[9N] Błąd 17550 kolektor ssący, odma

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

[9N] Błąd 17550 kolektor ssący, odma

Post autor: Witek6935 »

Witam
Zakładam nowy wątek, ponieważ poszukiwania na forum większego rezultatu nie przyniosły.
Od jakiegoś czasu mam problem z moim Polo. Póki co problem jest mało poważny, ale chcę problem zniszczyć w zarodku. Otóż od mniej więcej pół roku co jakiś czas (wcześniej było raz na miesiąc, teraz częściej) podczas jazdy zapala mi się równocześnie kontrolka EPC oraz Check Engine. Po ponownym uruchomieniu silnia EPC od razu gaśnie, natomiast Check po jakimś czasie (jeden dzień, czasem dwa - zależy to chyba też od ilości odpaleń samochodu). Z autem w tym czasie nic specjalnego się nie dzieje. Pali tyle samo, moc ma tyle ile miał, obroty ma równiutkie - po prostu brak jakichkolwiek objawów niedomagania. Po podłączeniu samochodu pod VAG-COMa, sterownik zawsze wyrzuca jeden i ten sam błąd:

Kod: Zaznacz cały

17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
        P1142 - 35-10 - - - Intermittent
Z tego co już czytałem, błąd mówi o zbyt niskim przepływie w kolektorze ssącym. Z czego może to wynikać?
Powiem tylko, że przepustnica była czyszczona rok temu. Adaptacja również została zrobiona. Sam osobiście ją porządnie wyczyściłem... Ponadto wymieniony jest filtr powietrza (Po jego wymianie miałem dwa miesiące spokoju z kontrolkami i błędem).

Ostatnio został u mnie zdiagnozowany inny problem i chciałbym się dowiedzieć od dobrych znawców tematu, czy może to mieć ze sobą związek. Otóż pojawił się u mnie mały wyciek oleju z okolic odmy. Czy ma to jakiś wpływ? Z tego co czytałem, odma ma za zadanie odpowietrzanie komory korbowej i powrót tego powietrza z powrotem do silnika... Na mój rozum wyciek nie pojawił się sam z siebie - musiało być raczej jakieś wyższe ciśnienie, które uszkodziło uszczelkę. Czy możliwe, że owa odma się jakoś zabrudziła, przytkała i przez to mam wyciek, a ponadto mniej tego powietrza wraca do kolektora i stąd błędy w sterowniku? Czytając kilka informacji w necie wysnułem sobie taką teorie, ale nie mam zielonego pojęcia czy choć trochę słuszną :). Proszę speców o pomoc.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Nie wiem czy dobrze kombinuje ale może właśnie miejscem w którym masz ten wyciek ucieka także powietrze stąd też w kolektorze pojawia się mniejsze ciśnienie. Podejrzewam że jest tam taki gumowy oring.. wymień go :) to groszowa sprawa a przy okazji pozbędziesz się wycieku :)
l
lukash
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:33

Post autor: lukash »

witam mam podobny problem. Wyskakiwały błędy 17550 i 17961(czujnik ciśnienia atmosferycznego, zakres,zła funkcja,zbyt duża oporność). Ten pierwszy przestał wyskakiwać po wyczyszczeniu przepustnicy ,ale obroty strasznie jałowe zawyża. Drugi wyskakuje zaraz po nagrzaniu ,obroty wariują bywa że samochód gaśnie i nie da rady go odpalić. Czy ktoś wie jaka jest przyczyna i czy tylko ten czujnik powoduje takie spustoszenie?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote="lukash"]witam mam podobny problem. Wyskakiwały błędy 17550 i 17961(czujnik ciśnienia atmosferycznego, zakres,zła funkcja,zbyt duża oporność). Ten pierwszy przestał wyskakiwać po wyczyszczeniu przepustnicy ,ale obroty strasznie jałowe zawyża. Drugi wyskakuje zaraz po nagrzaniu ,obroty wariują bywa że samochód gaśnie i nie da rady go odpalić. Czy ktoś wie jaka jest przyczyna i czy tylko ten czujnik powoduje takie spustoszenie?[/quote]
a adaptacja przepustnicy powiodła się?
l
lukash
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:33

