[9n] Rozrząd 1,4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Pawel19833
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 22 lis 2012, 20:55
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Pawel19833 »

Witam
Interesuje mnie po jakim przebiegu powinno się zrobić wymianę rozrządu -przy 90 tyś,100tyś,120 tyś czy 150 tyś bo każdy mechanik mówi inaczej, jak wy sądzicie??
Mój samochód to Vw POLO IV FL - 2006 rok - 1.4TDI - 51kW 70kM diesel, dodam że obecnie mam przejechane 98700 km.
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

[quote=""Pawel19833""]Witam
Interesuje mnie po jakim przebiegu powinno się zrobić wymianę rozrządu -przy 90 tyś,100tyś,120 tyś czy 150 tyś bo każdy mechanik mówi inaczej, jak wy sądzicie??
Mój samochód to Vw POLO IV FL - 2006 rok - 1.4TDI - 51kW 70kM diesel, dodam że obecnie mam przejechane 98700 km.[/quote]

1. Dla silników TDI - wymiana kompletnego rozrzadu co 90 000 km lub co 5 lat
2. Dla silników SDI - wymiana kompletnego rozrządu co 120 000 km lub co 5 lat

Niektórzy mechanicy doradzają wymianę co 60 000 km.

Jeśli wymienia się części dobrej jakości, nie z najniższej półki to śmiało można stosować się do powyższych dwóch punktów.

Dla przykładu w Hondzie Civic VII gen. z silnikiem 1,7 CDTI wymianę rozrządu zaleca się wymieniać co 150 000 km, lub co 10 lat. Jest tam silnik od ISUZU.
Ten sam silnik tylko w Oplu Astrze F (wyprodukowany w PL)- tutaj zalecają wymianę co 60 000 km :shock:

Reasumując:
Dla twojego TDI spokojnie zakup dobre podzespoły i będziesz miał spokój na następne 90 000 km lub 5 lat.
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
P
Pawel19833
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 22 lis 2012, 20:55
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Pawel19833 »

Racer , dzięki za informacje
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 14:07 przez Pawel19833, łącznie zmieniany 1 raz.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

VW pisało też że rozrząd w 1.4 TSI przeżyje silnik a życie pokazało że napinacz mówił pa pa po 20-40 tysiącach.
Lenistwo drogą do postępu
P
Pawel19833
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 22 lis 2012, 20:55
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Pawel19833 »

A mam jeszcze takie pytanie do Was (jako że jestem świeżym kierowcą i za bardzo się jeszcze nie orientuje ) , czy np.mechanik samochodowy jest w stanie stwierdzić wizualnie czy np.rozrząd był już wymieniany???czy nie bardzo, bo w moim przypadku wygląda to tak że kupując auto gość stwierdził że rozrząd jest wymieniony,a dzwoniąc do niego i pytając po ilu kilometrach ten rozrząd wymienił -gość stwierdził że on miał autko rok,a rozrząd wymieniał wcześniejszy właściciel po 80 tyś.???.
Awatar użytkownika
LuK444Sz
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 19 sty 2013, 18:01
Lokalizacja: Miechów

Post autor: LuK444Sz »

Ciężko jest ocenić w jakim stanie jest pasek. Fabrycznie w 9N chyba zakładano Dayco (jeśli się mylę to mnie poprawcie). Jeżeli jest założony pasek innej firmy to świadczy o tym, że kiedyś był ten rozrząd zmieniany - ale kiedy? Na pasku rozrządu mogą powstawać mikropęknięcia, których gołym okiem nie zauważysz.
Pozdrawiam,
LuK444Sz

_______________
od 2011 do dziś - Fiat 126el 0.65
od 2013 do dziś - Volkswagen Polo 9N 1.4 TDI
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

[quote=""Pawel19833""]A mam jeszcze takie pytanie do Was (jako że jestem świeżym kierowcą i za bardzo się jeszcze nie orientuje ) , czy np.mechanik samochodowy jest w stanie stwierdzić wizualnie czy np.rozrząd był już wymieniany???czy nie bardzo, bo w moim przypadku wygląda to tak że kupując auto gość stwierdził że rozrząd jest wymieniony,a dzwoniąc do niego i pytając po ilu kilometrach ten rozrząd wymienił -gość stwierdził że on miał autko rok,a rozrząd wymieniał wcześniejszy właściciel po 80 tyś.???.[/quote]

Czy jest jakiś ślad na dowód tego co twierdzi poprzedni sprzedawca ?
Na przykład faktura za usługę, nalepka z wymiany rozrządu gdzieś w komorze silnika lub w innym miejscu ? Wpis w książce ? Cokolwiek.

Wiem, że masz teraz na liczniku jakieś niecałe 100 000 km i dylemat co dalej robić ?
Mechanik nie stwierdzi Ci na 100 % czy faktycznie rozrząd nadaje się do wymiany lub można jeszcze pojeździć. Nie bedzie ryzykował - najprędzej doradzi wymianę.

