[6R] Zapalające się kontrolki ABS ESP podczas rozruchu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bcomp
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2013, 20:32
Lokalizacja: Włocławek

[6R] Zapalające się kontrolki ABS ESP podczas rozruchu

Post autor: bcomp »

Witam. Czy ktoś z Was miał taki przypadek. Polo Highline 1.4 podczas rozruchu zimnego silnika jak auto postoi na mrozie zapalają się kontrolki od ABS ESP i czujnika ciśnienia w oponach i tylko jak silnik zacznie kręcić gasną, podczas jazdy się nie zapalają. Dzieje się tak u mnie gdzieś od grudnia. Auto garażowane. Z początku to bagatelizowałem, aż do chwili kiedy w styczniu nie mogłem wogóle odpalić samochodu dopiero po 15 minutach kręcenia jakoś zaskoczył.Udałem się do ASO Vw Wątarski we Włocławku gdzie stwierdzili że muszą zaktualizować oprogramowanie, więc zrobili to i było dobrze przez dwa dni tzn. samochód normalnie odpala ale te kontrolki co jakiś czas zaświecają się. Udałem się więc drugi raz, a ponieważ u nich akurat kontrolki się nie zapalały nic nie stwierdzili- auto sprawne. Nie wiem co zrobić auta nie mogę im zostawić bo potrzebne, zresztą jak wprowadzą je do ciepłego pomieszczenia to z autem jest wtedy wszytko OK.Miał ktoś z Was taki przypadek. Podejrzewam że spowodowane może to być wilgocią tylko gdzie. Jak ostatnio było kilka dni ciepłych to kontrolki nie wariowały.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

na początek sprawdź napięcie aku przy rozruchu kontrolki ABS-u przeważnie zapalają się przy zbyt niskim napięciu , możliwe że aku niedoładowany
Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

To pierwsza oznaka braku prądu przy rozruchu. Aku pewnie słaby albo niedoładowany.
Awatar użytkownika
bcomp
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2013, 20:32
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bcomp »

Witam. Auto używane w 70 % w trasie, więc aku powinien być naładowany. Za chwilę będę ponowniw dzwonił do serwisu po zaczyna mnie to denerwować.
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Pewnie będziesz musiał u nich zostawić auto, bo jak nie zobaczą na własne oczy, to nic Ci z tym nie zrobią.
Ale jak koledzy piszą pewnie aku pada, albo styki zaśniedziały- czasami "-" na łączeniu z nadwoziem śniedzieje, nie widać tego, a robi nie miłe akuku. Jak autko na gwarancji to niczego nie ruszaj, najwyżej poproś o samochód zastępczy- czasami dobra wola serwisu i na jeden dzień może coś dadzą.
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Jeżeli kręcił 15min to wątpię ze aku slaby bo by padł po kilku próbach.Ja jak zaczynam kręcić rozrusznikiem to tez na moment widzę ze mrugnął,a pali na dotyk ale jak tylko zapali już czysto na blacie.Wydaje mi się ze w poprzednich autach tez tak było.
R
Rafomatic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 11 paź 2010, 21:42
Lokalizacja: GA

Post autor: Rafomatic »

Może rozrusznik zamarza, jak u mnie? Nie dzieje się tak za każdym razem, ale u mnie jak czasami próbuję uruchomić na mrozie, to rozrusznik w ogóle nie kręci. Dopiero po ok. 10 min. prób, gdy styki odmarzną, odpala.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

bcomp-daj znać jak ASO do tego podeszło i czy to normalny objaw.W instrukcji piszą ze ma zgasnąć po odpaleniu auta,a po odpaleniu nie ma śladu po kontrolkach,dlatego ciekawy jestem jak do tego podejdzie serwis.
Awatar użytkownika
bcomp
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2013, 20:32
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bcomp »

Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy i wszystkie objawy zniknęły. Akumulator miał za małe napięcie spoczynkowe.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”