Pytanie o montaż LPG

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
Rangers76

Pytanie o montaż LPG

Post autor: Rangers76 »

Witam
Zastanawiam się nad instalacją LPG. Mam Polo `99 1,6 8V.
Pomijając aspekt ekonomiczny cen LPG i benzyny chciałbym się skupić na instalacji.
Moje polo ma 185.000 przebiegu. Jeżdżę na półsyntetycznym Mobilu. Od czasu do czasu muszę go trochę dolać.
Podejrzewam że jak założę gaz to będę musiał zmienić olej na mineralny który też będę dolewał.
No i na pewno muszę założyć sekwencję.
Co sądzicie?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

polecam najpierw sprawdzic czy motorek jest na tyle zdrowy zeby zakladac LPG :)
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

a jak to zrobić?
Awatar użytkownika
Mazzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mazzi »

Począwszy od podłączenia do kompa po wizyte w porządnym warsztacie - widzę, że nie masz pojęcia na ten temat więc oddaj sprawę do fachowców ;)

Powiedz zaufanemu mechanikowi, że szykujesz się do montażu LPG i ma Ci sprawdzić auto, przygotować tak abyś nie miał problemów. Jeśli zaś oddasz to całkiem obcego zakładu to wymienią Ci Bóg wie co i Bóg wie za ile :grin:

Dolewasz trochę oleju - ile to jest "trochę"? 100ml na 1000km czy 1l na 1000km? Może na samym wstępie należy się zająć spalaniem oleju? Może Ci brać z różnych przyczyn - np. z agresywnej jazdy, wysokich obrotów itd...

Aha - najważniejsze... Zadaj sobie pytanie: jak długo chcesz jeździć tym autem, ile kilometrów robisz miesięcznie/rocznie, przekalkuluj, oblicz i zakładaj LPG. Nie oszczędzaj na instalacji - taka dodatkowa rade ;)


Pozdrawiam
Mazzi
I\'m back!

Polo by Mazzi
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="Rangers76"]a jak to zrobić?[/quote]
na dzien dobry sprawdz kompresje
silnik masz na wielopunkcie(kolektor plastyk) wiec podejrzewam ze sekwencje bedziesz zakładał
jezeli silnik nie bierze oleju ma ciag to nie ma raczej przeciwskazan ;)
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Widzę że mam do czynienia z fachowcami :hello:
Oleju dolewam około 200ml na 1000 ale pewnie dlatego że jeżdżę dynamicznie. Obroty ok.
Rocznie robię około 15000km. Koszty instalacji zwróciłyby się po dwóch latach a zamierzam pojeździć około 5 lat.
Podjadę do mechanika i obczaję co i jak.
Dzięki
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="Rangers76"] 200ml na 1000 ale pewnie dlatego że jeżdżę dynamicznie[/quote]
to raz a dwa ze juz moze uszczelniace trzeba by wymienic,niestety do tego trzeba juz głowice zwalac
Awatar użytkownika
Mazzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mazzi »

Dynamicznie tzn? Ja jeździłem dynamicznie i oleju mi nie łykał - może z pół litra od wymiany do wymiany (15kkm). Przy ilu obrotach zmieniasz biegi? Piłujesz polóweczkę pod 4 tys?

Mechanik prawdę Ci powie - po samym odsłuchu silnika idzie dużo wywnioskować, a z tego co piszesz po prostu nie znasz się na autach (ja również). Zostaw sprawę mechanikowi ;)


Pozdrawiam
Mazzi
I\'m back!

Polo by Mazzi
v
vtu
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:49

Post autor: vtu »