Równie dobrze można założyć, że rozrząd był wymieniony rok temu, ale autko przejechało od wymiany np 50 - 100 tyś km i skorygowano licznik ;-)
Generalnie: Jeśli nie masz żadnych informacji na ten temat oprócz rozmowy z poprzednim właścicielem to wymień ten rozrząd.
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Ja miałem taką sytuację: kupiłem auto z przebiegiem 108 000km. W komorze silnika miałem wlepkę (zwykła naklejka z jakiegoś warsztatu), że rozrząd był wymieniony przy 98 000 jakieś 11 miesięcy wcześniej... Poza tym nie miałem żadnych dowodów - żadnych faktur, książki itp. Postanowiłem nie ufać tej wlepce, bo stwierdziłem, że równie dobrze mógł ją sobie przykleić sprzedający, żeby mieć atut przy sprzedaży... Wymieniłem ten rozrząd (co prawda ponad rok po kupnie, bo nie miałem wcześniej kasy - przy 120 000). Po wyjęciu starego rozrządu, mechanik zapytał mnie ile ten rozrząd ma niby przejechane. Odpowiedziałem mu, ze podobno, około 25 000. Odpowiedział mi: "więcej na pewno to on nie ma..." Tyle tylko, że wcześniej ten ktoś nie wymienił pompy wody, a ja ją zmieniłem :) - Stara miała datę produkcji taką jak cały samochód.

Zatem da się to jakoś ocenić - jednak mechanik powiedział mi to dopiero po wymianie. Nie wiem czy był w stanie to ocenić wcześniej (Byłem przy całej robocie i nawet mu coś tam pomagałem, więc mógł mi powiedzieć wcześniej gdyby wiedział i chciał powiedzieć :) )

Pomimo tego, że wychodzi na to, że wymieniłem cały rozrząd niepotrzebnie, moja rada brzmi: Wymień ten rozrząd. Będziesz miał spokój ducha, jak ja teraz, że wiesz co i jak długo kręci Ci te zaworki :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
st0pr0c3nt
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 lip 2012, 12:26
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: st0pr0c3nt »

Jeśli był wymieniany w ASO to masz gwarancje na niego i ślad w systemie. Natomiast nie przypominam sobie, czy w Polo były jakieś silniki bezkolizyjne, ale jak urwie się pas rozrządu i wałek rozrządu nie 'zgra' się z wałem korbowym to bieda. Więc zmieniaj i jeździj ze spokojem a nie z duszą na ramieniu.
1.9 TDI ~130 Ponies
Awatar użytkownika
st0pr0c3nt
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 lip 2012, 12:26
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: st0pr0c3nt »

W kilometrach zdaje się, żę 60k km
1.9 TDI ~130 Ponies
m
meteo1985
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 07 mar 2013, 20:46

Post autor: meteo1985 »

Mam wielka prośbę wczoraj przeskoczył mi łańcuch rozrządu. Przeskok nastąpił po stronie ślizgu prowadzącego. Jak zrobić synchronizacje wałków. W wałek od strony ślizgu napinającego mam włożona blokadę. Czy wystarczy zdjąć łańcuch dolny, potem górny i cofnąć wałek w lewo tak aby blokada weszła czy dokonać obrotu w prawo tak aby założyć blokadę. Mam wszystkie zdjęcia z wymiany także myślę, że jakiś manual powstanie. Na rysunku zaznaczyłem, w która stronę:

Obrazek
Awatar użytkownika
Zbynon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Zbynon »

[quote=""racer""][quote=""Pawel19833""]Witam
Interesuje mnie po jakim przebiegu powinno się zrobić wymianę rozrządu -przy 90 tyś,100tyś,120 tyś czy 150 tyś bo każdy mechanik mówi inaczej, jak wy sądzicie??
Mój samochód to Vw POLO IV FL - 2006 rok - 1.4TDI - 51kW 70kM diesel, dodam że obecnie mam przejechane 98700 km.[/quote]

1. Dla silników TDI - wymiana kompletnego rozrzadu co 90 000 km lub co 5 lat
2. Dla silników SDI - wymiana kompletnego rozrządu co 120 000 km lub co 5 lat

Niektórzy mechanicy doradzają wymianę co 60 000 km.

Jeśli wymienia się części dobrej jakości, nie z najniższej półki to śmiało można stosować się do powyższych dwóch punktów.

Dla przykładu w Hondzie Civic VII gen. z silnikiem 1,7 CDTI wymianę rozrządu zaleca się wymieniać co 150 000 km, lub co 10 lat. Jest tam silnik od ISUZU.
Ten sam silnik tylko w Oplu Astrze F (wyprodukowany w PL)- tutaj zalecają wymianę co 60 000 km :shock:

Reasumując:
Dla twojego TDI spokojnie zakup dobre podzespoły i będziesz miał spokój na następne 90 000 km lub 5 lat.[/quote]

Te przebiegi dotyczą tylko pierwszej wymiany rozrządu. Czyli na ori częściach pierwszy tyle przejedzie.
Każda następna co 60 000 lub 5 lat.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

A z silnikiem 1.4 75 KM BBY jak to jest? Pierwsza wymiana po przebiegu 90 tys. km lub po 5 latach? A kolejne wymiany? ;)
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
P
Pawel19833
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 22 lis 2012, 20:55
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Pawel19833 »

Witajcie
Proszę Was o poradę na jakiej firmy części zwrócić uwagę planując zakup kompletnego zestawu rozrządu???Ina,Skf,Ruville,gates?
Liczę na Wasze porady drodzy forumo-polowicze
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”