Zakładam nowy wątek, ponieważ poszukiwania na forum większego rezultatu nie przyniosły.
Od jakiegoś czasu mam problem z moim Polo. Póki co problem jest mało poważny, ale chcę problem zniszczyć w zarodku. Otóż od mniej więcej pół roku co jakiś czas (wcześniej było raz na miesiąc, teraz częściej) podczas jazdy zapala mi się równocześnie kontrolka EPC oraz Check Engine. Po ponownym uruchomieniu silnia EPC od razu gaśnie, natomiast Check po jakimś czasie (jeden dzień, czasem dwa - zależy to chyba też od ilości odpaleń samochodu). Z autem w tym czasie nic specjalnego się nie dzieje. Pali tyle samo, moc ma tyle ile miał, obroty ma równiutkie - po prostu brak jakichkolwiek objawów niedomagania. Po podłączeniu samochodu pod VAG-COMa, sterownik zawsze wyrzuca jeden i ten sam błąd:
Kod: Zaznacz cały
17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
P1142 - 35-10 - - - Intermittent
Powiem tylko, że przepustnica była czyszczona rok temu. Adaptacja również została zrobiona. Sam osobiście ją porządnie wyczyściłem... Ponadto wymieniony jest filtr powietrza (Po jego wymianie miałem dwa miesiące spokoju z kontrolkami i błędem).
Ostatnio został u mnie zdiagnozowany inny problem i chciałbym się dowiedzieć od dobrych znawców tematu, czy może to mieć ze sobą związek. Otóż pojawił się u mnie mały wyciek oleju z okolic odmy. Czy ma to jakiś wpływ? Z tego co czytałem, odma ma za zadanie odpowietrzanie komory korbowej i powrót tego powietrza z powrotem do silnika... Na mój rozum wyciek nie pojawił się sam z siebie - musiało być raczej jakieś wyższe ciśnienie, które uszkodziło uszczelkę. Czy możliwe, że owa odma się jakoś zabrudziła, przytkała i przez to mam wyciek, a ponadto mniej tego powietrza wraca do kolektora i stąd błędy w sterowniku? Czytając kilka informacji w necie wysnułem sobie taką teorie, ale nie mam zielonego pojęcia czy choć trochę słuszną

Pozdrawiam