[9N] Wymiana katalizatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Po sprawdzeniu auta, mam do wymiany zawór EGR, powoduje on świry na sądzie lambdzie w napięciach. Wymiana jest droga podobna w kosztach do katalizatora, ale to on jest u mnie powodem błędu silnika który jest bliski katalizatorowi. Błąd wyskakuje w momencie kiedy jeździ się w trasy. Także rzecz sporadyczna, lecz odpowiadająca za spalanie!

Na szczęście z katalizatorem wszystko jest ok i nie będę o nim myślał :piwo:
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Ja u siebie zawór recyrkulacji spalin EGR wymieniłem sam... Czy drogo? Koszt nowego (do silnika 1.4 16V), oryginalnego to 480 zł. Wymiana samodzielna, ok 1.5h roboty - trudny dostęp, lecz nic skomplikowanego. Kwestia odkręcenia kilku śrubek... jedynie potem trzeba było zrobić adaptację VAGiem, co akurat było najmilszą częścią naprawy :D. Jest mój manual na forum. myślę, że 1.2 powinno być podobnie (ten sam schemat naprawy).
Pozdrawiam
M
Marcinofws
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 10 lut 2012, 11:23

Post autor: Marcinofws »

witam ja znalazlem patent zastepczy na zapalający sie check engine z racji niskiej sprawnosci katalizatora , autko moze wiecej palic ale poki co nie zapala sie kontrolka , wystarczy wkrecic 2 sonde ( za katem ) w specjalna redukcje . dzieki redukcji sonda zaniza wartosci i w 80 % przypadkow nie wyskakuje błąd ;) pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Marcinofws, sposób ogólnie znany. Są redukcje do tego na allegro. Chodzi o odsunięcie sondy od strumienia spalin. Poleciłem to koledze do Jetty 2007 ale on sprzedawał auto.
M
Marcinofws
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 10 lut 2012, 11:23

Post autor: Marcinofws »

Tak jak mówisz , mi znajomy tokarz cos takiego wystoczyl i poki co zdaje egzamin
A
Alexa4
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2012, 15:58

Post autor: Alexa4 »

panowie podepne sie pod temat,bo zastanawiam sie nad tym co napisal kolega [lopez89]
U mnie w 9N tez wlacza sie pompa paliwa po otwarciu dzwi kierowcy,czy to normalne?
W audi tego nie mam.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Normalne. U mnie w zasadzie to tak nie działa, bo mam padniętą krańcówkę w drzwiach. Jednak jak trzasnę w odpowiedni sposób drzwiami, po otwarciu zamka - tak żeby krańcówka zaskoczyła, to też włącza mi się na chwilę pompka paliwa. Podobno pompuje paliwo do rozruchu silnika. Jak dla mnie niepotrzebny bajer, bo i tak po włączeniu zapłonu czekam właśnie w tym celu ok 5 sekund i dopiero odpalam silnik.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rysiekRysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 20 paź 2010, 19:06
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: rysiekRysiu »

odświeżam, mam problem z pompką paliwa. gdy otwieram drzwi włącza się ale strasznie piszczy. gdy włącze zapłon to samo. nawet gdy auto zapale ciągle piszczy. wcześniej tego nie było. niedawno wymieniłem filtr paliwa, pompka działała normalnie bez żadnego pisku. możliwe, że to przez mróz? auto garażowane, co prawda w blaszaku ale zawsze coś. nie daje mi to spokoju, wcześniej działała normalnie bez żadnych pisków.
VW POLO 9n 1.4 16V 75 KM 2003r.
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Niestety przypadłość uruchamiania pompy paliwa podczas otwierania drzwi od kierowcy to norma w naszych 9n.
Już pytałem wkoło mechaników i wszyscy się spotykają z czymś takim w grupie aut z VW.

ps. @Witek6935 wiesz może które styki w kostce trzeba odciąć żeby ta pompa się nie uruchamiała po otwarciu drzwi ?

@rysiekRysiu - co do twojej pompy możliwe że to przez mrozy, ale bo nie zdziw się jak pewnego dnia Ci nie odpali
bo daje znaki do wymiany, staraj się kontrolować ją. Jakby przestała działać to masz 2 wyjścia: 1- to walnąć ją od
góry ręką na jakiś czas podziała, aż nie walnie. 2- wymiana na nową - zabieg nie jest skomplikowany, a nowa pompa
zamiennik to koszt ok 100 zł. Wiem bo sam tak robiłem, aż sam wymieniłem na nową i jest git i najtaniej się udało kupić
sam silnik do pompy tutaj: http://motoplatforma.com/ bo tylko to się opłaca brać. Jak obdzwoniłem połowę we Wrocławiu
sklepów z częściami to wciskali wszędzie kompletne z zabudową pompy do zbiornika od 200 do 400 zł :glare:

A uszkodzenie praktycznie zawsze powstanie Ci w silniczku od pompy.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""lopez89""]

ps. @Witek6935 wiesz może które styki w kostce trzeba odciąć żeby ta pompa się nie uruchamiała po otwarciu drzwi ?
[/quote]

Nie mam pojęcia, pewnie się tak nawet nie da, bo tym raczej steruje jakiś sterownik. Poza tym na pewno bym tego nie robił, bo jak dla mnie jest to na zdrowie dla silnika i rozrusznika. Dzięki temu, silnik ma już podane paliwo do wtrysku i nie kręcisz tak długo przy odpalaniu samochodu. Tak jak pisałem wyżej, ja i tak zawsze trzymam zapłon przez ok 5 sekund zanim odpalę.

Pozdrawiam
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Okej, nie było pytania nie będę go katował :grin: bo i tak już LGP go katuje ;D
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
E
Endriu01
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2013, 22:07

Post autor: Endriu01 »

Witam, Ja tak gościnnie :)
Wracam do tematu. Sprawa dotyczy Lupo 1,4 44 kW, dwie sondy lambda, potrzebna wymiana katalizatora, czy ktoś próbował dobrać, wspawać uniwersalny (ok 300 zł) i czy będzie to dzialać, czy założyć dedykowany kompletny z "rurą" dobrany w sklepie wg VIN jakieś 750 zł. na oryginał to nie chce patrzyć.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”