duże spalanie i falujące obroty :/

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kminas
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 24 cze 2009, 21:35
Lokalizacja: 40km od Bydgoszczy

duże spalanie i falujące obroty :/

Post autor: kminas »

Witam! Posiadam polo 1.3 na pełnym wtrysku i mam następujący problem. Gdy go odpale to z 3s. ma dosyć wysokie obroty (ale to normalne przy zimnym silniku), ale po tej chwili nagle obroty spadają i silnik gaśnie. Gdy dodaje gazu minimalnie silnik zaczyna sie dławić, a podczas jazdy objawia się to szarpaniem. Gaśnie tylko jak jest zimny, a dławi się ciągle, również zdarza się, że falują obroty. Co jest przyczyną tego? Silniczek krokowy? Proszę o pomoc i prosiłbym również o napisanie krok po kroku co i gdzie mam sprawdzić :) o fotki jakieś też bym się nie obraził :)
1.3 pełna szpryca :P
Awatar użytkownika
freeyourmind
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: ERA DW ∆
Kontakt:

Post autor: freeyourmind »

7l na 100 to chyba nie duze spalanie jak na ten silnik.a co do falujacych obrotow to wez powymieniaj wszystkie wezyki od podcisnienia.mi pomoglo....co do reszty to nie jestem pewny.wiec sie nie udzielam...
Stare dobre czasy / przed montażem LPG... Obrazek
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

kminas
przyczyn dławienia się moze byc wiele, sprawdziłbym na 1 rzut przewody, kable i swiece, sonda lambda, co do falowania obrotów to za obroty na jałowym odpowiada silniczek krokowy, mozna go przeczyscic, ale najlepiej wymienic na "nowy"...

przyczyną falowania moze byc tez zabrudzona przepustnica, proponuje wyczyscic i zaadoptowac jesli to konieczne...
Awatar użytkownika
kminas
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 24 cze 2009, 21:35
Lokalizacja: 40km od Bydgoszczy

Post autor: kminas »

7l palił, od jakiegoś czasu więcej :/
1.3 pełna szpryca :P
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Nie musi czyscić silniczka krokowego, bo go nie ma wielopunktach.
Spalanie 7 litrów czy nawet ciut wiecej niż 7 litrów, to normalne. Choc duzo zalezy jak kto jeździ i gdzie głównie jeździ.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208174
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1078679.html
Ostatnio zmieniony 29 lip 2009, 22:07 przez Ralph, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
kminas
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 24 cze 2009, 21:35
Lokalizacja: 40km od Bydgoszczy

Post autor: kminas »

spalanie na dzien dzisiejszy wynosi 10l. Chciałbym dodać ze na zimnym silniku nie wchodzi na max obroty
1.3 pełna szpryca :P
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Jak dla mnie to padł ci czujnik Halla już to przerabiałem też mam pełny wtrysk zmień cały aparat zapłonowy koszt 100 - 120 zł.
KONI
Awatar użytkownika
kminas
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 24 cze 2009, 21:35
Lokalizacja: 40km od Bydgoszczy

Post autor: kminas »

A to, że nie pokazuje mi temp. wody może mieć coś z tym wspólnego? Bo dużo osób pisze o czujnikach temperatury.
1.3 pełna szpryca :P
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Są dwa czarny od wskaźnika temp i niebieski od komputera , czyli padł ci czarny on nie ma wpływu na pracę silnika tylko pokazuje temp.
KONI
M
Matty013
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:02

Post autor: Matty013 »

najlepiej wymien obydwa czujniki...
niebieski idzie od kompa i on daje sygnał czy silnik jest ciepły czy zimny i reguluje ssaniem.
dlatego na zimnym silniku ci gasnie bo dostaje za mało paliwa(nie pracuje na ssaniu)

ps.pamietaj zeby je wyciagac na zimnym silniku bo potrafi poparzyc
Awatar użytkownika
kminas
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 24 cze 2009, 21:35
Lokalizacja: 40km od Bydgoszczy

Post autor: kminas »

Matty013 ile płynu chłodzącego mniej wiecej wyleci? całość czy tylko odrobina?
1.3 pełna szpryca :P
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

ja jak wymieniałem czujniki to praktycznie nic nie wyleciało, ale odpoweitrzyłem dla pewności ;)
Awatar użytkownika
kminas
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 24 cze 2009, 21:35
Lokalizacja: 40km od Bydgoszczy

Post autor: kminas »

wymieniłem czujniki, odpaliłem i było ok, później jadę w trasę i zaczął sie dławić ;/ tak jakby ssanie mu się załączyło. Zmieniłem czujnik na ten stary i już nie mogę odpalić ;/ a jak odpali to tylko na dwa gary.. Co może być przyczyną?



juz zrobione ;] wymieniłem palec i juz jest wszystko w porządku :D nawet jak ciepły się juz nie dławi.. Jeszcze przyda się wymienić przewody i bedzie malina ;p
1.3 pełna szpryca :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”