18010 - możliwe przyczyny:
- klemy były zdjęte z akumulatora;
- słaby akumulator;
- alternator niedomaga.
17978 - to błąd związany z 1176. Możliwe przyczyny:
- zmieniane ECU;
- błąd zasilania ECU (osobiście to najbardziej prawdopodobne);
- nie tym kluczem odpalany samochód;
- z angielska, bo nawet nie wiem jak to sensownie przetłumaczyć: Instrument Cluster not matched.
podepnę się pod temat. Dziś z czaja próbowaliśmy wyłączyć poduchę bo się świeci, ale nie dało rady. Nie mógł się połączyć ze sterownikiem. Jaki może być problem? Dodam, że zmieniłem zegary i od razu się paliła. Czy jest jakiś sposób, żeby to zrobić samemu czy trzeba jechać do "magików"?
Słyszałem kiedyś że w pewnych modelach Polówek (z tego co pamiętam 6N2 też do tego zakresu należało) nie można diagnozować układu Air Bag VAGiem gdyż jest jakiś błąd w sterowniku (lub też w programie) i skutkuje to nieodwracalnym uszkodzeniem układu. Dobrze by było żeby ktoś bardziej w temacie potwierdził tą informację.
[quote=""argo""]Słyszałem kiedyś że w pewnych modelach Polówek (z tego co pamiętam 6N2 też do tego zakresu należało) nie można diagnozować układu Air Bag VAGiem gdyż jest jakiś błąd w sterowniku (lub też w programie) i skutkuje to nieodwracalnym uszkodzeniem układu. Dobrze by było żeby ktoś bardziej w temacie potwierdził tą informację.[/quote]
Było było było. i wiemy o tym doskonale nawet VAG informuje nas o tym.
Czyli w 6N2 nie można zarówno skanować całego układu (Auto Scan + include airbags) jak i również Select control module -> Airbags?
Pozdrawiam[/quote]
Możesz zrobić full auto scan pod warunkiem że numer twojego sterownika poduszek nie jest na liście która pokaże ci vag przed testem tychże poduszek. To jaki masz numer sterownika od czytasz z niego. Choć to nie lada wyczyn.
I jeszcze jedno pytanie:
Jest gdzieś konkretna rozpiska numerów bloków do logów? Np. 011 to turbina itd.
I jakie wartości są najbardziej pożądane dla konkretnych bloków?
Coś a'la poradnik, jak logami sprawdzić stan silnika :oki:
co do logów to szukaj na necie najlepiej na forum mastersa bo tma zamieszczla takie sprawy z tym z etu nie ma czegos takego ze mas zlekko inne parametry i juz wiadomo co jest. Musuisz myslec co jeszcz emoze miec wplyw inne rzecyz posprawdzac i zlogowac auto dynamicznie.
Zawsze mozesz zrobic logi i ci powiemy co jest nie tak. a grupy sa podpisane wiec nie ma tez z tym wielkiego problemu.
Witam, mam kilka pytań odnośnie diagnostyki w Polo 6n 97 lub 98 rok.
Po primo, gdzie znajduje się wtyczka do komputera?
Dalej, czy jeżeli chodzi o ten cały VAG to wystarczy, że kupie sobie kabel, zainstaluję program na lapku i podepnę się pod kompa w aucie aby móc sprawdzić co i jak? czy auto musi być odpalone, czy robimy na sucho czy jak?
Czy musi być jakiś konkretny model kabla, czy wystarczy uniwersalny oferowany przez sprzedawców np. na allegro łącznie z oprogramowaniem VAG czy tam VWtool (oraz od razu zapytam z którego należy korzystać?)?
Czy oprogramowanie musi mieć konkretną wersję dla danego modelu auta czy też wersja jest jedynie kwestia fakultatywną i instalujemy sobie co chcemy w zależności od tego czy chcemy mieć nowsze czy starsze?
Nie miałem do tej pory z tym styczności, przez to tyle pytań. Także proszę o wyrozumiałość nawet gdyby me pytania wydawały się zbyt banalne.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2013, 23:09 przez Emejcz, łącznie zmieniany 1 raz.
Gniazdo powinieneś mieć w skrzynce z bezpiecznikami,na dole,po lewej stronie kierownicy.
Co do VAGa- tak, kupujesz kabel,instalujesz program na lapku,podłanczasz po gniazda,przekręcasz zapłon i wtedy interfejs się łączy ze sterownikiem.
Jaki kabel,program- tu możliwości sa duże bo jest tego od groma, do 6N wystarczy VAG 311.2
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2013, 14:16 przez miksson, łącznie zmieniany 1 raz.
Kurde ostatnio chciałem się połączyć z licznikiem bo świeciła mi się kontrolka od hamulca ręcznego.
Próbowałem się połączyć Vag Com 3.11, VW Tool, Polski_VAG_2.5 i żaden program nie mógł się połączyć z licznikiem.
Polski Vag wprawdzie łączy się ale po chwili zrywa połączenie i łączy się znowu. Vag Com gdy próbuje się połączyć wyświetla, że jest zbyt wiele błędów w komunikacji i nie może się połączyć.
Jeszcze nie mam pojęcia dlaczego w Vag Comie mogę się tylko połączyć z silnikiem i immo, reszta nie chce zaskoczyć (oprócz poduszek, bo tam się nie łączę). Natomiast podczas połączenia w Polskim Vagu czasami pokazuje mi chińskie znaczki w opisie sterownika. VW Tool łączy się tylko z silnikiem... ehhh
[quote=""meaner""]Kurde ostatnio chciałem się połączyć z licznikiem bo świeciła mi się kontrolka od hamulca ręcznego.
Próbowałem się połączyć Vag Com 3.11, VW Tool, Polski_VAG_2.5 i żaden program nie mógł się połączyć z licznikiem.
Polski Vag wprawdzie łączy się ale po chwili zrywa połączenie i łączy się znowu. Vag Com gdy próbuje się połączyć wyświetla, że jest zbyt wiele błędów w komunikacji i nie może się połączyć.
Jeszcze nie mam pojęcia dlaczego w Vag Comie mogę się tylko połączyć z silnikiem i immo, reszta nie chce zaskoczyć (oprócz poduszek, bo tam się nie łączę). Natomiast podczas połączenia w Polskim Vagu czasami pokazuje mi chińskie znaczki w opisie sterownika. VW Tool łączy się tylko z silnikiem... ehhh[/quote]
Pisalem wiele razy. BO masz ten kabel na USB. Na port COM łaczy sie ze wszystkim. Chodzi oto ze te transformacje jezyków powoduja pewne niescislosci i poprostu staje sie niekompatybilne. kup vcds i bedziesz sie laczyl ze wszystkim i bez obawy i bez problemów. chyba ze zwykly kabelek ale na com podepniesz do laptopa lub stacjonara i mozesz robic wszysciutko co tylko pozwala vag com.
Podczepię się pod temat, pozwólcie
Rozglądam się za Polówką 6n2 lub okularnikiem (zakres powiedzmy 2000-2005).
Czy jest sens przed zakupem auta kupować skaner? Jeśli tak, to jaki? Na oku mam takie coś: http://allegro.pl/skaner-diagnostyczny- ... 22989.html Czy się nada? Ew. w co zainwestować, raczej podstawowego i jak tego używać? Gdzieś kiedyś widziałem (discovery?) jak podpinało się jakiś skaner z kartę pamięci lub pendrivem i po przejażdżce odczytywało parametry. Co o tym myślicie w aspekcie jazdy próbnej?