[6n2] zerwany gwint w bloku do wkręcenia świecy żarowej!!!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
SOLDIER
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:47

[6n2] zerwany gwint w bloku do wkręcenia świecy żarowej!!!

Post autor: SOLDIER »

...jak w temacie. Chciałem sprawdzić świece. Na drugim garze gwint świecy po wykręceniu był wyraźnie pokryty dziwnym smarem (POMYŚLAŁEM, ŻE MOŻE BYĆ TO SMAR USZCZELNIAJĄCY). Później już nie mogłem wkręcić świecy. Gwint jest 100% zerwany.
Słyszałem. że są zestawy naprawcze do odnowienia takiego gwintu! Czy ktoś z Was miał z tym do czynienia? Proszę o pomoc!
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Ja miałem do czynienia z zestawami do regeneracji gwintów, ale nie w takim jak opisałeś przypadku, tylko w maszynach typu tokarki, frezarki, szlifierki itp... W skład kompletu wchodzą wiertła i gwintowniki oraz tuleje dwustronnie gwintowane. Rozwiercasz, gwintujesz, wkręcasz tuleję (mozna też na klej) i masz elegancki gwint. W moim przypadku sprawdzało się to świetnie.
W Twoim - chyba najprościej będzie podjechać do szpeca.

Cooyon.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
S
SOLDIER
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:47

Post autor: SOLDIER »

A jak jest właśnie w przypadku naprawy za pomocą kleju? Czy ktoś z Was miał z tym do czynienia?
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

moim zdaniem na pewno będzie się to wiązało z rozbieraniem silnika, albo przynajmniej zdjęciem tego całego elementu, w którym są wkręcone świece, a to dlatego, że nie dasz rady na silniku tego naprawić, bo fizycznie nie dasz rady zrobić tego tak żeby syf nie wpadł do środka, czyli tak jak napisał Cooyon, najlepiej się z tym udać do speca, chyba, że sam sobie to rozbierzesz i złożysz :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Same kleje z definicji maja niższą wytrzymałość od stali/żeliwa, ale jeśli wogóle chcesz iść w tą stronę to poszukaj w ofercie Loctite - oni, IMHO, najlepiej wiedzą jak się robi kleje i chemię przemysłową.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Nikt nie da gwarancji, że podczas obróbki opiłki nie dostaną się do komory spalania - to jest największy ból. Są zestawy do naprawy gwintów - np. jak wcześniej wspomniano tuleje, sprężynki ale sama naprawa bez zdjęcia czapy czyt. głowicy jest ryzykowna. A kleju nie polecam, to nie benzyniak, klejona świeca żarowa może nie wytrzymać wysokiego sprężania.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”