Na gazie LPG jeżdże odkąd tylko pokazały się pierwsze instalacje w Kraju i na inne paliwo bym się nie zamienił. Całe lata słuchałem przeciwników paliwa gazowego jak to wypala zawory i tłoki, zanieczyszcza bardziej olej niszczy silniki i skraca ich przebiegi. Dotrwalem na gazie do dnia dzisiejszego i nic takiego nie zauważyłem. Wadą instalacji gazowej jest dodatkowy zbiornik w bagażniku zajmujący miejsce i elementy instalacjii w przedziale silnikowym gdzie w dzisiejszych samochodach jest tam coraz mniej miejsca, a w naszych Polówkach wyjątkowo mało. Normy paliwa na benzynie i gazie przy nowoczesnych instalacjach sekwencyjnych coraz bardziej się do siebie zblizaja,tak ze nie ma na co narzekać.
Jestem całkowicie przekonany, że na gazie stosuje się te same świece zapłonowe, ten sam olej na którym do tej pory jeździliśmy, a silnika wcale nie trzeba przeglądać pod kątem dodatkowej instalacji. Jak silnik nowy i na benzynie jeździ super to i na gazie tak będzie jeździł, a jak rozklekotany i na benzynie 'trzeszczy' i i na gazie będzie 'trzeszczał'.
Od września ubiegłego roku mam Polo 1.4 - 98 rok. Od razu założyłem sekwencyjną instalację za 1800 zł. Wymieniłem olej Mobil 5W50 taki jak był i do dzisiaj zrobiłem 11000 km. Przez ten czas oleju dolalem ćwiartkę. Od dzisiaj instalacja mi się zwróciła i jeżdzę na czysto po 1,90 za litr. Samochód na gazie jeździ wspaniale i jestem zadowolony.
I jeszcze o oleju. Według mnie jak jeździmy na syntetyku i silnik pracuje prawidłowo to nie ma żadnej potrzeby aby zmieniać go na minerałny. Zmieniamy dopiero wtedy jak zauważymy jakieś niepokojące objawy jak głośniejsza praca silnika przy dużym przebiegu. Przy mineralnym nie ma potem odwrotu na syntetyczny. I jeszcze olej mineralny do gazu LPG. Chwyt reklamowy - jest to dokładnie taki sam olej mineralny jak zwykły mineralny.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="vtu"]I jeszcze olej mineralny do gazu LPG. Chwyt reklamowy - jest to dokładnie taki sam olej mineralny jak zwykły mineralny.[/quote]

ze swiecami jest tak samo,
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Co do tekstu kolegi gaziarza to zgadzam się w 100% jeździłem na gazie ponad 4 lata i te bajery niby pod LPG to ściema jakiej mało...
Kolega ostatnio kupił golfa 1,8 LPG i mieszało mu obrotami nierówno chodził silnik, okazało się że przyczyną były specjalne świece do gazu które miały tylko 1 elektrodę, po założeniu takich jak przewidziała fabryka czyli 3 elektrodowych buret6 ngk
wszystko wróciło do normy.
Jedyne co zauważyłem po jeździe na LPG to to, że po jakimś czasie wtryski benzyny szlag trafia bo są nieużywane przez długi czas, przy przebiegu 225 tyś. auto chodziło na gazie jak złoto a na benzynie nie miał w ogóle mocy i muł.
Co do LPG to czyste paliwo ale z dużych stacji, bo po tankowaniu na tych tańszych przydrożnych Autogazach to po 10 tyś. miałem strasznie dużo opiłków w filtrze gazu aż blokowało przepływ, także warto tankować na markowych stacjach ten specyfik opiłków jest o niebo mniej.
Sam zastanawiałem się nad instalacją, no ale tylko można wsadzić do mojej poli sekwencje która kosztuje przynajmniej 2 kloce. No i temat na razie zamknięty szukam sponsora... :crazy:
jakby co to nr Konta 53 1500 1490 1014 9017 5026 0000
z dopiskiem LPG :good:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
civic r18a2/407 1,6 HDi
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Podepnę się, również sie zastanawiam, polo 1,4 8v ma juz ponad 200tys km, nie bierze oleju od wymiany do wymiany. Wiem jedno jeśli sie zdecyduje to na pewno sekwencja, pytanie tylko jaka ? jaki sterownik ? Co trzeba wiedzieć/ na co zwracać uwagę żeby nie zostać oszukanym przy kupnie nowej instalacji. Wszelkie propozycje mile widziane. Może znacie jakiś zaufany/dobry zakład w Rzeszowie ?
Obrazek
d
doroś polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: doroś polo »

[quote="Goozik"][quote="Rangers76"] 200ml na 1000 ale pewnie dlatego że jeżdżę dynamicznie[/quote]
to raz a dwa ze juz moze uszczelniace trzeba by wymienic,niestety do tego trzeba juz głowice zwalac[/quote]


siemka

można wymienić uszczelniacze bez zwalania głowicy jest taka opcja ja potrafie he he :grin:

