[9N][AMF] 1.4 TDI - silnik kuleje, spada z obrotów, moc

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
d8wid
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:29
Lokalizacja: Szczecin

[9N][AMF] 1.4 TDI - silnik kuleje, spada z obrotów, moc

Post autor: d8wid »

Witam
Mam problem od jakiegoś czasu z Polo mamy. Ostatnio kupiłem kabel i zrobiłem niektóre testy niestety bez dynamicznych pod obciążeniem no nie miałem laptopa który by wytrzymał jazdę.
Wrzucam to co mam. Robione na ponad 80 stopni C

Do tej pory były sprawdzane pompowtryski - niby dobre chociaż na 3 cylindrze daje największą dawkę a czasami jak zwariuje to ponad normę.
Zmieniony zawór n75 chociaż dalej jakby wariował - testy 011BS - zero reakcji na obrotach 1400 ON OFF

Ogólnie nie osiąga wymaganego ciśnienia. Egr przy normalnej pracy też ponad normę ale gdy zrobiłem 003BS to niby działa

Ogólnie to już nie mam powoli pomysłów - zmieniony filtr paliwa, sprawdzana pompka paliwa przy baku.... wszystko niby ok

Macie jakieś pomysły na podstawie tych logów?

Log (0 - 011)
Log (1 - 011)
Log (2 - 000,011,004)
Log (3 - 003,008,010,003,008,010)
Log (4 - 003)
Log (5 - 018,023,013)
Log (6 - 011)
Log (7 - 018,013)
Log (8 - 000,011)
Diagnoza OP-COM || VCDS - grupa VAG - Szczecin - PW
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Aby doładowanie było odpowiednie potrzeba sprawnej turbiny ,sprawnego n75 i podciśnienia do wysterowania turbiny może tez być niesprawny czujnik ciśnienia w dolocie.
Lenistwo drogą do postępu
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Do tej pory były sprawdzane pompowtryski - niby dobre chociaż na 3 cylindrze daje największą dawkę a czasami jak zwariuje to ponad normę.

3 cylinder zawsze będzie miał największa dawkę ponieważ musi zrównoważyć siłe pozostałych dwóch cylindrów. To jest normalne żeby zniwelować drgania silnika do minimum.
d
d8wid
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: d8wid »

A doładowanie będzie miało wpływ na Log 5 - dawki na 3 cylinder i występujący w grupie 018 "004 Small injection quantity or solenoid valve off" ?
Ogólnie wszystkie wartości są blisko granicznych więc już szukam przyczyny w każdej możliwej rzeczy.
Diagnoza OP-COM || VCDS - grupa VAG - Szczecin - PW
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""d8wid""]Do tej pory były sprawdzane pompowtryski - niby dobre chociaż na 3 cylindrze daje największądawkę[/quote]Z logów grupy 018 i 023 wynika, że pompki są w stanie agonalnym. W grupie 018 muszą być same zera, każda inna wartość niż 0, oznacza uszkodzenie pompki. Grupa 023 też jest na granicy błędu, przy 128 wywala błąd, a jest już osiągnięta wartość 127. Jeżeli chodzi o gr. 013, to nie są to dawki paliwa, lecz korekcje dawek w celu wyrównania pracy silnika na biegu jałowym. jak widać na 3 pompce przekroczona została norma, a powodem może być znaczny spadek ciśnienia sprężania ewentualnie zakoksowana końcówka wtrysku. Teraz sprawa doładowania, w 011BS zmian ciśnienia nie zobaczysz, ponieważ turbo jest z zaworem upustowym, a nie zmienna geometria. Należy zauważyć, że silnik żywi się paliwem, a turbina spalinami, jeżeli pompki nie polewają paliwa, to turbina niema pokarmu i dlatego ciśnienie doładowania może nie być osiągnięte. Aby przekonać się czy turbina daje właściwe ciśnienie musisz zrobić logi dynamiczne, najlepiej z gr. 003+011 i 008+010. Sprawę doładowania narazie zostaw i bierz się za pompki.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
d
d8wid
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: d8wid »

[quote=""Stanley""]W grupie 018 muszą być same zera, każda inna wartość niż 0, oznacza uszkodzenie pompki. Grupa 023 też jest na granicy błędu, przy 128 wywala błąd, a jest już osiągnięta wartość 127. [/quote]

To prawda muszą być same zera ale każda inna wartość nie koniecznie oznacza uszkodzenie pompki chociaż nie jest dobrze gdy występuję.
Dodam od siebie, że w kanale 018 mogą pojawić się następujące cyfry, nie jedynki tylko:
000 Fault-free control
002 Closed-loop control at start
004 Small injection quantity or solenoid valve off
008 Maximum current reached
016 BIP outside control window
032 Number of scans too low
064 Conversion error
128 No BIP evaluation possible

000 prawidłowa regulacja
002 sterowanie podczas rozruchu
004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty
008 osiągnięto maksymalną wartość prądu
016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us)
032 liczba próbkowania zbyt mała
064 błąd przetwarzania
128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe

dla 023 127 nie jest graniczna bo dla niektórych silników podaje zakres nawet +- 150 chociaż wskazane są +-30. Mylisz 018 i 023

Nie jestem specem ale czytałem że 023 nie dla każdego silnika się sprawdza - nie jest miarodajne (włączając AMF)

Pompowtryski pójdą jeszcze do sprawdzenie prawdopodobnie ale nie wierze żeby to auto tak silnie jechało gdy nie wariuje. Pompki jakby padły to byłby muł a dla niego 150 to nie problem jak jest ciśnienie na trasie
Diagnoza OP-COM || VCDS - grupa VAG - Szczecin - PW
d
d8wid
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 sty 2012, 8:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: d8wid »

Witam,
Sprawa rozwiązana. Dla zainteresowanych okazało się że błędy i problemy z odpalaniem/gaśnięciem które były dodatkowo powodował zimny lut na przekaźniku - naprawione i odpala za każdym razem.

Padło również na wymianę pompowtryskiwaczy. Kupiłem 3 sztuki używanych z czego tylko jedna okazała się sprawna, jednak to wystarczyło. Po wymianie tego 2,99 na sprawny i regulacji pozostałe wróciły do normy
Teraz jest
-0,42
0,26
0,16

I niech tak zostanie jak najdłużej :)
Diagnoza OP-COM || VCDS - grupa VAG - Szczecin - PW
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”