[6n2] problem ze skrzynia

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dawid1189
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2013, 7:23

[6n2] problem ze skrzynia

Post autor: dawid1189 »

Witam posiadam polo 6n2 1.4 16V 75Km od pewnego czasu zauwazylem silne drgania auta dochodzace spod podlogi powyzej 100kmh sprawdzilem zawieszenie opnony wszystko jest ok lecz gdy zlapalem za dwie polosie wychodzoce ze skrzyni czuc duzy luz gora dol i slychac to w skrzyni biegów , rowniez w tym miejscu na uszczelniaczach skrzynia sie poci i na wolnych obrotach czuc delikatne charczenie skrzyni biegi wchodza bardzo plynnie i rowno.Mam pytanie co to moze byc mechanizm roznicowy sie sypie czy moze jakies lozysko na walku glownym?prosze o pomoc
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

jeśli czujesz luz na półosiach to stawiam raczej na mechanizm różnicowy, jednak mogła jakimś cudem się odkręcić śruba od flanszy półosi i trzyma się na słowo honoru. Skrzynia tak czy siak do wymontowania i dokładnej diagnozy.
d
dawid1189
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2013, 7:23

Post autor: dawid1189 »

nie orientujecie sie ile moze kosztowac np mechanizm roznicowy?
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

tak jak kolega wyżej napisał, najpierw sprawdź mocowanie flanszy do mechanizmu, w tym celu trzeba odkręcić wewnętrzne przeguby, odsunąć je tak żeby mieć dostęp do wałka kołnierzowego, czyli tej flanszy wychodzącej ze skrzyni, tam na samym środku będzie jedna śruba, trzymająca wszystko w kupie, może być tam nawalone smaru więc trzeba będzie się przez niego przebić :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
qmatijack
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 2012, 21:22
Lokalizacja: TKI

Post autor: qmatijack »

Witaj.
Napisz jakie oznaczenie ma skrzynia biegów.
W niektórych modelach tych aut stosowano skrzynie biegów z wadą fabryczną jak się póżniej okazało - zrywającymi sie nitami mechanizmu różnicowego.
Wiem ze napewno ten problem występował w skrzyni o oznaczeni DUU ale w innych również ;-(((
W serwisie vw dostepne są zestwy naprawcze do tych skrzyń.

Jak posprawdzasz dokręcenie flanszy przegubów wewnętrzych półosi (tych od strony skrzyni) i nadal bedzie luz to niezalecam dalszej jazdy na tej skrzyni, bo widziałem efekty zerwanych nitów - dziura w obudowie skrzyni, olej wylany, mechanizny wewnętrzne uszkodzone- jednym słowem skrzynia do wyrzucenia.

Obym się mylił i oby ta usterka u Ciebie nie miała miejsca.

Pozdro
"To tylko dzieło czegoś jest warte z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć".
Adam Mickiewicz
d
dawid1189
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2013, 7:23

Post autor: dawid1189 »

oznaczenia skrzyni to ETD . autkiem juz nie jezdze zostawilem u mechanika tylko czekam az rozbierze ja i sprawdzi co jest . wszystko do konca bylo na chodzie normalnie jezdzilem
Awatar użytkownika
qmatijack
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 2012, 21:22
Lokalizacja: TKI

Post autor: qmatijack »

witam.
Jak byś znalał przyczyne to podziel się ze wszystkimi i zrób zdjęcie o ile bedzie to mozliwe.
Moze komus w przyszłości pomoże wątek

Witam
A sprawdzałeś tylna poduszkę trzymającą skrzynie biegów?
Podobnie wygląda jak ta w tym linku, ale mozna to sprawdzić od spodu auta.
http://allegro.pl/polo-6n-99r-1-0-8v-po ... 76419.html
"To tylko dzieło czegoś jest warte z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć".
Adam Mickiewicz
d
dawid1189
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2013, 7:23

Post autor: dawid1189 »

no przyczyna juz znana 6 lozysk do wymiany w tym od mechanizmu roznicowego jutro zamowie i zorientuje sie ile beda kosztowac:)
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

W skrzyni cos szumialo ze tyle lozysk ?

Jesli zlapales za polosie i gora dol miales luz i drgalo ci pryz przyspieszaniu na wyzszych pretkosciach to przeguby wewnętrzne juz dawaly dupnia a nie lozyska w skrzyni. Moja jedna dluga skrzynia jest juz tak rozgeldana ze ma mega luzy na 1 jeczy na postoju strzela i nic nie buja.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
A
AvBlack
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 sty 2013, 8:47
Lokalizacja: Łódź

Post autor: AvBlack »

Witam serdecznie.

Mój problem polega na tym że w momencie dodawania oraz odpuszczania gazu skrzynia dosyć mocno "wyje", natomiast gdy wcisnę sprzęgło jest cisza. Wchodząc na kanał zauważyłem lekki wyciek z wybieraka. Co może się dziać ze skrzynią ? Tylko efekt małej ilości oleju w skrzyni czy coś znaczniej poważniejszego? Da się jeszcze uratować ?

Pozdrawiam, z góry dziękuje za odpowiedz.
d
dawid1189
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2013, 7:23

Post autor: dawid1189 »

jestem po wymianie skrzyni i efekt drzenia jak reka odjal kupilem uzywana za 750zl i miesiac gwarancji rozruchowej ale wszystko chodzi cichutko i plynnie .starej nie oplacilo sie remontowac zbyt drogie lozyska a na dodatek 5 bieg byl zjechany .pozdrowka
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

Panowie,
Ja również mam problem ze skrzynia i to od 3 lat. Postanowiłem to wreszcie zmienić. Moja skrzynia to ESP 02J. Nie wchodzi 3 przy redukcji z 4. Czasem jadąc na 3 nie da się wrzucić 4. Podobnie przy redukcji z 5 na 4. Żeby wrzucić 1 trzeba się całkowicie zatrzymać. Czasem na światłach z luzu nie wrzucę 1 dopiero po 2x naciśnięciu sprzęgła. W skrzyni nic nie zgrzyta i nie wyje. Zakładam więc że to synchronizatory. Doradźcie proszę jak najlepiej zrobić:
- kupuję skrzynię używaną ESP z urwaną łapą (300 zł) i z 2 skrzyń składam 1 (do swojej przekładam bebechy z tej uszkodzonej)
- kupuję skrzynię EXB za 800 zł używaną sprawną z rozbitego samochodu
- kupuję skrzynię ESP po regeneracji za 1200-1400.
- oblewam samochód benzyną i podpalam?

Zaznaczam, że samochód jest wart 8000 tyś złe więc cena jest tu kluczowa.
Dodatkowo czy do mojego polo wejdzie np skrzynia o symbolu GGV ze znacznie nowszej skody fabi. Dziwne jest to, że te skrzynie są znacznie tańsze od ESP / EXB
Możecie się wypowiedzieć? :bow:
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”