-- Nie Sie 09, 2009 7:28 am --

[quote="Archeo"]Podepnę się, również sie zastanawiam, polo 1,4 8v ma juz ponad 200tys km, nie bierze oleju od wymiany do wymiany. Wiem jedno jeśli sie zdecyduje to na pewno sekwencja, pytanie tylko jaka ? jaki sterownik ? Co trzeba wiedzieć/ na co zwracać uwagę żeby nie zostać oszukanym przy kupnie nowej instalacji. Wszelkie propozycje mile widziane. Może znacie jakiś zaufany/dobry zakład w Rzeszowie ?[/quote]


siemka

powiem tak najlepiej na instalacji ELPIGAZ KME-na tym auto chodzi poprawnie
nie tam jakieś wynalazki np.STAG-jak inni zakładają bo taniej-na tym nie będzie chodzić

robię w tym także wiem o co chodzi

pozdrawiam

-- Nie Sie 09, 2009 7:31 am --

[quote="vtu"]Na gazie LPG jeżdże odkąd tylko pokazały się pierwsze instalacje w Kraju i na inne paliwo bym się nie zamienił. Całe lata słuchałem przeciwników paliwa gazowego jak to wypala zawory i tłoki, zanieczyszcza bardziej olej niszczy silniki i skraca ich przebiegi. Dotrwalem na gazie do dnia dzisiejszego i nic takiego nie zauważyłem. Wadą instalacji gazowej jest dodatkowy zbiornik w bagażniku zajmujący miejsce i elementy instalacjii w przedziale silnikowym gdzie w dzisiejszych samochodach jest tam coraz mniej miejsca, a w naszych Polówkach wyjątkowo mało. Normy paliwa na benzynie i gazie przy nowoczesnych instalacjach sekwencyjnych coraz bardziej się do siebie zblizaja,tak ze nie ma na co narzekać.
Jestem całkowicie przekonany, że na gazie stosuje się te same świece zapłonowe, ten sam olej na którym do tej pory jeździliśmy, a silnika wcale nie trzeba przeglądać pod kątem dodatkowej instalacji. Jak silnik nowy i na benzynie jeździ super to i na gazie tak będzie jeździł, a jak rozklekotany i na benzynie 'trzeszczy' i i na gazie będzie 'trzeszczał'.
Od września ubiegłego roku mam Polo 1.4 - 98 rok. Od razu założyłem sekwencyjną instalację za 1800 zł. Wymieniłem olej Mobil 5W50 taki jak był i do dzisiaj zrobiłem 11000 km. Przez ten czas oleju dolalem ćwiartkę. Od dzisiaj instalacja mi się zwróciła i jeżdzę na czysto po 1,90 za litr. Samochód na gazie jeździ wspaniale i jestem zadowolony.
I jeszcze o oleju. Według mnie jak jeździm :good: y na syntetyku i silnik pracuje prawidłowo to nie ma żadnej potrzeby aby zmieniać go na minerałny. Zmieniamy dopiero wtedy jak zauważymy jakieś niepokojące objawy jak głośniejsza praca silnika przy dużym przebiegu. Przy mineralnym nie ma potem odwrotu na syntetyczny. I jeszcze olej mineralny do gazu LPG. Chwyt reklamowy - jest to dokładnie taki sam olej mineralny jak zwykły mineralny.[/quote]

TAK TRZYMAJ - TEN FACET MA RACJE :good:
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

nie tam jakieś wynalazki np.STAG-jak inni zakładają bo taniej-na tym nie będzie chodzić
Byłem dziś w kilku warsztatach gdzie zakładają gaz. Wszyscy mi mówili STAG 300... i teraz sam nie wiem co :] cena wszędzie 2,5 tys zł , ale oczywiście 4 warsztaty to nie wszystkie.
Obrazek
d
doroś polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: doroś polo »

Archeo pisze:
nie tam jakieś wynalazki np.STAG-jak inni zakładają bo taniej-na tym nie będzie chodzić
Byłem dziś w kilku warsztatach gdzie zakładają gaz. Wszyscy mi mówili STAG 300... i teraz sam nie wiem co :] cena wszędzie 2,5 tys zł , ale oczywiście 4 warsztaty to nie wszystkie.
no wiesz
to są zakłady które robią tylko na takich podzespołach bo są tańsze i żeby jak najwięcej zarobić

robię w firmie która zajmuje się tym przeszło już 20 lat także i doświadczenie też jest
a przez te 2 lata jak pracuje i widzą STAG nie chcą wogóle tego dotykać
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”