzies z lewym powietrzem,zle ust zaplonem
masz teraz ustawiny prawidłowo :?:
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

Planuję jednak cofnąć o jeden ząbek rozrząd,tak jak było,gdy sprowadziłem samochód,przynajmniej na krótki czas,sprawdzić.Nic złego się nie działo,a dużo lepiej jechał.Mechanik niby mówi,że w tym silniku przestawić o jeden,to nic zlego się nie powinno dziać,może mi poli kilim nie zrobi ;)

A takie pytanie: NA zdjeciu dotyczącym ustawiania rozrządu na dolnym kole jest jakieś 2v i 4v, co to za oznaczenie? :scratch:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”