[6n] Jak wymienić czujnik temperatury silnika w Polo 1,6?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Piterek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 19 cze 2010, 9:53
Lokalizacja: Piła / wielkopolska

[6n] Jak wymienić czujnik temperatury silnika w Polo 1,6?

Post autor: Piterek »

Może to banalne pytanie, ale niestety nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Szukajka tez nic nie dała a google tylko o Golfach, choć niby to samo, ale...

No więc prosiłbym o jakieś wskazówki, bo nie chcę czegoś spaprać. Nie wiem czy wykręcać go czymś, czy może jest tam jakaś zawleczka albo coś w tym stylu.
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

jak zerkniesz to zobaczysz że jest zawleczka, wystarczy ją wyjąć szybko włożyć czujnik i zapiąć zawleczkę, jak zrobi się to szybko nie powinno ubyć za dużo płynu. Pamietaj że masz dwa czujniki.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Obrazek
Tu masz zawleczke i pociągnij ją do góry i wyciągnij czujnik który powinien mieć kolorowy pierścien i taki musisz kupic.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jakieś naczynie sobie podstaw pod ten czujnik bo wyleci około litra płynu jak nie lepiej, utnij butelkę po wodzie 5l albo borygo i zlej sobie, nie rób na gorącym silniku bo wyleje się jeszcze więcej.
Oring tak jak koledzy mówią musisz za złotówkę dokupić do tego czujnika.
civic r18a2/407 1,6 HDi
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

no trochę przesadziłeś z tym litrem, mi przy wymianie obu czujników wypłyneło trochę ledwo mocząc okolicę, no chyba że wyciągniesz czujnik i pójdziesz do sklepu po drugi. Wymiana trwa około niecałą sekundę więc nie ma szans żeby ci się coś wylało.
Z jednym kolega rat4 ma rację : lepiej żeby silnik nie był gorący.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote="borys_wrocek"]mi przy wymianie obu czujników wypłyneło trochę ledwo mocząc okolicę[/quote]
tzn ze miałes za mało płynu chyba. Czujnik jest mocno poniżej zbiornika wyrównawczego, więc litr jak w banku poleci. Średnica otworu po wykręceniu to jakieś 2cm więc nie gadaj ze 3 kropelki Ci poszły, u mnie lało się jak z kranu
P
Piterek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 19 cze 2010, 9:53
Lokalizacja: Piła / wielkopolska

Post autor: Piterek »

[quote="borys_wrocek"] Pamietaj że masz dwa czujniki.[/quote]

Mam tylko jeden czujnik. Czy to normalne? Mam taki układ jak na zdjęciu kolegi Dziadek13

Wymieniłem go już. Na zimnym silniku praktycznie żadnego ubytku płynu. Ale dolałem litr i okazało się, że teraz mam prawidłowy stan, więc raczej dlatego nic nie wylało się. Dzięki za pomoc. :bow:
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="borys_wrocek"]Pamietaj że masz dwa czujniki.[/quote]

[quote="Piterek"]borys_wrocek napisał(a):
Pamietaj że masz dwa czujniki.


Mam tylko jeden czujnik. Czy to normalne? Mam taki układ jak na zdjęciu kolegi Dziadek13

Wymieniłem go już. Na zimnym silniku praktycznie żadnego ubytku płynu. Ale dolałem litr i okazało się, że teraz mam prawidłowy stan, więc raczej dlatego nic nie wylało się. Dzięki za pomoc. :bow:[/quote]
2 czujniki są chyba przy klimie
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

w aee są dwa: jeden jest do ECU drugi do zegarów.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote="rat4"]bo wyleci około litra płynu jak nie lepiej[/quote]
Najczęściej się udaje w ciągu sekundy wyrobić, ale potknięcia się zdarzają więc patent z butelką jak najbardziej wskazany :oki: :oki:
Ostatnio zmieniony 22 cze 2010, 7:08 przez bialas313, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote="borys_wrocek"]w aee są dwa: jeden jest do ECU drugi do zegarów.[/quote]
No raczej się z tym nie zgodzę, ja mam jeden czteropinowy, chyba że mam nie orginalne rozwiązanie :niewiem:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
trajano
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 04 mar 2013, 13:36
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: trajano »

Panowie, a ten czujnik należy jakoś wyszarpnąć, wykręcić czy jest jakiśinny "patent"? Mnie przestało pokazywać temperaturę i muszę go wymienić, ale boję siego ciągnać żeby nie urwać tej plastikowej kostki.
=============================

[trajano]

Forum o wideorejestratorach samochodowych www.AutoWrzuta.pl
B
Bucher007
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 11 mar 2013, 8:57

Post autor: Bucher007 »

Witam
Seat Cordoba Vario ALM
Czy ktoś wie czy ten czujnik trzeba wyszarpać z tej obudowy, bo mi też nie chce wyjść z podłączenia elektrycznego(zapadka też nie chce kliknąć). A nie chcę rozwalić przyłącza bo już mam dosyć innych tematów na głowie.

Pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote="trajano"]Panowie, a ten czujnik należy jakoś wyszarpnąć, wykręcić czy jest jakiśinny "patent"? Mnie przestało pokazywać temperaturę i muszę go wymienić, ale boję siego ciągnać żeby nie urwać tej plastikowej kostki.[/quote]

wyciągasz zawleczkę i potem czujnik, możesz delikatnie poruszać w lewo i w prawo to powinien pójść beż problemu.

[quote="Bucher007"]Witam
Seat Cordoba Vario ALM
Czy ktoś wie czy ten czujnik trzeba wyszarpać z tej obudowy, bo mi też nie chce wyjść z podłączenia elektrycznego(zapadka też nie chce kliknąć). A nie chcę rozwalić przyłącza bo już mam dosyć innych tematów na głowie.

Pozdrawiam
Rafał[/quote]

musisz zdjąć te druciane zabezpieczenie z kostki i wtedy wyjdzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”