[9n] 1.4tdi problem z odpalaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
trawers25
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lut 2012, 19:07

[9n] 1.4tdi problem z odpalaniem

Post autor: trawers25 »

Witam, posiadam polo 9n 1.4tdi z 2002r. Od jakiegoś czasu pojawiły się problemy z odpalaniem. Występuję to nie zawsze, ale głównie gdy jest zimno lub wilgotno. Podczas odpalania wygląda jakby nie paliła na wszystkie cylindry - chodzi nie równo nie reaguje na pedał gazu i dopiero po jakimś czasie wchodzi na obroty. Świece sprawdzone, czujnik od wody tak samo. Mechanicy wymienili jakieś gumki za 340zł, jest lepiej ale szału nie ma. Jestem laikiem w tym temacie, ale wygląda to jakby nie dostawała paliwa do wszystkich cylindrów, albo nie miało odpowiedniego ciśnienia paliwa i dopiero do jakimś czasie wszystko się normuje. Dziwne jest to że nie zawsze problem występuje, a mechanicy rozkładają ręce. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam Radosław.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, 0:17 przez trawers25, łącznie zmieniany 1 raz.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Spróbuj podpompować paliwo przez załączenia kilkakrotnie zapłonu (jeśli problem z paliwem to powinno pomóc jak nie to nie to).
Lenistwo drogą do postępu
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Sprawdzałeś ciśnienie na pompkach?
t
trawers25
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lut 2012, 19:07

Post autor: trawers25 »

spróbuje z tym kilkakrotnym włączaniem zapłonu, ale podejrzewam że to raczej nie to. Pompkę paliwa słychać za każdym razem po włączeniu zapłonu z charakterystycznym dźwiękiem. Wygląda to tak jakby po uzupełnieniu paliwa w przewodach pompka się wyłącza.

Co do ciśnienia na pompowtryskach to nie mam o tym zielonego pojęcia, ale podejrzewam że jak auto było u mechaników którzy specjalizują się tylko w VW i Audi takie podstawy sprawdzili. Tak jak pisałem podobno wymienili jakieś gumki pewnie od pompowtrysków.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Tak pewnie wymienili gumki na pompkach. Nie masz VAG-a? Skąd jesteś? Może ktoś z twojej okolicy ma program to Ci dużo pomoże.
t
trawers25
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lut 2012, 19:07

Post autor: trawers25 »

Jestem z Dąbrowy Górniczej, a auto już było u tylu mechaników i podłączane pod tyle komputerów że już sam wątpię w skuteczność takich zabiegów. Nie ma żadnych błędów, przed wymianą gumek jak nie mogła odpalić wyskakiwał błąd położenia wału, ale to podobno normalne jak auto nie mogło odpalić. A dzisiaj np. auto stało przez 3 dni na dworze i odpaliło na dotyk. Denerwujące jest to że problem nie występuje cały czas. Są dni że pali ładnie, a czasami jak traktor jakby silnik się rozpędzał. A VAG-iem elektronicznie można sprawdzić ciśnienie na pompowtryskach? Czy do tego służy już inny przyrząd? Osobiście i na chłopski rozum też szukałbym problemu że coś nie trzyma ciśnienia. Jeśli gumki pomogły to jest to krok w dobrą stronę, obawiam się jednak że nie jest to wystarczające i być może któraś z pompek czasami puszcza. Jak to sprawdzić? I jakie powinno być prawidłowe ciśnienie?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Możesz sprawdzić ciśnienie na pompkach za pomocą VAG-a. Dziwne objawy skoro raz pali normalnie a raz ma problemy. Mank miał problem z odpaleniem auta bo miał źle osadzone pompki i nie było właściwego ciśnienia i wkońcu musiał odstawić auto do mechanika żeby wymienił gumki. Na VAG-u wykryliśmy gorsze ciśnienie na pompkach i po wymianie gumek i osadzeniu pompek na nowo auto jest jak nowe. Możesz podjechać do Zabrza samochodem?
t
trawers25
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lut 2012, 19:07

Post autor: trawers25 »

Hmm. Auto było u mechaników którzy specjalizują się w VW inaczej mówiąc innego auta niż rodzina VW tam nie widziałem. Myślę że sprawdzili wszystko jak należy. Nurtuje mnie ten problem i szukam na wielu forach. Trafiłem na temat pompy tandemowej i cofającego się paliwa. Być może faktycznie nie trzyma zaworek zwrotny i paliwo się cofa. Może to dobry trop, bo problem nie występuje zawsze i być może nie zawsze to paliwo się cofa. Spróbuję zacisnąć przewody paliwowe jeśli to pomoże znaczy się że znalazłem źródło problemu. Oczywiście to żadne pocieszenie, bo podobno takich zaworków się nie regeneruje a pompa to 500-600zł. Oczywiście może podjechać do Zabrza, ale myślę że jeśli się umówimy to dopiero po świętach - dobra diagnoza warta jest przejechanych kilometrów.

Kolega polecił mi również żeby w VAG na zimnym silniku włączyć logowanie grupy 018 i odpalić auto. Zaraz po uruchomieniu powinny być same 0 na wszystkich pompowtryskach. Jeśli będzie inaczej znaczy się że brakuje paliwa w którymś z PF
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”