[6N2] Tempomat w 1,4TDI za grosze

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="DEFENCE"]Witam. Odświeżę swój problem wszystko dobrze podłączone, czy istnieje możliwość iż tempomat nie działa ze względu na inny rozmiar opon (zmieniłem na 185/65/14). Dodam iż teść posiadając fabryczny tempomat w 9N3 1.4TDI zmienił jakiś rok temu opony na inny rozmiar niż zalecane u producenta ( na klapce wlewu) i też tempomat przestał działać. Kontrolka się zapala i tyle. Był u mechanika wszystko z kompem OK.[/quote]


Sprawdź odczyty przy wciskaniu pedałów w blokach pomiarowych VAG COM
Odpowiednio silnik-01 , bloki pomiarowe , grupa 06 i w prawym oknie pokaze odczyt
000 -poprawny odczyt
100- wcisniete sprzeglo
011-wcisniety hamulec
111-wcisniety hamulec i sprzeglo razem

Jeśli są inne odczyty to dojdziesz metodą dedukcji który czujnik pod pedałami jest uwalony
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

turzol
Na samej górze tej strony dołączyłem screeny z VAG-com to było 28 sie 2011 i z tego co pamietam przy jednoczesnym wciśnięciu hamulca i sprzęgła było 111. Dołączyłem także ostatni screen Tempomat naciśniety http://imageshack.us/photo/my-images/3/tempo2g.jpg/ tylko nie wiem czy tak powinno być czy jakoś inaczej ?
Wróciłem do tematu ponieważ zaczołem jeździć do pracy A2 która była otwarta aż do Wawy. Teraz mam miesiąc urlopu i chciałbym zrobić go aby w końcu zaczął działać.
Pojutrze podepnę jeszcze raz na nowo wszystko jak mi pisał i dał schemat Mario i wtedy opisze co i jak.
Obrazek
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

Ok u mnie działa. Pisałem na PW z Marianoo
i tam nam się wkradł mały błąd w pierwszej PW piszesz abym podpiął PIN 14 i 46 na +12V a PIN 44 na włącznik chwilowy. A w trzech innych PW dodając schemat PIN 44 i 46 na +12 a 14 na włącznik chwilowy. Dopiero teraz miałem czas i zrobiłem to jak w twojej pierwszej PW. DZIĘKI raz jeszcze za wszelkie info.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Na pw odpisalem, a widze, ze juz sobie poradziles. Nie wiem kurcze ze wtedy zle Ci podalem numery tych pinow, bo widac po rysunku z pierwszej strony ze jest inaczej. Musialem chyba byc slabo dysponowany ;)
[size=12px][/size]
P
Pioterek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:54
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Pioterek »

[quote="turzol"]Może się komuś przyda
Rozpiska pinów w ECU

1.0 AER
1.0 ALD
1.0 ALL
1.0 ANV
1.0 AUC
1.4 AHW
1.4 AKQ
1.4 APE
1.4 AQQ
1.4 AUA
1.4 AUB
1.4 AUD
[/quote]

Witam,

Panowie odkopię trochę temat. Szukałem na forum tematu o tempomacie do benzyny, ale chyba ten topic będzie najbardziej odpowiedni, żeby się dopisać.
Mam pytanie czy ktoś ma może te schematy powyżej, bo linki nie działają?
I sprawa druga, czy komuś poza 1,4 TDI i 1,6 GTI udało się dołożyć tempomat w swoim Polo?
Posiadam 1.4 16V 55kW silnik APE z automatyczną skrzynią biegów i wczoraj uaktywniłem w ECU funkcję GRA, nie było żadnych błędów, wszystko poszło jak należy, więc zakładam, że tempomat powinien u mnie ruszyć. Tylko zostaje problem do których pinów się wpiąć? Przegrzebałem internet, ale bez rezultatów. W Golfie IV jest też silnik APE, więc sądziłem, że posłużę się schematem od niego, ale tam jest sterownik Bosch 81 PIN, a u mnie Magneti-Marelli 121 PIN, więc podłączenia będą inne. W Polo GTI siedzi Siemens, więc też wydaje mi się, że nie zadziała na takim podłączeniu. W Fabii 6Y tempomat podłącza się do sterownika komfortu, więc zupełnie inaczej niż w Polo.
Szukam i szukam i nic, więc może ktoś już temat zamknął? :roll:

Pozdrawiam
Piotr
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Przypomnij mi sie na pw, poszukam czy cos znajde, ale do skrzyni automat to chyba nie bede mial. Ale o podlaczenie w ecu moze, lecz wydaje mi sie ze temp w manualu jest inaczej niz w automacie
[size=12px][/size]
P
Pioterek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:54
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Pioterek »

Witam,

Dzięki za odzew Marianoo, ale dopóki nie naskrobię 10 postów PW mam wyłączone.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Koledzy montował ktoś tempomat w silniku 1.4 aud ?
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Bedziesz pierwszym, bo jakos odzewu nie ma:(
Ja juz zglupialem. Etka podaje ze sterownik AUA i APE ma ten sam numer.
W AUA patrzac na pin number nie ma nic o tempomacie, a w APE sa piny od tempomatu. W AUD, nr sterownika jest inny, ale pin number podaje ze tez sa piny na tempomat te same co w APE. Czyli AUD i APE na tempomat maja numery pinow 24, 25, 39, 50.
No to lecimy i schemat wyjsc przewodow z wtyczki sterownika. W AUD nie ma nic na rysunku o tempomacie, a w APE jest ze 24 to czarno-bialy, 25 czerwono zolty; 39 niebieski, 50 bialy.
Z manetki wychodza czerwony i czarny to rozumiem ze to odpowiedniki czerwono-zoltego i czarno-bialego.
Ale jak pisalem Ci podstawa to sprawdz czy masz czujniki na pedalach sprzegla i hamulca( dwa czujniki, lub jeden z 4 przewodami na tym pedale)
To tak pisze, moze ktos kiedys bedzie szukal:)
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Ja dzisiaj podpialem kable pod ECU jeszcze bez manetki ale wszystko dziala jak trzeba :D
Obrazek
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Panowie orientuje się ktoś czy manetka od golfa mk3 podejdzie do 6N2 bo wyglada bardzo podobnie :)

@Tapatalk 2
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Na wygladzie się konczy, plastik przod jest szerszy, bo z gory ma szeroki przycisk awaryjnych.
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

Hi guys,

I have a 6N2 AUD (ECU ME7.5.10) and for a few days i'm struggling with the cruise control but still doesn't work.
The same ECU are used in Golf 4 with AXP, APE, BCA engines which does come with cruise control.
I get this error if i press SET or RESUME button:
17977 - Cruise Control Switch (E45)
P1569 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
The ECU ME7.5.10 connection are:
Set: 25 ECU
Resume: 39 ECU
The 24 and 50 from ECU i've connected to the ignition(15) +.
Clutch: 38 ECU
The Brake, SET, RESUME are working only the clutch doesn't. I've tried to connect as Normal Close and Normal Open but the same.
[img=http://s18.postimage.org/x53vydw6t/066.jpg]

At the 066 channel the second group is changing when i press the Brake, in the last group are changing the first and second bit's when i press the buttons SET, RESUME. No clutch appear to changing .....

does anybody had tried to put cruise control on AUD engine?
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Sorry by my english :/
do you have a pedal sensor clutch?
blue sensor, photo views
http://obrazki.elektroda.net/66_1265580772.jpg
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

No i don't have. I just connect the 38 pin from ECU to +12V(ignition). On the measurement block aren't any changes :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”