[9n] głośna praca pompy paliwa i nierówna praca silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rysiekRysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 20 paź 2010, 19:06
Lokalizacja: Myślenice

[9n] głośna praca pompy paliwa i nierówna praca silnika

Post autor: rysiekRysiu »

witam,
mam problem. mianowicie jakiś czas temu pompa paliwa w baku zaczęła przerywać czasami nawet całkiem się wyłączała więc kupiłem nową i wymieniłem. po wymianie pompa strasznie głośno pracuje, w samochodzie i na zewnątrz ją słychać, wcześniej tego nie było, wszystko poskładane tak jak być powinno. a do tego silnik nie równo pracuje, wydaje mi się, że to zaczęło się dziać po wymianie tejże pompy. nie ma reguły czy na zimnym czy ciepłym silniku. gdy obroty falują mam wrażenie, że pompa przestaje działać, możliwe, że prąd do niej nie dochodzi? co to może być? filtr paliwa wymieniony jakiś czas przed pompą.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2013, 15:19 przez rysiekRysiu, łącznie zmieniany 1 raz.
VW POLO 9n 1.4 16V 75 KM 2003r.
Awatar użytkownika
rysiekRysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 20 paź 2010, 19:06
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: rysiekRysiu »

pomoże ktoś?
VW POLO 9n 1.4 16V 75 KM 2003r.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia na listwie wtryskowej.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
rysiekRysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 20 paź 2010, 19:06
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: rysiekRysiu »

ok, w tej chwili nie mam możliwości takiej ale załóżmy, że jest nieprawidłowe. co może być tego przyczyną? jakie ciśnienie powinno być?
VW POLO 9n 1.4 16V 75 KM 2003r.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jeśli za niskie wadliwa pompa,regulator lub zapchany filtr (siatkowy w baku albo paliwa za pompą) . Jeśli za wysokie regulator lub zapchany wężyk powrotny. A skoro padła już jedna pompa to skłaniał bym się ku zapchanemu filtrowi lub zatkanemu wężykowi.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
rysiekRysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 20 paź 2010, 19:06
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: rysiekRysiu »

filtry raczej bym wykluczył, bo paliwa zmieniany jakoś w listopadzie a siatkowy wyczyściłem przy wymianie pompy. jaki regulator? ciśnienia pompy? gdzie go moge znaleźć?
a co z tym, że czasami wg mnie prąd nie dochodzi do pompy? słychać nie raz, że tak jakby przez ułamek sekundy nie pracowała...
VW POLO 9n 1.4 16V 75 KM 2003r.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote="rysiekRysiu"]filtry raczej bym wykluczył, bo paliwa zmieniany jakoś w listopadzie a siatkowy wyczyściłem przy wymianie pompy. jaki regulator? ciśnienia pompy? gdzie go moge znaleźć?
a co z tym, że czasami wg mnie prąd nie dochodzi do pompy? słychać nie raz, że tak jakby przez ułamek sekundy nie pracowała...[/quote]


Regulator ciśnienia jest w Filtrze paliwa. Wymieniałeś kompletny czy sam filtr bez regulatora?
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote="Mati_9N"]
Regulator ciśnienia jest w Filtrze paliwa. Wymieniałeś kompletny czy sam filtr bez regulatora?[/quote]

Regulator ciśnienia jest przy listwie wtryskowej dochodzi do niego cieniutki wężyk podciśnieniowy od kolektora ssącego. Wygląda jak metalowy kapsel o średnicy 2-3cm. Wygląda tak.
Obrazek

