[6n] Podpięcie sterownika Cenralnego zamka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
DamianOne
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:42
Lokalizacja: Kielce

[6n] Podpięcie sterownika Cenralnego zamka

Post autor: DamianOne »

Witam. Mam problem od niedawna mam polo n6 1998r 1,4 60km i jestem nowy na waszym forum więc proszę o wyrozumiałość.
Dostałem centralny zamek (jest on z zagranicy) więc nie bardzo się orientuje co i jak zrobiłem zdjęcia tego zamka oto one:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=05002dca11d1fd6c]Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Bardzo bym prosił o wyjaśnienie nastepujacych rzeczy:
- Opis mojego zamka czyli który kabelek do czego służy
- Gdzie się lepiej podpiąć pod bagażnik czy pod kierownice?
- Schemat/ Poradnik jak to zrobić krok po kroku.
- mam w pilocie funkcje otwierania bagażnika ale nie będzie mi ona potrzebna więc to można pominąć chyba że jest to proste
- Na jaki czas ustawić zworki w sterowniku ( słyszałem że to ważne)
- czy mój zamek posiada funkcję domykania szyb?? i czy możliwe jest jej podłączenie ?? ( 2x elektryczna szyba w polo przód)
Tak naprawdę najbardziej zależy mi aby zamki otwierały się z pilota i zamykały wszystkie i aby migacze migały:):)
Sam osobiście myślałem o zamontowaniu się pod kierownicę wtedy łatwy sposób do migaczy i tak dalej ( tak pisał mi kolega który montował w swoim polo zajeło mu to nie całe 2h)

Wiem że mój temat jest dosyć wyczerpujący i wymagający od kogoś pracy ale nie chce nic zepsuć czy spalić :(
Z góry dziękuje wszystkim którzy pomogą :):) Pozdrawiam
s
sparowski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2011, 21:33
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: sparowski »

Ja podłączyłem sterownik bezpośrednio pod pompkę zamka centralnego znajdującą się w prawym nadkolu, pod ciemnym styropianem. Wystarczy wyciągnąć wtyczkę z pompki i są wszystkie kable, podobnie z kierunkowskazami, wyciągnąć wtyczkę i wpiąć się w kabel. Jest tam też sporo miejsca na przymocowanie centralki.

Zamek sterowany jest sygnałem "plusowym” (+): (schemat nr 3)
- centralka czarny podłączyłem pod masę.
- centralka czerwony, żółty i czarno-żółty podłączyłem do pompki pod kabel biało-czerwony (tam jest stały „+” )
- centralka biało-czarny podłączyłem do pompki pod szaro-czarny
- centralka biały podłączyłem do szaro-czerwonego

Miałem 2 brązowe kable które podłączyłem pod kierunkowskazy (jesli masz jeden t obedzie potrzebna dioda prostownicza do rozdzielenia na obie strony samochodu) :
- centralka brązowy podłączyłem pod zielono-czarny po jednej stronie
- centralka brązowyy podłączyłem pod czarno-biały po drugiej stronie

Impuls sterowania zamka pneumatycznego wynosi 3,5 s. Tak ustaw zworkę.

U mnie wszystkie zamki otwierane i zamykane są równocześnie, czyli nie mam możliwości osobnego otwierania bagażnika. Funkcja domykania szyb wymaga dodatkowego sterownika do którego podłącza się kabelek z centralki (ROT/ KLEIN na twoim zdjęciu), chyba że jest moduł komfortu ( z tego co wiem bywa w nowszych modelach) to wtedy podłącza się do niego.

W pilotach możesz dorobić groty i przełożyć kostkę immobilaizera z oryginalnego kluczyka lub dorobić nowy immobilaizer (będziesz miał zapasowy komplet kluczy).
Awatar użytkownika
DamianOne
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: DamianOne »

okej dziekuje bardzo. dobrze i zrozumiale opisane :) tylko pytanie pod te migacze to sie podłanczam pod prawa i lewą lapme?? i jak sprawdzić czy mam moduł komfortu?? choć wątpie czy bedzie w polo z 1998r, tym bardziej ze mam tylko 2 szyby elektryczne i szyberdach manualny.
s
sparowski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2011, 21:33
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: sparowski »

Ja mam kierunkowskazy podłączone osobno - miałem 2 brązowe kabelki na prawą i lewą stronę. Domykanie szyb sprawdzisz przy zamykaniu auta przytrzymując przekręcony kluczyk - jak otwarte szyby się zamkną to masz wbudowane domykanie szyb. Polo przed małym liftem czy po małym lifcie - zegary z wskaźnikami paliwa i temperatury na dole po bokach czy u góry w środku ?
Awatar użytkownika
DamianOne
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: DamianOne »

tak ale nie rozumiem twojej wypowiedzi odnośnie migaczy tzn. mam jeden kabel ze sterowniaka brazowy w pewnym momęcie jest czarna konstka i wychodzą 2 brązowe czyli musze dać te diody i podłączyć się ale gdzie dokładnie??

co do zegarów mam paliwo i temperature u góry na środku i na środku ten wyświetlacz z kontrlkami od abs temp. itd.
s
sparowski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2011, 21:33
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: sparowski »

skoro masz czarną kostkę która rozdziela jeden brązowy kabel na 2 brązowe to nie potrzeba już diody. Podłączasz jeden do prawego kierunku drugi do lewego i powinno działać:)
Awatar użytkownika
DamianOne
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: DamianOne »

hej:) włąśnie będę się brał za zakładnie zamka :) czekam tylko aż w garażu się nagrzeje:) i tak jeśli mam ten moduł konfortu ( nie sprawdziłem bo zamarznięte szyby:D ) to wystarczy jeden kabelek ten ze sterownika?? jesli go nie mam to jaki zamówić ?? może coś polecicie ??


a jednak modułu nie ma co polecacie ?? pod ten sterownik?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”