[9N3] Kontrolka ESP sama się zapala

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
robert.gda
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 lip 2009, 11:46

[9N3] Kontrolka ESP sama się zapala

Post autor: robert.gda »

Witam

Opisze w skrócie problem a mianowicie podczas jazdy zapala mi się kontrolka ESP i wtedy nie działa przełącznik od ESP i zawsze dzieje się to podczas jazdy
Podrażałem trochę temat i wychodzi że to czujnik Halla tak mi sie przynajmniej wydaje .Ale nie wiem gdzie go znaleźć w tym aucie (benzyna 1.2 silnik BMD)patrzyłem w Etce ale tam zbytnio się nie rozpisują.
Błędy jakie wyskakują.
Znaleziono 1 błąd:
16726 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0342 - 009 - sygnał za niski - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 3104 /min
Ilość powietrza/Obr.: 392.4 mg/suw
Bity binarnie: 00001000
Temperatura: 85.5*C
Obroty silnika: 1440 /min
Ilość powietrza/Obr.: 114.5 mg/suw
Bity binarnie: 00010000
Temperatura: 84.0*C

Kody gotowości: B/D

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 6R0-907-37x-ESP.lbl
Oznaczenie elementu SW: 6Q0 907 379 AS HW: 6Q0 907 379 AS
Komponent: ESP 8.0 front H05 0003
Weryfikacja: 00000000 Numer seryjny: 00000000000000
Kodowanie: 0002416
Kod serwisu: WSC 31414 790 00001
VCID: 8E139AEF9A8DDD68239

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01314 - Sterownik silnika
013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101101
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 140
Wew.licznik błędów: 49
Przebieg: 47540 km
Wskaźnik czasu: 0

18265 - Sygnał obciążenia
P1857 - 000 - komunikat o usterce ze sterownika silnika - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 113
Wew.licznik błędów: 49
Przebieg: 47760 km
Wskaźnik czasu: 0

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
r
robert.gda
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 lip 2009, 11:46

Post autor: robert.gda »

Nikt nic nie wie hmmmm
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

A czy po skasowaniu błędy powracają? Czujnik położenia wałka powinien znajdować się na górze głowicy bynajmniej ja tam mam w AZQ a to bliźniacze silniki.
r
robert.gda
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 lip 2009, 11:46

Post autor: robert.gda »

Błędy po skasowaniu wracają ale nie natychmiast ale tylko po jakimś czasie i tylko podczas jazdy.
Czyli ten czujnik powinien być łatwo dostępny .
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Dokładnie tak. A co do ESP to może być uszkodzony sterownik pompy ABS. Dobrze by było monitować podczas jazdy czy podczas jazdy nie wywali błędu.
r
robert.gda
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 lip 2009, 11:46

Post autor: robert.gda »

To sie dzieje tylko podczas jazdy ale sporadycznie dlatego monitorowanie podczas jazdy było by bardzo uciążliwe ponieważ nie wiemy kiedy to wystąpi czasem jeżdżę tydzień i nic a czasem po dniu wywali błąd.

ps

gdzieś czytałem że od czujnika położenia może wywalać błąd ESP
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

To na początku przeczyść styki przy czujniku.
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

A to kontrolka sieci się na stałe czy mruga?
L
LuppeN
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:12

Post autor: LuppeN »

dobra robilem test katalizatora obie lambdy ok i test kata chyba okk niewiem bo u mnie w grupie 46 cos sie pomieszalo ale po tescie wywalil blad esp p1857 problem ze niechce sie skasowac odrazu powraca po 1 sekundzie ktos moze mi pomoc i zaradzic co zrobic ...a chcialem tylko test kata zrobic a tu taka kicha :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”