[6n] Gasnące polo-odma??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
viader80
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2008, 12:46

[6n] Gasnące polo-odma??

Post autor: viader80 »

Witam.
Mam problem z gasnącą polówką silnik benzyna, APQ, 1,4, rok 1998.
na wolnych obrotach obroty stoją równo 900. polówka gaśnie jak dojeżdża się do zakrętu i redukuje się bieg do 3,2 lub wrzuca się na luz. Niezawsze ale w większości przypadków. Na zimnym silniku mniej. Jak się rozgrzeje już częściej. Wskazówka obrotościomierza spada mocno poniżej 900. jest takie wachnięcie. Zauważyłem że odme mam zawaloną mazią. Jak wyczyszczę jest ok ale dosłownie miesiąc i sytuacja znowu się powtarza. Większość awarii i usterek sam usunołem dzięki pomocy forum ale z tym niedaje już rady. proszę o jakieś porady lub linki do tematów.
Z góry dzięki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
lowide
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2012, 18:23
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: lowide »

Skoro odma zabrudzona jest białą "mazią" to nie świadczy zbyt dobrze o kondycji twojego silnika, przy okazji zmierz sobie ciśnienia. Gasnąc może przez złą adaptację silniczka biegu jałowego (krokowego), Odłącz akumulator na parę minut, później podłącz i odpal samochód i poczekaj aż do momentu włączenia się wentylatora, bez dodawania gazu.
Awatar użytkownika
argo
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: argo »

Ta maź nie musi świadczyć o problemach z silnikiem. Jeżeli jeździsz na krótkich dystansach to coś takiego może się odkładać pod kapslem i w odmie. Ja czyszcze odma zawsze przed zimą i co roku kilka łyżek tego badziewia z odmy wyciągnę. Wydaje mi się, że odma raczej nie powinna powodować opisywanych przez Ciebie problemów, szczególnie że nasilają się jak silnik jest rozgrzany. Problemy z obrotami raczej spowodowane są przez układ zapłonowy lub regulacji mieszanki. Sprawdź filtr powietrza i kanał którym powietrze jest doprowadzane. Sprawdź czy nie masz zawalonej przepustnicy i przy okazji możesz ją trochę szmateczką przeczyścić. Sprawdź też kable zapłonowe i świece, jak będą mokre lub zadymione to możę one są problemem.
Było Polo 6N2
Teraz jest CEE\'D SW
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”