Witam
Jestem nowym użytkownikiem forum. Ostatnio nabyłem Polo 9N z silnikiem ASZ. Świadomie kupiłem auto z pewnymi usterkami, jedną z nich był szum powietrza powyżej 2k obrotów oraz pęknięty kolektor wydechowy. Przyczyną szumów jak się łatwo było domyślić są węże miedzy turbiną a intercoolerem. Usterka nietania ale do przełknięcia, niestety jak się okazało i czego nie sprawdziłem turbina i kolektor w przypadku silnika ASZ to praktycznie jedna część. I to może nie byłaby najgorsza informacja gdyby nie to co zobaczyłem po zdjęciu turbiny i jej otwarciu (zdjęcia w linkach) :banghead: :
http://my.opera.com/badryk/albums/show.dml?id=13806912
Podsumowując totalna masakra, turbina nadje się już do przetopienia. Dobra mówi się trudno żyje się dalej szkoda zdrowia na nerwy. Natomiast pytanie co może być przyczyną takiej demolki? Niema przecież sensu montować nowej dopóki nie ustali się przyczyny tego stanu rzeczy.
P.S. Części zamówione przez serwis na A, węże powinny być raczej ok (ceny w serwisie to jakiś koszmar ok 1100zł za dwa kawałki gumy z metalem), turbina to niby resztka po zmianie na big turbo – trochę hazard ale u mnie w miejscowości używana nie dostane a regenerowana 1400zł wiec zaryzykowałem. Wcześniej jeździłem golfem III 1.4 z lpg i człowiek się przyzwyczaił że poważna naprawa kosztuje 250zł.
Pozdrawiam.