[6n] Przerywa, nie równo pracuje

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
Dreambox
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 12 lut 2013, 8:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[6n] Przerywa, nie równo pracuje

Post autor: Dreambox »

Witam

Wiem że tematów z tym związanych ale zrobiłem już chyba wszystko i nie wiem co jeszcze mogę zrobić więc szukam pomocy.

Sprawa tyczy się vw polo z silnikiem 1.4 z 96 roku. Silnik AEX
Mianowicie po odpaleniu silnika i pozostawieniu na wolnych póki działa na ssaniu jest wszytsko ok ale jak już ssanie przestanie działać to co kilka sekund sinik przez ulamek sekundy nie działa równo. Obroty w tym czasie lekko opadają jakby przez tą chwile iskra nie docierała na ktoryś z cylindrów.
Gorzej jest w czasie jazdy, do około 2.5 tysiąca obrotów silnik nie równo pracuje jakby przerywał przez co ma mniejszą moc. Jak już przekroczy te 2.5 to idzie równo i gładko.
Dodatkowo w okolicach 2000 obr. auto zaczyna całe się telepać łącznie z kierownicą.
Sprawdziłem rozrząd i jest dobrze ustawiony, pasek też nie jest za luźny.
Wymieniłem cewke WN bo stara była lekko pęknięta, palec rozdzielacza, kopułke, czujnik temperatury bo na starym temperatura według vag dochodziła tylko do 67 stopni, świece oraz kable WN. Sprawdziłem czy dolot jest szczelny i profilaktycznie wymieniłem uszczelki. Wyczyścilem przepustnice oraz zrobiłem adaptacje. Czujnik temperatury zasysanego powietrza i temperatury też wyczyszczony. Zapłon też dałem do ustawienia.
Odłączałem sonde lambda zero efektów.
Jednak nic się nie zmieniło. Nadal co jakiś czas pryka na wolnych i równo idzie dopiero od 2.5 tysięca obrotów.
Wszystkie filtry oraz olej zostały wymienione.
Nie zawsze ale sporadycznie pojawia się jeden błąd:

Program VAG-COM
1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

PolskiVAG
561 - Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY
Fiesta mk4 1.8D Endura-de, Land Rover Discovery II 2.5 TD5
V
Vw_Tyski_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 23 kwie 2010, 11:07

Post autor: Vw_Tyski_ »

mam takie same objawy jak Ty. Słuchaj poczytaj inne podobne tematy bo jest takowych sporo tutaj o falowaniu na obrotach i nie odpalaniu. Forumowicze co nie co doradzają, tylko musisz się wdrążyć w temat i poczytać.
Awatar użytkownika
harnasisko
Swój
Swój
Posty: 766
Rejestracja: 19 maja 2010, 17:09
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: harnasisko »

słuchaj z tym samym sie borykam, i dziś doszedłem ze podstawa monowtrysku jest walnieta :) peknieta i wyrobiona. byc moze to u ciebie tez ten sam problem.
Polo sex-en by HarRRnasiu !!!! ;) viewtopic.php?f=77&t=56841
G
Grzechu3991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 mar 2013, 14:55

Post autor: Grzechu3991 »

Podstawa monowtrysku odpada, bo jest na wielopunkcie :D Podobny przypadek z obrotami spotkałem w golfie II 1.3, przyczyną były wtedy wtryski...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”