Pompa paliwa w silnikach z wielopunktowym wtryskiem jest jedna (mówię o samym wkładzie pompy) ma dawać 3 bary przy wężyku odpiętym i ok 2,5 bara przy podłączonym.
Pompa jest taka sama we wszystkich wielopunktach od VW Audi, Seatach, Skodach z silnikami benzynowymi od 1.0 do 2,8 V6 tak wygląda Obrazek
o tym nie wiedzą nawet w sklepach motoryzacyjnych.
Awatar użytkownika
rysiekRysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 20 paź 2010, 19:06
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: rysiekRysiu »

wymieniałem kompletny filtr paliwa. i właśnie taką pompke wymieniałem również na nową. więc wiem już jakie powinno być ciśnienie na listwie wtryskowej. po świętach powinno mi sie udać je zmierzyć i zobaczymy co będzie dalej. na chwilę obecną dzięki panowie!
VW POLO 9n 1.4 16V 75 KM 2003r.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote="pyc"]Regulator ciśnienia jest przy listwie wtryskowej[/quote]pyc-u, nie zapominaj, że mowa jest o 9N, a nie 6N, a regulator jest tam gdzie piszesz.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

W Filtrze Paliwa tez jest regulator.
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Ciśnienie jakie powinna dawać twoja pompa paliwa to 2 bądz 3 bary.Od wysokiego ciśnienia nic nie powinno się dziać ponieważ nadmiar paliwa cofa się z powrotem do zbiornika.Z tego co piszesz wnioskuje ,że twoja pompa daje słabe ciśnienie albo odwrotnie zamieniłeś przewody paliwowe zasilanie z powrotem w baku ,które raczej na pewno odpinałeś przy odkręcaniu plastikowej nakrętki.Sprawdź jakie ciśnienie idzie do filtra a jakie z niego wychodzi.W filtrze paliwa nie ma żadnego regulatora ciśnienia paliwa! owy regulator znajduje się na listwie wtryskowej.To co jest w filtrze paliwa służy do wytrącania w zawartą w paliwie wodę.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
rysiekRysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 20 paź 2010, 19:06
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: rysiekRysiu »

[quote="daniel0515"]Z tego co piszesz wnioskuje ,że twoja pompa daje słabe ciśnienie albo odwrotnie zamieniłeś przewody paliwowe zasilanie z powrotem w baku ,które raczej na pewno odpinałeś przy odkręcaniu plastikowej nakrętki.[/quote]

Możliwe, żeby nowa pompa za słabe ciśnienie dawała? i dlaczego ona tak głośno chodzi? :niewiem: przewodów na pewno nie pomyliłem. nawet takiej możliwości tam nie było bo one sztywno wystawały ledwo je ruszałem więc nie było szans podpiąć nie odpowiednio.
[quote="daniel0515"]Sprawdź jakie ciśnienie idzie do filtra a jakie z niego wychodzi.[/quote]

w jaki sposób mogę sprawdzić to ciśnienie?
VW POLO 9n 1.4 16V 75 KM 2003r.
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Jest specjalny manometr do pomiaru ciśnienia paliwa podjedz do jakiegoś mechanika i poproś go o sprawdzenie nie weźmie więcej niż 2 dychy.Ten manometr to zwykły duży zegar ,który po podłączaniu pod wąż paliwa wskazuje nam ciśnienie.Albo wypnij wąż paliwowy zasilający wsadz go do jakiegos naczynia włącz na zapłon i przez 2 -3 sek pompa podaje paliwo POWINNO RZYGAĆ DO NACZYNIA.Pompka może być nieoryginalna może to być zamiennik.Czasami zdarzy się że kupi się takiego chińczyka a potem są tego efekty.Tak czy inaczej wina leży po stronie tej właśnie pompki.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
rysiekRysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 20 paź 2010, 19:06
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: rysiekRysiu »

to wiem, że manometrem się mierzy ale sie zastanawiałem właśnie jak pod przewód paliwowy to podpiąć. w najbliższym czasie postaram się podjechać do mechanika i zmierzyć. na listwie wtryskowej też? za pompkę dałem ok. 110zł o ile dobrze pamiętam. nowa, made in italy na pudełku wybite.
VW POLO 9n 1.4 16V 75 KM 2003r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”