[6N] Problem ze skrzynią.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

[6N] Problem ze skrzynią.

Post autor: mavq »

Witam, witam ;)

Mam problem, a mianowicie:

W miniony czwartek gdy jechałem swoim VW i wrzuciłem 5-ty bieg zauważyłem stukot w skrzyni, po czym bieg zaczął wyskakiwać ( da się jechać tylko trzeba trzymać ręką ) Wymieniłem ten uszczelniacz wybieraka i dolałem oleju było z 1l za mało po czym postanowiłem się przejechać, problem nie ustąpił. Zdecydowałem się zaprowadzić samochód do znajomego mechanika, po czym opisałem mu problem, on bez oglądania i znajomego powiedział, że tryb 5-tego biegu jest walnięty. Chciałem Was zapytać czy ma rację, oraz gdzie mam szukać tej części? Pozdrawiam mavq.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

raczej synchronizator 5 biegu, i to jest efekt jeżdżenia bez oleju. Części dostępne w ASO, bądź na jakimś szrocie, raczej nikt nie sprzedaje samych trybów
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Panowie to co mam mechanikowi powiedzieć? Żeby rozebral skrzynie? Powiedzcie jaki może być orientacyjny koszt tego co podał Jabolek i ile może kosztować wymiana. Z góry dziękuję :)
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

do trybu i synchronizatora 5go biegu nie trzeba skrzyni demontować, wystarczy spuścić olej i dekiel z boku odkręcić, części w ASO będą kosztować w granicach 900 zł, jak poszukasz na szrocie to z 100-350 zł max zapłacisz, nie wiem ile mechanior Ci weźmie za usługę wymiany, bo jak Ci krzyknie z 200 zł to się zastanawiam czy nie taniej byłoby Ci szukać całej sprawnej skrzyni i samemu wymienić skrzynię.
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

[quote="Jabolek"]do trybu i synchronizatora 5go biegu nie trzeba skrzyni demontować, wystarczy spuścić olej i dekiel z boku odkręcić, części w ASO będą kosztować w granicach 900 zł, jak poszukasz na szrocie to z 100-350 zł max zapłacisz, nie wiem ile mechanior Ci weźmie za usługę wymiany, bo jak Ci krzyknie z 200 zł to się zastanawiam czy nie taniej byłoby Ci szukać całej sprawnej skrzyni i samemu wymienić skrzynię.[/quote] Mechanikowi mam powiedzieć żeby dokładnie zlokalizował czego to może być przyczyna tak? :) Poszukam jutro po szrotach i zobaczę ile takie cudo może kosztować :)
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

niech Ci najpierw powie ile weźmie, potem niech lokalizuje co dokładnie padło, a jak będziesz szukał części to musisz dokładnie z takiej samej skrzyni wyrwać bo nie będą do siebie pasować tryby, a jak zlokalizować oznaczenie kodowe skrzyni masz pod linkiem http://www.skrzynie.com.pl/info-vw.html
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Jednak te tryby się powaliły, polo już śmiga aż miło. Temat do zamknięcia :)
k
korsarz_7
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 05 lis 2014, 21:43

Post autor: korsarz_7 »

Zrobię odkop ponieważ mam podobny problem w moim polo. Silnik 1.4 16v AFH, ogólnie to mam strasznie krótką skrzynię, bo przy 120km/h mam ponad 4tys obr. Ale nie o tym. Podczas ostatniej trasy wyskoczyła mi piątka, wbiłem z powrotem jednak znów wyskoczyła. Za trzecim razem bieg jakby wypadał ale nie do końca, tak szarpał. Trzymając go ciągle ręką dojechałem do domu.

W skrzyni było nieco ponad litr oleju... Dolałem pod korek, jednak bieg dalej wyskakuje. Nie wiem dokładnie jak to powinno wyglądać, zdjęcia poniżej.
Obrazek
Obrazek
Na obu zębatkach są takie przejechane zęby. Synchronizator do wymiany? Drążek się jakoś reguluje? Zgrzyta też wsteczny.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”