[86c] Problem z dźwignia zmiany biegów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

[86c] Problem z dźwignia zmiany biegów

Post autor: Makumb »

Od jakiegoś czasu mam problem z dźwignią zmiany biegów. Gewneralnie nie działa tak jak powinna. Może to dziwnie zabrzmi ale ciężko jest "trafić" W wybrany bieg ;) Przy wrzucaniu piątki czasem czuć lekki opór, Podczas jazdy na 4ce i w momencie odpuszczenia gazu bieg "wypada" tzn drążek wraca na luz. Drążek czasem drży, czasem słychać jakby coś tarło mimo ,że bieg jest na 100% wbity do końca. A najśmieszniejsze jest to, że czasami występują wszystkie te objawy, czasami tylko niektóre a czasem wszystko jest ok.

Czy to kończą sie te plastiki w kasecie czy już raczej coś ze skrzynia? Da rade coś z tym zrobić samemu czy raczej jechać prosto do mechaniora?
Jeśli ma to znaczeni: polo 86c, silnik 1.3 GK skrzynia 5tka
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

to już wina skrzyni :/ jeśli bieg wyskakuje :(
Obrazek
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

Hmm ale gdzieś pisało ,że najpierw powinna wypadać piątka a u mnie jest ok. Może wystarczy gdzieś poregulować w tej kasecie?
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

wiesz całe dźwignie są za prostej konstrukcji aby wybijało biegi :/ ja stawiam na skrzynie biegów moze niech inni sie jeszcze wypowiedza
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Sprawdz poduszke na lapie skrzyni
Obrazek
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

adam
Ogladalem , wydawalo sie ok ale no właśnie - tylko wydaje się. Znajomy też podsunął mi ten pomysł. Orientuje się ktoś jak wygląda wymiana poduszek przy skrzyni i silniku? Bo te są moim zdaniem wyrobione na 99% - czasami tak trzesie budą , że to jest poezja
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

Zacznij od banalnej sprawy czyli od tych plastików we wnętrzu przy drążku, nastepnie sprawdz poduche, później mozesz sprawdzic jakosc polaczenia drązek <-> skrzynia a na koniec skrzynia np. synchronizatory... Moim zdaniem oczywiście ;)
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Witam wymiana nie jest taka zła 2 lewarki i pokolei się da;) powiedz jeszcze jedno jak wbijesz jakikolwiek bieg to duży luz jest? może bo być wyrobione tzw. jabłko. Ale obawiam sie że synchronizator 4-biegu ma dość:/ oglądnij jak wybierak wygląd może gdzieś zachaczyleś i sie przestawiłao.
PozdraVWiam
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

Zaczynając od poczatku: Plastik siedzący w tej gumowej tujelce wychodzacy z kasety jest ok - był robiony w wakacjie i nie było tych problemów. Plastiki wewnatrz kasety - hmm ciężko mi powiedziec - wszystko wyglada prawidłowo. Co do luzów - wydaje mi się, że lekki luz jest na 2 i 4 biegu. W momencie wbijania wchodzi bez problemów ale tak jakby płytko - tzn mógłby wejść głębiej - kurde cieżko to opisać ;) Postaram się dzisiaj wszystko rozebrać i zobacze czy nie da się samej tej kasety przesunąć bo wydawało mi się że jest tam możliwość pewnej regulacji.


Dzieki wielkie wszystkim za odpowiedzi!!
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Może masz luzy na połączeniu z wybierakiem lub na elemencie gumowym (1)
regulacja jest na śrubie (2)
Obrazek
na tej fotce element aluminiowo-plastikowo-gumowy, który wchodzi w (1) na górnym zdjęciu
Obrazek
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

VAGfan
Dzieki wielkie za porade!! Idzie do mnie zestaw do regeneracji plastikow w kasecie ( tutaj podziękowania dla kolegi nero :piwo: ). W przyszłym tygodniu będe miał dostęp do kanału to wszystko rozbiore i złoże od nowa. Bawił się już ktoś w wymiane tych elementów?
Czy mając dostęp do dołu auta sprawdzić jeszcze coś przy skrzyni? Bo jak coś robić to porządnie...
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Wymien simering na wybieraku, sprzwdz czy nie ma wyciekow z simerow co przekazuja naped ze skrzyni, no i rzecz najwazniejsza olej dolac/wymienic jak co 3,2l 75w90 gl4
Obrazek
D
Disco_POLO
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 wrz 2012, 11:33
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Disco_POLO »

sorki, że odświeżam ale wie ktoś jak nazywa się fachowo element z drugiego zdjęcia bo mam go do wymiany "na tej fotce element aluminiowo-plastikowo-gumowy, który wchodzi w (1) na górnym zdjęciu"
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

U mnie to samo jest z drążkiem zmiany biegów i nie jest to na pewno wina skrzyni bo właśnie ją regenerowałem - chodzi elegancko. Rozwiązał ktoś z Was ten problem bo wkurza na każdych światłach??
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

To się zwie "Przegub-cięgno drążka zmiany biegów"
a kupisz przykładowo TU
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”