Post autor: lukash »

Tak, zdenerwowałem się, bo dopiero za trzecim razem się udało, 2 mechaników chciało kasę za nie udana adaptacje, co za bezczel. Po adaptacji obroty ok ale mam coś dalej z błędem 17961, mechanik powiedział że możne kolektor jest rozszczelniony, bo na komputerze pokazuje, że czujnik pracuje dobrze
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Zastanawia mnie to ze gdy na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie mechanik kasuje błąd to nie powinien powrócić gdyż wtedy nie ma znaczącego ciśnienia. Gdyby błąd wywalało po odpaleniu wtedy bym postawił na nieszczelność. Swoją drogą najlepiej przeczyścić styki i sam czujnik.
v
vopek
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:35

Post autor: vopek »

Witam,
Wracam do początkowego problemu poruszonego w tym wątku
Mam dokładnie taki sam przypadek:

17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
P1142 - 35-10 - - - Intermittent

Czy udało się komuś zlokalizować przyczynę tego błędu i oczywiście sposób na jego usunięcie?

Pozdrawiam,
A
AndrzejD61
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2012, 20:10

Post autor: AndrzejD61 »

Witam . Mam podobny problem z Polo 1.4 2003 benzyna czyli zapaliło się EPC i CHECK ale po wyłączeniu i ponownym zapaleniu silnika świeci tylko CHECK. Z tym , że zauważyłem taką prawidłowość że zapalają się jak silnik osiągnie wysoką temperaturę. Tydzień temu wykasowano w warsztacie błędy ( nie pamietam kodu błedu) i przez ten tydzień żadna z kontrolek nie zaświeciła się . Dzisiaj po przejechaniu ok 15km trafiłem na korek , w którym przejechałem ok 3 km i wtedy zaświeciły się EPC i CHECK. Czyli według mnie sugerowało by że to ma związek ze wzrostem temperatury wody.Podobna sytuacja miała miejsce ok 2 tyg temu jak kupiłem to auto, przejechałem trasę ok 100km i po wjechaniu w miasto zaświeciły się te kontrolki. Proszę o pomoc co może być przyczyną tego.
A
AndrzejD61
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2012, 20:10

Post autor: AndrzejD61 »

[quote="AndrzejD61"]Witam . Mam podobny problem z Polo 1.4 2003 benzyna czyli zapaliło się EPC i CHECK ale po wyłączeniu i ponownym zapaleniu silnika świeci tylko CHECK. Z tym , że zauważyłem taką prawidłowość że zapalają się jak silnik osiągnie wysoką temperaturę. Tydzień temu wykasowano w warsztacie błędy ( nie pamietam kodu błedu) i przez ten tydzień żadna z kontrolek nie zaświeciła się . Dzisiaj po przejechaniu ok 15km trafiłem na korek , w którym przejechałem ok 3 km i wtedy zaświeciły się EPC i CHECK. Czyli według mnie sugerowało by że to ma związek ze wzrostem temperatury wody.Podobna sytuacja miała miejsce ok 2 tyg temu jak kupiłem to auto, przejechałem trasę ok 100km i po wjechaniu w miasto zaświeciły się te kontrolki. Proszę o pomoc co może być przyczyną tego.[/quote]

W nawiązaniu do swojego postu uzupełniam celem podpowiedzi innym użytkownikom WV POlo. U mnie problem z zapalaniem się EPC i CHECK zniknął definitywnie po wymianie czujnika hamulca, jak go rozebrałem okazało się na stykach dochodziło do zwarcia ( okopcony styk) i komputer dostawał błędną informację .Koszt wymiany tego 60 złotych a problem zniknął. Podpowiem tylko że kilka razy przed wymianą podpinałem komputer do VAG i za każdym razem ten sam błąd wyrzucało . Mam nadzieję że podpowiedziałem komuś tym przykładem w jego problemie. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”