Pytanie proste, jak jeździć? w sensie jakie są najekonomiczniejsze obroty - które nie szkodzą turbinie i silnikowi (mowie tu o zbyt małych).
Interesuje mnie jednostka 130 konna
Pojęcie jazda ekonomiczna przez jednych jest rozumiana jako niskie spalanie, przez innych jako wyważenie niskiego spalania i dbania o sprzęt.
Nie możesz stosować PSJ.
Silnik musi żyć. Niskie obroty szkodzą dwumasowi i zwiększają przeciążenia na układzie korbowym przy stosunkowo niższym cisnieniu oleju.
Do tego dochodzi turbo o zmiennej geometrii.
Ja osobiście uważam, ze turbo musi żyć. Zmieniam biegi różnie ale często przeciągam do 3-3,5 tysiąca obrotów.
W ogóle nie powinieneś schodzić do jazdy przy obrotach ponizej 1500. Chyba, że toczenie się ale to też ostrożnie.
wielkie dzięki przez miesiąc jeździłem w okolicy 2,2k i zmiana a teraz mu daje więcej, po przeczytaniu waszych postów już wiem że przeciąganie mu służy i bootowanie na ciepło:)